Nuff

19 Mac 2016

RESEPI AISKRIM SUMI SEDAP GILER!!


RESEPI AISKRIM SUMI SEDAP GILER!! 


Ehemmm.. tadaaaaa.. tengok.. kan teman dah cakap.. kalau teman kata nak buat, teman pasti akan buat.. cuma lambat atau cepat je.. hehehe.. mujurlah encik hubby pun minat buat benda-benda berkaitan masakan/makanan ni.. Kreatif lak tu.. alahai.. memang betul.. buat kerja dengan Masterchef ni memang lain benar .. heee.. banyak ilmu dapat dari my hubby ni haa..

Ok lah.. meh teman share Resepi Aiskrim yang kononnya menjadi Viral sekarang ni ha.. huhuhu.. memang Viral lah pun.. teman yang tak berapa sangat makan Aiskrim boleh terdetik hati nak cuba buat Aiskrim2 seperti Sumi, Aiskrim Choki-Choki dan yang akan datang .. Aiskrim Jagung..

Ok lah.. tengok dulu bahan-bahan dibawah ni yea.. Jom buat Aiskrim.. Jimat Belanja.. leh makan sampai lebammmm!!! 

BAHAN-BAHAN 
1 Tin Susu Pekat
1 Tin Susu Cair
1 Botol Air Mineral Besar 1.5L
Secubit Garam
Sumi 2/3 Paket
Tepung Jagung 3 Sudu

CARA-CARA
Campur 2 susu dengan 1 tin air dan garam .
Masak air sampai garam hancur 
Masukkan baki 3 air tin 
Kacau rata 
Masukkan Sedikit Tepung Jagung (yang telah dibancuh dengan air sejuk)
Sumi dipotong 2 masukkan dalam plastik ais krim 
lepas tu tuang adunan tadi dalam plastik ais krim . 
Siapppp.. Sejuk bekukan selama 24jam dah boleh ngap!



------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Sape nak voucher? ( KFC,TESCO,JUSCO,PIZZA HUT,IKEA...DLL )

Sila tekan: WHOHAA Terus register sahaja, 
PERCUMA! Free voucher ( KFC,TESCO,JUSCO,PIZZA HUT,IKEA...and another ) 
Please visit WHOHAA to join member . (join member for free ) 

Share Iklan --> Orang KLIK--> Dapat DUIT!!! Nak tahu macam mana?? 
Klik 8SHARE dan daftar FREE aje.. 

Share Iklan --> Orang KLIK--> Dapat DUIT!!! Nak tahu macam mana?? 
Klik GRAVYTRAIN dan daftar FREE aje.. 

Nak tebus barang FREE??? 
Jom join dan tebus hadiah.. Daftar free, kumpul point mudah sangatttt.. 
Join WOOP cepattt!!

klik LIKE sini yea.. tQ --> Tengkubutang Page



Related Posts

4 ulasan:

  1. bile lah akak nyer saka rajin nk dtg nih ek

    BalasPadam
  2. Cam sedap..nak cuba la nti..sya anak pie..huhu saja main emel ayahnye

    BalasPadam

٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥
adik2, kakak2, abg2, ibu2, bapak2, pakcik2, dato2, tan sri2, maceh sebab sudi singgah n follow, meh lea komen sekali yea.. u olz mmg da gajus eh silap da gojes in da world lah! thanxxxx.. muah3 100000000000X buat u olz...!
٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙ ٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥

Innity Mobile

adseng

GA New