Nuff

09 September 2014

Savely Arrived

Savely Arrived

Alhamdulillah.. syukur.. dah sampai dengan selamat di tanahairku Malaysia.. Syukur urusan pun selesai dengan lancar.. rasa lega bila dah sampai ke Malaysia.. hemm.. tapi tak sempat rehat lagi ni.. sampai2 aje rumah terus mengemas dan mencuci umah sebab separuh ruang tamu dah penuh tahi dan air kencing kucing.. sape lagi kalau tak si Oyen tu punya perangai.. adeh..

Masa buka pintu dah tercium bau "harum" semerbak.. erghhh.. perut lapar nak makan Nasi Beriani yang ditapau dari Air Asia tadi, tapi tak sanggup nak jamah kalau alam sekitar berbau harummm kan? hahaha... teman tak jadi makan.. walhal perut dah berkeroncong sangat.. terpaksa kemas umah, cuci umah bersih2 dulu.. baru puas hati.. pastu tukar pasir kucen, pastu siap mandikan lagi tiga2 ekor tu..


Dalam sibuk2 mengemas dan mencuci lantai yang penuh dengan air kencing kucen... Butang dan Oyen berkelahi le pulak.. bergomol sampai tercabut2 bulu... aduii.. teman dah terjerit2 nak meleraikan Oyen dan Butang, tapi tak jalan.. Butang dan Oyen macam takleh berhenti bergaduh.. teman pun sembur dengan air.. masih bergaduh gak.. 

Lepas tu, hubby teman pun cuba jugak leraikan dengan pukul dengan tuala.. dan cuba tolak butang ke tepi.. dengan tiba-tiba butang mencakar dan menggigit tangan hubby teman.. tapak tangan dan belakang tapak tangan bercalar dan berlubang kena gigit dan kena cakar.. besar jugak cakaran butang tu.. 

Teman cepat2 suruh hubby teman basuh tangan dia takut kalau ada kuman, nanti kuman merebak lak.. lepas dah cuci bersih2 teman pun sapu minyak gamat.. tengok malam kang kalau bengkak, kena bawak gi klinik la kot.. cucuk.. risau sebab cakar kucing ni bahaya jugak.. 

Hemm.. nak cerita panjang2 pun, teman ada koje ank kena siapkan.. nantilah kita sembang2 lagi yeaa..


Related Posts

10 ulasan:

  1. Assalamualaikum dan salam singgah sini TB...nampak bengkak tu....

    BalasPadam
  2. adush,,,rasanya awk kne buat sesuatu la kt kucen tu hehehe..

    BalasPadam
  3. ngilu nyer tgk kesan cakar tu...

    BalasPadam
  4. skitnya... tgok pun trok...

    BalasPadam
  5. Salam, hoho, mmg terbantut lah selera nak makan klw camtu, hahah gigih terus mandikan kucing sekali haa..dah lepas tu kena cakar lah pulak, nmpk teruk cakarannya tu hah..ish3...jd banyak kerja lak nk kena buat kan..sabor je lah :)

    BalasPadam
  6. kena buat injection tu....jangsn biarkn..Nnti bisa

    BalasPadam
  7. saya tag akak http://samepathoftheway.blogspot.com/2014/09/liebster-award.html

    BalasPadam
  8. aduhai kak.. tgk kesan luka tu rasa macam blh rasa je sakitnya macam mna. kucing ni kalau gaduh jgn ditangkap, memang mendapat la kita nti..

    BalasPadam
  9. butang! nape cakar tuan ni, hihi, kite ada kucing gak, tp tadi baru tau kena sporro, sedey :(

    BalasPadam

٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥
adik2, kakak2, abg2, ibu2, bapak2, pakcik2, dato2, tan sri2, maceh sebab sudi singgah n follow, meh lea komen sekali yea.. u olz mmg da gajus eh silap da gojes in da world lah! thanxxxx.. muah3 100000000000X buat u olz...!
٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙ ٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥

Innity Mobile

adseng

GA New