Nuff

25 Mac 2017

SAFI BALQIS OxyWhite - Kulit Wajah Sihat Berseri & Cerah Sempurna Selalu!

SAFI BALQIS OxyWhite - Kulit Wajah Sihat Berseri & Cerah Sempurna Selalu!

Hai.. hari ni TB nak share story tentang produk terbaru dari SAFI , iaitu jenama halal no 1 tempatan  yang kini membuat kelahiran baharu dalam legasi kecantikan SAFI yang dikenali sebagai SAFI BALQIS OxyWhite.

Cantiknya kotak dia kan... 
SAFI BALQIS OxyWhite ini adalah produk terbaru SAFI yang di Formulasikan dengan OxyWhite iaitu gabungan Nano Oxygen dan Nano BioWhite agar kulit wajah tampil lebih sihat dan cerah sempurna. Ianya diciptakan untuk setiap gadis yang mengimpikan untuk memiliki kulit wajah cerah sempurna.

Rangkaian Penjagaan Kulit, SAFI BALQIS OxyWhite

Ha... ni dia rangkaian SAFI BALQIS OxyWhite BAHARU! Khas buat sahabat setia SAFI yang inginkan kulit sihat berseri dan cerah sempurna ala-ala retis gitu.. hehehe.. Rasa geram je tengok kalau banyak-banyak macam ni ada atas rak meja solek kita kan.. hehehehe.. 

Haaa.. Jenama SAFI ni dah lama giler, TB guna masa remaja lagi tau.. Dah banyak rupanya produk yang dikeluarkan dibawah jenama SAFI ni.. antaranya SAFI SHAYLA ni dan banyak lagi..

Oh ya.. Masa Remaja dulu TB memang suka pakai krim Safi yang berpenutup hijau tu. Ada siapa-siapa pernah pakai tak yang tu? haa.. TB pakai yang tu dulu sampailah ada yang gelar TB si Putih lah.. Anak orang putih la.. sebab memang pakai krim tu buat muka TB nampak putih dan lembut je kulit wajah TB. gebu aje diorang kata.. Kebetulan rambut TB pun keperangan sangat-sangat masa tu ( bukan die ye.. semulajadi.. rambut rosak la katakan.. Rambut Karat orang kata.. kui3.. ) tu yang bila pakai safi muka nampak macam orang putih sangat.. hihihi.. (ini kisah benar ok!).. =P

Tapi selepas tu TB pi gatai tangan cuba pulak produk lain.. muka TB mula naik jerawat tanpa henti kulit TB selalu sahaja ada kesan parut jerawat. sakitnya hati.. tapi nak buat macam mana .. salah sendiri..

Masa tu Safi Balqis pun dah ada rasanya, TB ada try toner/penyegar Safi Balqis yang dulu tu, bau nya best.. Tapi TB serasi dengan set yang Hijau tu kot.. Yang biru tu kawan TB pakai cun gilerr.. serasi dengan kulit dia la tu..
Oh ya.. Yang terbaru ni.. SAFI BALQIS OxyWhite yang didatangkan dalam bekas-bekas dan packaging yang menarik. 


Jom baca detail lagi tentang 
produk terbaru dari SAFI ini..

Proses pencerahan kulit wajah menjadi lebih cepat dan efektif apabila kulit berada dalam keadaan yang sihat serta mempunyai oksigen yang mencukupi. Keadaan udara yang tercemar serta sinaran UV yang berbahaya menyebabkan oksigen yang terdapat di dalam kulit semakin berkurangan.Tambahan pula, ramai tidak sedar akan sinaran IR (Infra-merah) daripada matahari dan benda berbahang dapat menyebabkan kulit menjadi semakin kusam dan gelap.

Rangkaian Penjagaan Kulit
SAFI BALQIS OxyWhite
Berikan Nafas Baharu Agar Kulit Wajah 
Sihat Berseri & Cerah Sempurna

Memahami impian setiap gadis untuk memiliki kulit wajah cerah sempurna, memperkenalkan formulasi baharu dalam rangkaian penjagaan kulit SAFI Balqis yang diperkaya dengan Formulasi OxyWhite iaitu gabungan Nano Oxygen dan Nano BioWhite agar kulit wajah tampil lebih sihat dan cerah sempurna. Kelahiran baharu dalam legasi kecantikan SAFI ini dikenali sebagai SAFI BALQIS OxyWhite.

Menurut Pengurus Pemasaran SAFI, Puan Mahsuri Sulaiman “Kami di keluarga SAFI menggambarkan SAFI BALQIS sebagai sahabat sejati yang sentiasa sedia memberikan nasihat kecantikan untuk anda tampil cerah secara semulajadi dan yakin.Dengan kelahiran baharu SAFI BALQIS OxyWhite bukan sahaja memberikan kulit 2 tona lebih cerah, malah menjadikan kulit sihat dari dalam secara semulajadi.Setiap satu daripada variasi produknya memberikan manfaat sendiri dalam mengatasi masalah kulit yang gelap dan kusam”.

Berbicara tentang kualiti produk dan keberkesanannya , “Setiap penghasilan produk keluaran SAFI dilakukan berdasarkan penyelidikan oleh SAFI Excelence in Research & Innovation (SERI Research Institute) yang terletak di Subang Jaya. Makmal Research & Development (R&D) Halal terbesar di Asia Tenggara ini menggunakan sumber bahan global yang berkualiti tinggi dan tidak diuji pada haiwan, agar dapat menjamin keberkesanan produk dan memperkukuhkan falsafah SAFI- Selamat dan Suci. 

Gabungan teknologi serta kepakaran yang kami ada menjadikan produk tempatan ini setanding dengan produk jenama antarabangsa,” jelas Puan Mahsuri 

Kata beliau lagi, “Formulasi OxyWhite terhasil daripada gabungan teknologi Nano Oxygen dengan Nano Biowhite supaya kulit wajah kelihatan sihat berseri dan cerah sempurna. Teknologi Nano Oxygen bertindak membebaskan oksigen tambahan kedalam lapisan epidermis kulit wajah agar mengaktifkan sel kulit supaya membantu Nano BioWhite untuk mempercepatkan proses pencerahan kulit secara efektif dengan memperlahankanpembentukan melanin yang menjadi punca pigmentasi sambil meratakan tona kulit. Hasilnya, kulit menjadi lebih sihat berseri dan cerah sempurna”.

“Bukan sekadar menggabungkan dua jenis teknologi nano, keberkesanan formulasi sedia ada turut dipertingkat di dalam produk baru ini. Penanggal solekan SAFI kini dilengkapi dengan teknologi Micellar yang mampu menanggal solekan, minyak dan habuk dalam satu sapuan pada permukaan wajah. Manakala manfaat perlindungan yang terkandung dalam Krim Siang SAFI juga dipertingkat dengan teknologi Pelindung IR (Infra-Merah) bagi melindungi wajah daripada sinaran Infra-Merah dari matahari dan bahang yang boleh menyebabkan kulit menjadi kusam dan gelap” 

Menambah keceriaan dalam legasi kecantikan keluarga SAFI, SAFI berbangga untuk memperkenalkan Sarah Hildebrand, pelakon, model serta pengacara program televisyen sebagai duta SAFI BALQIS OxyWhite.

“Bagi kami, Sarah merupakan epitome gadis masa kini.Beliau mempunyai personaliti yang bersahaja, namun penuh dengan kecantikan dalam setiap aspek. Raut wajah yang manis, tutur kata yang lembut, perwatakan yang ceria dan penuh jenaka tetapi masih mengekalkan ciri-ciri kesopanan dalam tingkah laku. Sikapnya yang aktif dan sentiasa kelihatan segar di lapangan kerjaya, meniup nafas baharu dalam industri. Setiap gerakannya yang mempesona menjadikan Sarah individu yang paling sesuai sebagai Gadis Balqis terbaharu kami,” terang Puan Mahsuri.

Mengulas tentang kredibiliti Sarah mempromosikan SAFI BALQIS OxyWhite, Puan Mahsuri berkata, “Dengan personaliti down to earth Sarah, beliau akan membawa SAFI BALQIS untuk lebih dekat dengan pengguna, khususnya para gadis yang mengimpikan kulit wajah cerah sempurna. Dengan pengalaman sendiri beliau sebagai pengguna dan duta SAFI BALQIS OxyWhite, Sarah akan menjadi contoh, dan ‘sahabat sejati’ dalam membantu gadis-gadis seusia mencari solusi pencerahan wajah yang terbaik. Sikapnya yang mesra dan mudah didekati membawa keyakinan terhadap produk kami bagi menyampaikan mesej kecantikan kepada semua wanita”.

Alami kulit wajah yang cerah dan sihat dengan tona lebih sekata melalui rejim penjagaan Rangkaian Produk Penjagaan Kulit Safi BALQIS OxyWhite yang dicipta khas untuk setiapgadis.

Formulasi baharu SAFI BALQIS OxyWhite hadir dalam rona bungkusan serta reka bentuk produk yang menarik dan mudah di bawa kemana sahaja.Kombinasi warna biru laut dan hijau cerah yang menaikkan jiwa gadis agar tampil segar dan berseri digunakan pada pembungkusan rangkaian SAFI BALQIS OxyWhite bagi kulit wajah normal,

manakala gabungan rona jingga dan kuning yang memberikan mood ceria dan penuh keyakinan pula digunakan pada pembungkusan rangkaian SAFI BALQIS OxyWhite kawalan minyak.

Seiring dengan rekaan pembungkusan berwajah baharu ini, SAFI turut menukar reka bentuk logo dan tipografi agar kelihatan lebih moden, dan menarik perhatian pengguna.

Logo baharu ini tampil lebih simple & trendy sepadan dengan personaliti SAFI BALQIS yang muda, segar dan yakin sentiasa. 

Berikan nafas baharu pada kulit wajah anda melalui rangkaian SAFI BALQIS OxyWhite yang berikut:


------------------------------------------------------------------------------------
Rangkaian Produk Penjagaan Kulit SAFI BALQIS OxyWhite 
(Untuk Kulit Wajah Normal)

1) SAFI BALQIS OxyWhite Pembersih Muka

Saiz Pek : 50g/ 100g

RCP : RM7.30/ RM12.30 (selepas 6% GST)

Aktiviti harian dan faktor persekitaaran punca kulit kotor, kusam dan tidak bermaya. Formulasi dengan Teknologi Mikro-Buih yang mewah berkrim ini bertindak:

a) Membersih jauh ke dalam liang pori

b) Menghilangkan baki kotoran dan sisa solekan

c) Mengekalkan kelembapan selepas penggunaan

d) Sesuai untuk semua jenis kulit

------------------------------------------------------------------------------------
2) SAFI BALQIS OxyWhite Krim Skrub

Saiz Pek : 100g

RCP : RM 12.90 (selepas 6% GST)

Sel kulit mati dan sisa kotoran punca kulit muka kusam, kotor dan tidak bermaya. Formulasi tanpa buih diperkaya dengan butiran halus manik Aprikot bertindak:

a) Menanggalkan sisa kulit mati serta bintik hitam tanpa mencalarkan kulit

b) Membersih secara mendalam ke liang pori untuk menanggalkan kotoran dan sebum yang terperangkap

c) Dirumus dengan pH seimbang

d) Sesuai untuk semua jenis kulit
------------------------------------------------------------------------------------

3) SAFI BALQIS OxyWhite Pembersih 
& Penyegar 2 dalam 1

Saiz Pek : 150ml

RCP : RM17.40 (selepas 6% GST)

Kesibukan dan jadual harian yang padat menjadi punca kulit wajah kusam dan tidak bermaya. Pembersih ini bertindak:

a) Membersih dengan mendalam untuk mengeluarkan sisa kotoran sambil mengecilkan pori

b) Manik mikro dengan Minyak Bunga Matahari dan Vitamin E bertindak sebagai antioksida untuk memberiperlindungan optimum pada kulit

c) Formulasi tanpa sabun mengekalkan kelembapan pH kulit

d) Kandungan Mentol menyejuk dan menyegarkan kulit muka
------------------------------------------------------------------------------------

------------------------------------------------------------------------------------
4) SAFI BALQIS OxyWhite Esen Pencerah

Saiz Pek : 20ml

RCP : RM28.10 (selepas 6% GST)

Formulasi yang diperhebat dengan Nano Oxygen dan Nano BioWhite yang 1000X lebih efektif daripada Vitamin C bertindak:

a) Mencerah dengan lebih intensif dan pantas

b) Memudarkan pigmentasi secara mendalam

c) Menyamaratakan tona kulit muka

d) Memperbaharui kulit muka agar lebih berseri

e) Mengurangkan kemerahan dan kerengsaan

f) Melembut dan menghidrasi kulit

------------------------------------------------------------------------------------

5) SAFI BALQIS OxyWhite Penyegar

Saiz Pek : 100ml

RCP : RM10.90 (selepas 6% GST)

Liang pori akan terbuka selepas membersih kulit wajah lalu menyebabkan kulit terdedah kepada kotoran. Penyegar SAFI BALQIS OxyWhite bertindak:

a) Mengecilkan liang pori agar kulit wajah bersih dengan Ekstrak Cendawan

b) Menyediakan kulit wajah untuk menerima produk seterusnya dengan lebih berkesan

c) Memberi kesegaran tanpa meninggalkan rasa melekit dengan formulasi tanpa alkohol

------------------------------------------------------------------------------------
6) SAFI BALQIS OxyWhite 
Krim CC SPF25PA++

Saiz Pek : 20g

RCP : RM 21.70 (selepas 6% GST)

Krim ini merupakan asas solekan dengan manfaat krim pelembab bertekstur ringan dan berasaskan air yang bukan sahaja menjadikan kulit lebih mulus malah bertindak:

a) Menutup cela tanpa menyumbat liang pori agar kulit bebas bernafas

b) Mencerahkan kulit serta merta

c) Menyemaratakan tona kulit agar cerah semulajadi

d) Menyamar bekas jerawat dan bintik hitam

e) Melindungi kulit daripada sinaran UVA & UVB berbahayadengan SPF25PA++

f) Melembap kulit wajah

g) Mengurangkan kilap pada permukaan wajah yang berminyak

------------------------------------------------------------------------------------
7) SAFI BALQIS OxyWhite 
Krim Pelembap Siang SPF20PA++IR

Saiz Pek : 45g

RCP : RM 20.20 (selepas 6% GST)

Sinaran matahari dan penghawa dingin punca kulit wajah menjadi kusam, gelap dan kering. Krim pelembap siang ini bertindak:

a) Menjadikan kulit 2 tona lebih cerah

b) Melindungi daripada radiasi UVA & UVBdengan SPF20PA++

c) Mencegah kulit jadi gelap akibat radiasi infra-merah (IR) dengan Pelindung IR

d) Melindungi kulit daripada radikal bebas secara 100%

e) Mencerah kulit dengan pantas dan intensif

f) Menghaluskan kulit

g) Menyaramatakan tona kulit

------------------------------------------------------------------------------------

8) SAFI BALQIS OxyWhite Pelembap Gel

Saiz Pek : 45g

RCP : RM 20.20 (selepas 6% GST)

Pelembap gel yang berasaskan air dengan tekstur ringan yang memberi lembapan sehingga 24 jam bertindak:


a) Mencerah dan meredakan ketidakselesaan pada kulit wajah

b) Vitamin B3 menyamaratakan tona kulit muka

c) Asid Hialuronik memberi lembapan mendalam dan berpanjangan

d) Mudah meresap ke dalam kulit tanpa meninggalkan kesan melekit

e) Sesuai untuk kulit kombinasi dan kulit berminyak, siang ataupun malam

------------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------

9) SAFI BALQIS OxyWhite 
Krim Pencerah Lengkap SPF15

Saiz Pek : 40g

RCP : RM14.90(selepas 6% GST)

Krim pencerah lengkap yang berasaskan air ini diperkaya dengan Mineral Insta-Cerah bertindak:

a) Mencerahkan kulit wajah dengan ketara

b) Menyamaratakan tona kulit wajah dengan ketara

c) Melindungi kulit wajah daripada sinaran UV berbahaya

d) Mengurangkan pembentukan bintik hitam

e) Memberi lembapan berpanjangan tanpa rasa melekit

f) Mengurangkan kilap pada kulit wajah yang berminyak

------------------------------------------------------------------------------------
10) SAFI BALQIS OxyWhite Krim Kecantikan

Saiz Pek : 16g

RCP : RM8.60 (selepas 6% GST)

Tona kulit wajah yang tidak sekata menyebabkan muka kurang menyerlah. Krim ini bertindak:

a) Sebagai asas solekan untuk menutup cela dengan sempurna

b) Melindungi kulit daripada sinaran UV di samping memudarkan pigmentasi

c) Mengekalkan lembapan dan melembutkan kulit wajah

d) Menyamaratakan tona kulit

------------------------------------------------------------------------------------
11) SAFI BALQIS OxyWhite Pembersih Solekan

Saiz Pek : 200ml

RCP : RM17.40 (selepas 6% GST)

Solekan yang tidak dibersihkan dengan sempurna akan menyebabkan liang pori tersumbat. Pembersih solekan dengan Teknologi Micellar berasaskan air ini bertindak:

a) Menanggalkan solekan serta kotoran dengan mudah dan sempurna

b) Mengekalkan kelembapan dan meningkatkan keanjalan kulit dengan kandungan Bio Hialuronik 

c) Sesuai untuk semua jenis kulit termasuk kulit sensitif


Haa.. tengok tu.. Tiada Alkohol, Tidak Mengeringkan Kulit dan Tidak perlu Dibilas .. Senangnya nak mencuci makeup kan.. i likeee.. 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Rangkaian Produk Penjagaan Kulit SAFI BALQIS OxyWhite (Kawalan Minyak)


12) SAFI BALQIS OxyWhite Pembersih Muka Kawalan Minyak & Jerawat

Saiz Pek : 50g/ 100g

RCP : RM7.30/ RM12.30 (after 6% GST)

Kulit wajah yang berminyak menjadi punca pembiakan bakteria serta pembentukan sebum yang akan menghasilkan jerawat di kulit muka. Pembersih wajah khas untukkulit berminyak ini bertindak:

a) Membersih dengan mendalam agar kulit bebas kotoran dan minyak

b) Mengawal jerawat dengan menyerap lebihan minyak dan kotoranyang terkumpul di dalam liang pori kulit

c) Mineral Zink Mikro mengawal pembentukan sebum untuk mencegah jerawat

d) Sesuai untuk kulit berminyak dan berjerawat

------------------------------------------------------------------------------------

13) SAFI BALQIS OxyWhite Pembersih 
& Penyegar Kawalan Minyak & Jerawat 2 Dalam 1

Saiz Pek : 150ml

RCP : RM17.40ml (selepas 6% GST)

Sisa kotoran dari udara tercemar adalah punca kulit wajah berminyak dan berjerawat. Pembersih dan penyegar 2 dalam 1 ini bertindak:

a) Membersih dengan mendalam untuk mengurangkan sisa kotoran sambil mengecilkan pori

b) Manik Mikro dengan kandungan Minyak Tea Tree dan Vitamin E membantu mengurangkan pembentukan jerawat

c) Zink Mineral Mikro mengawal pembentukan sebum 

d) Formulasi tanpa sabun mengekalkan kelembapan pH kulit 

e) Kandungan Mentol menyejuk dan menyegarkan kulit muka

------------------------------------------------------------------------------------
 14) SAFI BALQIS OxyWhite Krim Anti Jerawat

Saiz Pek : 15g

RCP : RM11.90 (selepas 6% GST)

Kulit wajah yang berjerawat menyebabkan anda berasa tidak yakin dan kurang selesa. Dengan formulasi 99.9% Anti-Bakteria, krim ini bertindak:
a) Sebagai rawatan intensif anti jerawat

b) Menghalang pembentukan bintik hitam

c) Memudarkan parut jerawat

d) Mineral Zink Mikro mengawal pembentukan sebum untuk mencegah jerawat

e) Meredakan kulit kemerahan dengan Lipid Enhancer semulajadi meredakan kemerahan

f) AHA semula jadi mengawal jerawat punca bakteria

------------------------------------------------------------------------------------
Haaa.. So... mana satu pilihan korang yea? apa yang pasti, pilih lah mengikut kesesuaian kulit korang yea.. sebab kulit wanita asia ni tak serupa.. kulit wanita lain-lain, ada yang bermasalah jerawat, ada yang kulit wajah berminyak, kusam , kering dan macam-macam lagi lah.. So, kalau nak membeli, tengok dulu label dan adakah ia sesuai dengan kondisi kulit korang.. hehehehe.. 


Oh ya.. Produk ini boleh didapati di seluruh Malaysia termasuk pasaraya dan pasaraya hiper utama. Untuk maklumat lanjut mengenai jenama SAFI sila layari laman facebook SAFI, www.facebook.com/SAFI.MY, laman Instagram SAFI@safimalaysia dan saluran Youtube SAFI di 

Untuk keterangan lanjut mengenai jenama SAFI ini, sila layari :-

Facebook

Instagram

Youtube

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Sape nak voucher? ( KFC,TESCO,JUSCO,PIZZA HUT,IKEA...DLL )

Sila tekan: WHOHAA Terus register sahaja, 
PERCUMA! Free voucher ( KFC,TESCO,JUSCO,PIZZA HUT,IKEA...and another ) 
Please visit WHOHAA to join member . (join member for free ) 

Share Iklan --> Orang KLIK--> Dapat DUIT!!! Nak tahu macam mana?? 
Klik 8SHARE dan daftar FREE aje.. 

Share Iklan --> Orang KLIK--> Dapat DUIT!!! Nak tahu macam mana?? 
Klik GRAVYTRAIN dan daftar FREE aje.. 

Nak tebus barang FREE??? 
Jom join dan tebus hadiah.. Daftar free, kumpul point mudah sangatttt.. 
Join WOOP cepattt!!

klik LIKE sini yea.. tQ --> Tengkubutang Page



Related Posts

6 ulasan:

  1. menariknya packaging safi yang ni

    BalasPadam
  2. lawanya packing dia.. tergoda tengoknya..

    BalasPadam
  3. Kak Nina pun guna moisturising gel Safi Balqis Oxywhite ni... best!

    BalasPadam
  4. Mcm mna nak dptkn set lengkap safi anti kwln minyk n jerawat ye?

    BalasPadam

٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥
adik2, kakak2, abg2, ibu2, bapak2, pakcik2, dato2, tan sri2, maceh sebab sudi singgah n follow, meh lea komen sekali yea.. u olz mmg da gajus eh silap da gojes in da world lah! thanxxxx.. muah3 100000000000X buat u olz...!
٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙ ٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥

GA New

Innity Mobile

nuffy2

BV2019 - 2