Nuff

23 Mei 2018

RESEPI POPIA GORENG SEDAP DAN MUDAH!


RESEPI POPIA GORENG SEDAP DAN MUDAH!


Sedapnya Popia Goreng .... jom buat untuk berbuka puasa ni untuk makan dengan family... memang padu... pedas rangup... lembut semua cukup.... tak yah pergi pasar malam or bazar Ramadhan dah.. 

Amboih.. Ayat kat atas ni.. buat orang terliur je kan.. dengan gambarnya yang.. adoiii.. salah satu kegemaran TB dan hubby ni tauuu!! nak buat dia senang je rupanya.. yang ni la resepi mudha yang TB cari.. cuma.. nak cari kulit popia tu je la.. dengan taugeh.. huhuhu.. hemm.. nyum2.. kalau ada sengkuang pun elok jugak ni.. hehehehe.. 

Jom tengok Resepi Popia Goreng Sedap dan Mudah ni! kot korang pun nak cari resepi ni.. hehehe.. leh buat untuk berbuka nanti.. 

Resepi ( sambal)
20 bji cili kering (di blend)
1/2cawan sos cili
3 cawan gula
1 sudu garam
1/2cawan air
Satukan semua masak sampai pekat berkilat... sejukkan..

Popia...
Kulit popia brand kg
Tauge mentah
Tepung gandum (untuk bagi lekat kulit popia)

Untuk kekal rangup...pastikan popia yang telah di goreng, betul-betul sejuk.. sebelum di gaul dengan sambal..


Kredit Resepi : Mohd Zuhri Zuhri



Related Posts

3 ulasan:

  1. suka mkn popia sira pds nih tp mmg tak penah try bt sndiri... tkt tak jd je hhehhehe

    BalasPadam
  2. garam 1 sudu mkn ke 1 sudu teh tu? -maklum lah... lurus si bendul sy ni ki3

    BalasPadam

٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥
adik2, kakak2, abg2, ibu2, bapak2, pakcik2, dato2, tan sri2, maceh sebab sudi singgah n follow, meh lea komen sekali yea.. u olz mmg da gajus eh silap da gojes in da world lah! thanxxxx.. muah3 100000000000X buat u olz...!
٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙ ٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥

Innity Mobile

adseng

GA New