Nuff

19 Mac 2016

RESEPI IKAN GORENG BEREMPAH

RESEPI IKAN GORENG BEREMPAH |

Hai.. Pagi-pagi tadi mencari resepi Ikan.. rasa macam nak makan ikan je sekarang ni.. dah jemu Ayam, Ayam, Ayam.. Nak jugak makan Ikan.. selalunya kalau ikan ni, kami buat Ikan Bakar Cicah Air Asam makan dengan Telur Dadar dna nasi kosong.. fuhh.. sedappp..

Tapi kalau itu je dok ulang-ulang... jemu pulak kang.. haa.. so, sekarang teman nak cari resepi masak guna Ikan je untuk buat koleksi dan seterusnya dicuba.. hehehehe.. tepek Resepi dulu kan... Selalu teman pasti akan buat punya Resepi yang ditepek disini.. lambat dengan cepat je.. Rajin dengan Malas yang benor nya.. kikiki.. hehehe.. 

Haaa.. Disebabkan belum buat lagi Resepi ni, So teman pinjam gambo Blogger Norlie sat.. Sebab apa dalam banyak-banyak gambar di Google, gambar ini jugak yang teman pilih??? haaa. sebab nya.. gambar ni yang buat teman terasa laparrr sangattt.. slrpppp.. Pinjam sat ye gambar ni tuan tanah.. Haa.. Jom singgah Blog Norlie ye..klik ---> http://norlieharumaini.blogspot.my/


RESEPI IKAN GORENG BEREMPAH 

2-3 ekor ikan (siang dan bersihkan)

Bahan Perapan: 
1 sdb rempah kari ikan
1 sdt serbuk jintan putih
1 sdt serbuk jintan manis
1 sdt serbuk kunyit
1 sdt serbuk cili
sedikit air 
garam & gula secukup rasa
minyak utk menggoreng

Cara:
1. Campur & gaul rata ke semua bahan perapan.
2. Ratakan bahan perapan pada ikan dan perapkan sekejap, dalam 10-15 minit.
3. Setelah tu, goreng ikan cam biasa. kalau ada daun kari, goreng bersama bila ikan hampir garing. siap untuk dihidang!

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Sape nak voucher? ( KFC,TESCO,JUSCO,PIZZA HUT,IKEA...DLL )

Sila tekan: WHOHAA Terus register sahaja, 
PERCUMA! Free voucher ( KFC,TESCO,JUSCO,PIZZA HUT,IKEA...and another ) 
Please visit WHOHAA to join member . (join member for free ) 

Share Iklan --> Orang KLIK--> Dapat DUIT!!! Nak tahu macam mana?? 
Klik 8SHARE dan daftar FREE aje.. 

Share Iklan --> Orang KLIK--> Dapat DUIT!!! Nak tahu macam mana?? 
Klik GRAVYTRAIN dan daftar FREE aje.. 

Nak tebus barang FREE??? 
Jom join dan tebus hadiah.. Daftar free, kumpul point mudah sangatttt.. 
Join WOOP cepattt!!

klik LIKE sini yea.. tQ --> Tengkubutang Page


KLIK SINI DAPAT DUIT!!


Related Posts

0 comments:

٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥
adik2, kakak2, abg2, ibu2, bapak2, pakcik2, dato2, tan sri2, maceh sebab sudi singgah n follow, meh lea komen sekali yea.. u olz mmg da gajus eh silap da gojes in da world lah! thanxxxx.. muah3 100000000000X buat u olz...!
٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙ ٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥

nuffy2

GA New