iPrice Blogger Competition | Online Shop Mana Jadi Pilihan?

iPrice Blogger Competition 

Haiii.. Assalammualaikum.. TB sedang free hari ni, so TB nak up lagi satu entri tentang satu laman web ni. Laman web ini dipanggil iPrice.my . Biasa dengar tak tentang iPrice? Haa.. kalau belum pernah dengar atau baru nak tahu, meh TB terangkan sikit tentang iPrice.my ni yea..

Sebelum tu TB nak beritahu korang yang Entri ini, adalah entri contest yang dianjurkan oleh https://iprice.my .

Search, Compare & Save

iPrice.my ialah sebuah laman web yang membantu kita membandingkan harga barangan yang kita hendak beli. TB dan hubby selalu akan compare dulu harga barang yang ingin dibeli, kalau dapat yang paling murah memang terus beli, tapi pastikan ye yang barang tersebut mendapat review yang bagus semuanya yea!

iPrice.my sangat membantu untuk kita membandingkan harga yang paling murah. Ok lah.. sebagai contoh, TB nak beli Laptop DELL Alienware 15'.. So, TB akan menggunakan iPrice.my untuk membandingkan harga yang paling murah, dan apabila kita taip produk yang kita mahukan di kotak search di iPrice.my yang bertulis search for products, coupon and brands


iPrice.my akan memaparkan beberapa laman shopping online yang menjual Laptop seperti yang TB mahukan dari beberapa website, (siap ada review lagi dari pembeli), siap ada spesifikasi laptop, brand apa dan ada waranty ke tak.. Haa.. best ke tidak? hehehehe.. best kan!

Pilih sebuah kedai e-dagang (online shop / website) pilihan anda :
Hemm.. TB ada 3 hingga 4 website online shop yang TB suka shopping. Tapi disebabkan nak kena pilih satu je, TB pilih LazadaMY lah ye sebagai website membeli belah pilihan TB dalam contest iPrice.my ni. Hehe.. Sebab apa  Lazada Malaysia? Sebab Lazada adalah antara online shop yang paling banyak TB shopping barang, beribu-ribu dah kot shopping dengan Lazada, yang ni termasuk hubby TB sekali la tau.. Kami memang suka shopping di Lazada pun. Kebanyakannya barang-barang letrik dan barang-barang Digital. Sekarang ni tiba time shopping barang-barang baby pulak.. heee.. 

Tak perlu nak cerita lebih-lebih sangat tentang Lazada ni sebab semestinya semua dah kenal Lazada ni kan.. Lazada sudah dikenali ramai sebagai platform membeli belah online yang dipercayai seluruh negara. Lazada menjadi laman web terbesar di Asia Tenggara dan setanding amazon.com yang tersenarai sebagai destinasi pilihan utama pembeli atas talian di negara ini.

Jelaskan masalah yang dihadapi oleh online shoppers

Masalah Penghantaran Barang oleh perkhidmatan Kurier yang dilantik Lazada.

Pada pendapat TB sepanjang TBmenggunakan khidmat Lazada, semua tak ada masalah kecuali masalah dengan curier aje.. ada masalah penghantaran dari sesetengah curier yang menghantar barang lewat, dikhuatiri nama baik Lazada pula yang masalah nanti. Oleh itu Lazada perlu berhati-hati memilih curier yang sesuai agar perkhidmatan Lazada semakin menjadi pilihan No.1 dikalangan kaki shopping.. hehehe... walauapa pun TB respect kalau beli secara Cash On Delivery (COD) sebab penghantar/runner dari Lazada sangat-sangat cepat,cekap dan ramah.. Terima kasih sangat-sangat.. Keep it up! Semoga lebih berjaya di masa hadapan.

COD (Cash-on-delivery) TERHAD
Kalau boleh nak COD je semua barang sebab kadang-kadang TB ada cash je, dalam bank duit takde sebab dah ter over shopping baju baby.. kih3.. TB suka COD sebab bila barang sampai baru bayar duitnya, senang macam tu.. takde lah rasa kena tipu ke apa bila barang lambat sampai kan.. sebab duitnya belum dibayar.. heheheh.. Tapi frust sangat-sangat bila Perkhidmatan COD di Lazada ni tersangat lah terhad. Hanya di beberapa kawasan sahaja dan bergantung kepada barang yang dibeli  aje boleh COD. So, yang ni harap Lazada permudahkan kami ye.. heee..

Mencadangkan penyelesaian anda dan bagaimana kedai online anda nyatakan boleh boleh menyelesaikan masalah yang anda nyatakan

1.) Sediakan Senarai Last Ordered Items 
Sebenarnya selain online shop seperti lazada ni, TB selalu juga shopping di website lain, dan ada satu website tu TB suka sangat shopping kat situ sebab TB boleh tengok balik apa yang TB dah beli sebelum ni dalam Last Ordered Items, dan TB rasa sangat mudah untuk TB nak buat review dalam blog semua produk yang TB dah shopping sebelum ni kerana Last Ordered Items yang tersenarai tu di link kan sekali ke produk/barangan tersebut. So.. mudah kalau TB nak repurchased atau re order barang/produk tu nanti.

2.) Wujudkan Live Chat
Kalau ada Live Chat mudah sangat bagi pelangan-pelanggan untuk bertanya secara direct. tak perlu nak tunggu jawapan balasan melalui email, sebab kadang-kadang pelnggan tu tiada masa nak menunggu depan komputer untuk jawapan balasan email tu. Sebab kebanyakan semua bekerja ataupun banyak hal perlu diuruskan.. So, dengan cara Live Chat ni.. boleh mempercepatkan lagi order dari pelanggan.. Kalau lambat-lambat nanti pelanggan pun bosan dan tak jadi membeli.. ye tak? heee.

3.) Perkhidmatan COD Secara Menyeluruh
Yang ni memang TB sarankan sangat-sangat sebab kebanyakannya memang suka guna perkhidmatan COD ni. kalau lah semua orang boleh merasai perkhidmatan ni pastinya Lazada lebih untung besar. hehehe.. produk yang kecil ke besar ke kalau boleh COD memang terbaik lah!

Ok lah.. apa-apa pun.. TB tetap sokong Lazada sebab TB suka sangat-sangat shopping dengan Lazada.. termasuklah hubby TB.. macam tak sangka hubby pun dah berjinak-jinak dengan Lazada... hihihi..

Akhir sekali TB ucapkan terima kasih jugak pada iPrice.my sebab buat contest ni.. TB saja join untuk cuba-cuba .. 

Entri ini, adalah entri contest yang dianjurkan oleh https://iprice.my . Jom LIKE Page iPrice Malaysia!

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Sape nak voucher? ( KFC,TESCO,JUSCO,PIZZA HUT,IKEA...DLL )

Sila tekan: WHOHAA Terus register sahaja, 
PERCUMA! Free voucher ( KFC,TESCO,JUSCO,PIZZA HUT,IKEA...and another ) 
Please visit WHOHAA to join member . (join member for free ) 

Share Iklan --> Orang KLIK--> Dapat DUIT!!! Nak tahu macam mana?? 
Klik 8SHARE dan daftar FREE aje.. 

Share Iklan --> Orang KLIK--> Dapat DUIT!!! Nak tahu macam mana?? 
Klik GRAVYTRAIN dan daftar FREE aje.. 

Nak tebus barang FREE??? 
Jom join dan tebus hadiah.. Daftar free, kumpul point mudah sangatttt.. 
Join WOOP cepattt!!

klik LIKE sini yea.. tQ --> Tengkubutang Page

1 Ulasan

  1. oh iprice buat contest..goodluck butang..ada juga baca2 psal iprice ni

    BalasPadam

Catat Ulasan

Post a Comment

Terbaru Lebih lama