Teringat Sahabat Lama bernama Cikin

Hai.. tetiba je teman rasa rindu kat sahabat lama teman semasa zaman bujang dulu.. kami memang rapat.. selalu ke sana kemari bersama2.. Masa bujang, dia lah tempat teman mengadu, bersembang, hiburkan hati.. teman suka nyembang dengan dia sebab dia seorang yang sangat kelakar bila bercakap.. kalau kami berjumpa, pasti ada je kenangan lama yang kami teringat kembali dan ketawa terbahak2.. sampai keluar air mata tu ketawa nya.. memang terapi diri betul masa tu.. kami happy je tanpa fikir apa2 masalah bila kami keluar bersama. 

Kalau teman sedih, teman cari dia.. kalau dia sedih.. dia akan cari teman di rumah.. yeaa.. kami lepak sampai jauh malam.. duduk di beranda depan umah (mentang2 umah kami dekat je), menyembang dan bercerita apa yang terjadi pada hari2 yang kami lalui.. then ketawa lagi.. dan lagi.. 

yea.. cara dia bercakap memang buat teman ketawa.. memang dia agak kasar orangnya.. tetapi teman tak pernah ambil hati yang tu, sebab sebagai kawan, teman ok je kawan dengan sape2.. kalau ada sikap buruk pada kawan kita tu, just tegur.. kalau dia takleh terima itu terpulang lah pada tuan punya diri kan.. dan kita pun tak sempurna mana nak tegur2 orang lain.. teman sedar itu semua.. 

DAHULU kami tak ambil hati pun kalau masing2 tegur masing2.. sebab takde menda lah nak merajok bagai.. Cumaa... SEKARANG jer, hubungan kami dah makin jauh.. teguran membuatkan hubungan kami tak seperti dulu.. Semua gara-gara teman tegur sikap dia yang tak memahami teman yang kini telah berumahtangga dan banyak perubahan yang teman kena terima selepas menjadi isteri orang.. 

Masa teman dah tak banyak macam dulu, boleh bersembang dan berchatting selalu.. bukan teman berubah, tapi masa tu yang terhad buat teman.. kalau teman berubah.. teman pasti takkan singgah ke rumah dia bila balik je ipoh hari tu, sampaikan malam tu dalam hujan motor tak boleh nak start enjin (plug kena air) then risau sebab berada kat kawasan gelap.. Nasib baik tak ajdi apa2..

hemm.. punca sebenar hubungan kami retak sebab.. Dia marah dan kecil hati dengan teman sebab teman lambat jawab sms, lambat jawab call, tiada masa terluang nak jumpa.. 

Ya Allah.. masa tu bukan teman sengaja nak mengelak dia ke apa.. tapi memang ada hal.. tambahan pula teman bz dengan bisnes online masa tu (masa ni belum buka kedai lagi).. Teman dah bagitahu dia, tapi dia tak faham situasi teman.. 

Sampailah sekarang.. hubungi kami dah tak semesra dulu.. teman pun berasa canggung nak text mesej ke dia macam dulu.. mahukah dia berlawak jenaka denagn teman seperti dulu? yang pasti kini segalanya berubah..

Apa2pun.. buat sahabatku Cikin.. Aku sentiasa mengingati setiap kenangan kita dulu... biarpun kita dah berlainan haluan.. aku tak pernah lupakan hang.. aku doakan semoga hang temui kebahagiaan dalam hidup hang.. aku sayang hang.. Wassalamm.. 

7 Ulasan

  1. ada masa2 memang kita akan rindu pada sahabat lama...

    BalasPadam
  2. ada kalanya pasti memori lama terumata kenangan manis bersama teman baik akan mnerpa dan bermain di fikiran...doalah semoga Allah memelihara persabahatan kalian dan semoga ada sinar baru utk kalian berbaik seperti dahulu

    BalasPadam
  3. tacingnye..sy pn ad kwn 1 kg..dlu geng bertiga..skrg ble masing2 dh kwen, klo blk kg pon ssh nk jmpe.huhu

    BalasPadam
  4. semoga ikatan dulu kembali bertaut...insyallah...

    BalasPadam
  5. Pernah alami... terkenang jugak... hmm...

    BalasPadam
  6. sedihnya bila kita dah tak berapa ngam dengan sahabat yang pernah rapat dengan kita.... haish... i feel you kak butang... i feel u....

    BalasPadam

Catat Ulasan

Post a Comment

Terbaru Lebih lama