Nity

Nuff

15 Jun 2015

KHAS UNTUK ORANG POMPUAN | LAKI TAKLEH BACA!!!

CERITA LAWAK JENAKA | SHARING IS CARING
Hahaha.. lama giler tak hupdate blog.. teman bercoti selama seminggu, ikut hubby outstation 

disamping menenangkan fikiran yang buntu dan serabut dengan bermacam-macam hal yang berlaku 

lately... Malas dan tak bersedia nak bercerita apa yang berlaku pada 3/6/2015 (Rabu) yang lepas.. 

pada jam 12.30-2.30 berlaku kejadian yang amat mengejutkan dalam dunia bisnes kami... sesuatu 

yang tidak dapat dijangka.. amat memilukan... namun.. kami gagahkan juga diri untuk bangkit... 

takkan kenal mengaku kalah.. nantilah teman ceritakan apa yang terjadi pada tarikh tersebut.. Tapi 

sekarang ni.. memandangkan hari ni hari Isnin.. pasti ada yang tension aje kena kerja kan.. haaaaa.. 

meh kita happy kan diri dengan sesuatu yang boleh buat kita senyum kambeng.. jommm..
Errrr.. betul ke kita (orang pompuan) macam ni ekkk??? hahahahaha.. tatau.. tatau...
|
|
|
V
Laki telefon,
Laki : Yang oii... Abang kat kedai mamak ni... Awak nak pesan apa-apa?

Bini : Tak mau bang, bini awak diet...


Laki pun balik rumah, goyang tangan tak beli apa-apa...
Sampai rumah, tengok bini tarik muka moncong macam cencorot
Siap majuk-majuk... Lari tidur bilik sebelah....

Bila laki tanya balik,
Laki : Kan tadi awak yang tak mau pesan apa-apa yang oiii....
Bini : memangla orang kata tak mau apa-apa...Tapi belikan jer la apa-apa.... Kalau abang beli apa-apa kita makan jerrr....
Laki : Eh, bini aku ni... Yang mana satu ni?

-----------------------------------------------------------------
Laki telefon bini,
Laki :Petang ni awak nak masak apa Yang?
Bini :Alaaahhh.... Hari-hari kena masak, penatlah bang! Balik kerja ni Abang makan siap-siaplah

Laki pon, balik kerja.. Singgah kedai mamak, Tibai nasik beriyani kari kamben baekk punya. Sampai umah, sendawa bau kamben...Tiba-tiba... Bini jerit panggil suh makan!
Bini : Bang, bini awak masak sambal tumis petai, sama sup ayam,
Sama telur bistik, sama ayam goreng kunyit. Jom makan!!
Si laki terkulat-kulat pandang makanan penuh satu meja,
Sedangkan perut dia dah senak, penuh dengan kamben!
Merajuk lagiiii... Tido bilik sebelah lagi.....!!

Laki :Yang, awak ni ada kecelaruan mental ke halusinasi nih?
----------------------------------------------------------------
Bini : Abangni, kalo dok umah asek sepah umah jerlah! Bini abang penat tau nak kemas umah semedang, Awat abang tak kuar pi mancing ker... Pi main bola ke... Pegilah! Pegilah! Saya nak rilek-rilek dgn budak-budak nih
Si laki punyala seronok weeiii....Dan-dan bangun pi tukar baju, capai talipon, capai kunci keta... Bila dah siap, kuar bilik... Tengok hanak bini dah siap-siap pakai baju lawa...
Bini : Bangggg, bini awak sama hanak-hanak ikut awak eh?
----------------------------------------------------------------
Bang, ujung mingguni balik kampung nak?
Abang keja lah yang....
Abang hantar bini abang dgn hanak-hanak dah la bang,
Pastu abang balik la KL balik
Lepas dah hantar hanak bini balik Parit Buntaq,
Esoknya, laki pon start keta... Nak balik KL.
Baru sampai Taiping, talipon berbunyi... Bini dia talipon.
Abang bila nak balik ambik kitorang bang?

----------------------------------------------------------------
Bini : Abang ni asyik tengok tibi jer dari semalam tau,Abang tak kesian bini abang ker...Dah kelupas-kelupas kulit jari tau.. Asik basuh kain jer
Abang tulungla lipat banjaran Himalaya dalam bilik rahsia tu bang...

Laki pon, dengan muka rebel.... Masuk bilik rahsia... Lipat kain
Sekali, bini masuk bilik nak usha line... Tetiba jer kena petir plak..

Bini : Apa awak lipat kain mcm ni banggg?
Kenapa sudut kanan tak align dgn sudut kiri nih?
Kenapa kolar baju ni awak lipat ke dalam?
kenapa spender ni awak lipat tiga?

kenapa? kenapa? kenapa?????????????
---------------------------------------------------------------
"Nah hambik anak ni bang... pakaikan pampers, pakaikan baju...
bini abang nak mandikan hanak yang sorang lagi...."

"Nak bagi pakai baju mana ni Yang...?" <--- laki tanya
"Alah abangni... kan baju anak ada 8 bakul tu... pakaikan jerlah baju mana-mana pon... bukan ada org nk tengok ponnn... 
Bila bini tengok, anak dah siap pakai baju.... "

"Apa pesen baju abang bagi budak ni pakai bangggg! Apsal seluar kunin, tapi baju kaler merah? kalau orang tengok, nanti orang ingat anak kita sami ha..."
Kesian lelaki... alahaii....
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
JOM CANTIK & KURUS DENGAN 
PANACEA BEAUTY

Sape nak voucher? ( KFC,TESCO,JUSCO,PIZZA HUT,IKEA...DLL )
Sila tekan: WHOHAA Terus register sahaja, 
PERCUMA! Free voucher ( KFC,TESCO,JUSCO,PIZZA HUT,IKEA...and another ) 
Please visit WHOHAA to join member . (join member for free ) 


Share Iklan --> Orang KLIK--> Dapat DUIT!!! Nak tahu macam mana?? 
Klik 8SHARE dan daftar FREE aje.. 

Nak tebus barang FREE??? 
Jom join dan tebus hadiah.. Daftar free, kumpul point mudah sangatttt.. Cepatt.. 
KLIK

klik LIKE sini yea.. tQ --> Tengkubutang Page

Related Posts

2 ulasan:

٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥
adik2, kakak2, abg2, ibu2, bapak2, pakcik2, dato2, tan sri2, maceh sebab sudi singgah n follow, meh lea komen sekali yea.. u olz mmg da gajus eh silap da gojes in da world lah! thanxxxx.. muah3 100000000000X buat u olz...!
٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙ ٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥

GA New

Innity Mobile

nuffy2

BV2019 - 2

nity 2