DOA NAIK KENDERAAN DARAT, LAUT DAN UDARA

DOA NAIK KENDERAAN LAUT DAN UDARA |
Takde entri nak di up kan buat masa ni, jadi teman up kan ajelah entri yang ni untuk dikongsikan bersama kawan-kawan semua yea.. memandangkan lagi sehari je teman nak fly dah.. (Rabu 3/9/2014) teman akan fly bersama-sama kakak ipar n husband dan Anak sedoro n husband.. heee.. kali ni gi ramai sikit tapi sambil jalan sambil cari barang bisnes.. 

ho2.. bukan makan angin suka-suka je tauu.. Apa-apa pun, walaupun hati rasa excited.. tapi rasa cuak tu pun ada gak.. tambahan pulak dengar macam-macam certita berkaitan kapal terbang ni kan.. takut gak teman... tapi nak buat camne.. dah tuntutan kerja dan masa depan kami.. terpaksa jugak redah.. hanya tetapkan dalam hati yang Allah akan sentiasa bersama kami, memelihara keselamatan kami semua pergi dan balik serta dimana saja kami berada.. Moga allah permudahkan segala urusan kami ketika di sana.. Aamiinnn.. 

Untuk tak membuang masa lagi, bagi sape2 yang turut nak fly dalam masa terdekat or dalam perancangan.. meh le baca perkongsian dari teman ni ye.. hoper berguna untuk korang..

...................................بِسْÙ…ِ اللَّÙ‡ِ Ù…َجْرَاهَا ÙˆَÙ…ُرْسَاهَا

(Bismillaahi majreehaa wa mursaahaa.........Inna Rabbi Laghofur rur Rahim...)

Ertinya :
Dengan menyebut nama Allah di waktu berlayar dan berlabuhnya, sesungguhnya Tuhanku Maha Pengampun Lagi Maha Penyayang..

Keterangan :
Doa ini bersumber dari Al-Qur'an, surat Huud ayat 41. Di zaman Rasulullah, doa ini hanya doa naik kenderaan laut, lalu setelah ada pesawat terbang, doa ini juga dipakai untuk naik pesawat terbang .

 DOA MENANIKI KENDERAAN DARAT
DOA PELINDUNG MOGA ALLAH MELINDUNGI DARI SEGALA MALAPETAKA

4 Ulasan

Catat Ulasan

Post a Comment

Terbaru Lebih lama