MAGIC JELLY BY LOVERA MALAYSIA YANG SANGAT BERMANFAAT UNTUK KULIT



MAGIC JELLY BY LOVERA MALAYSIA YANG SANGAT BERMANFAAT UNTUK KULIT


Hai semua.. Petang-petang gini TB nak share dengan korang tentang produk tempatan baharu yang dikenali sebagai Magic Jelly by LOVERA Malaysia . TB kerap juga terbaca testimoni semua pengguna yang dah cuba Magic Jelly by Lovera Malaysia ni, Tapi baru kali ni berkesempatan mencuba sendiri produk yang dikatakan banyak manfaat untuk semua masalah kulit lebih-lebih lagi ia dikatakan sesuai untuk ekzema / psoriasis.. so TB tak sabar juga nak mencuba.. dan hasilnya.. TB sangat puas hati kerana amat sesuai dengan kulit TB yang ada masalah Psoriasis ni.. 




Magic Jelly By Lovera Malaysia ni telah lama di pasaran Malaysia dan terkini formulasinya telah ditambahbaikkan dan mengandungi lebih vitamin untuk keperluan kulit . 

Apa itu LOVERA?
LOVERA adalah sebuah syarikat penjagaan kulit yang berpusat di Malaysia. Mereka menghasilkan produk penjagaan kulit secara semulajadi dan mengelakkan penggunaan bahan kimia yang tidak elok serta yang berbahaya dan memberikan kesan kerosakan pada kulit dalam jangkamasa panjang .

Magic Jelly Lovera
Magic Jelly ini  dikeluarkan dalam 2 versi, iaitu Magic Jelly Lovera  yang menggunakan Formulasi Asal dan terbaru Magic Jelly Lovera ini menggunakan Formulasi baharu yang dipertingkatkan melalui R&D. Dalam entri ini TB akan kongsikan tentang Magic Jelly Lovera yang berfomulasi baru.

Apa itu Magic Jelly?
Magic Jelly adalah sejenis produk yang mempunyai tekstur gel seperti yang boleh bertindak sebagai Serum untuk memberikan perlindungan, pembaikan dan peningkatan tekstur kulit dan rambut. Gel ini mempunyai banyak manfaatnya yang mana tekstur gel mempu menembusi kulit dan bertindak dari dalam. Produk ini telah meninggalkan fonemena kebaikan dan manfaat kepada masyarakat di luar sana.

Fungsi Dan Kebaikan Bahan Pada Magic Jelly Lovera
Magic Jelly Lovera dihasilkan menggunakan bahan Aloe Barbadensis, Leaf Juice aka ALoe Vera dan Timun. Formula baru yang dipertingkatkan mempunyai dua bahan aktif tambahan iaitu Chamomile dan Jicama.

Rumusan yang baharu ini menjadikan Magic Jelly Lovera lebih kepada kecantikan, antioksidan dan pemutihan untuk muka dan badan. Penggunaan ekstrak Aloe Vera atau lebih dikenali sebagai lidah buaya dan Timun yang secara tradisional terkenal dalam penjagaan kulit terbukti mempunyai keberkesanan yang yang berpanjangan dalam mengekalkan kelembapan kulit dan melegakan masalah kulit seperti kekeringan, masalah kulit kepala dan banyak lagi kelebihannya.

Jicama atau lebih dikenali sebagai sengkuang pula sangat kaya dengan manfaat untuk penjagaan kulit dan badan, baik untuk wanita mahupun lelaki. Jicama boleh di makan pada bila-bila masa dalam musimnya kerana tidak selalu tumbuh di musim yang berbeza. Jicama terbukti memberi manfaat untuk mencerahkan kulit dan menghilangkan bintik-bintik gelap pada wajah.

Ia juga mengandungi Vitamin C dan ini merupakan salah satu ramuan yang kuat untuk mengelakkan penuaan pada kulit muka. Vitamin C yang ada pada Jicama mampu melindungi kulit dari radikal bebas cahaya matahari. Vitamin B dan Vitamin C digabungkan dengan mineral dari Jicama, menjadikan kulit kelihatan segar dan sihat. Jicama mempunyai banyak air dan berguna sebagai unsur anti radang, yang menjadikan kulit lembab dan sentiasa sejuk.

Bagi Chamomile pula, ia mempunyai sifat penyembuhan yang hebat di mana Chamomile akan memproses dengan cepat penyembuhan luka-luka kecil. Ia juga dikenali sebagai natural skin bleach yang sangat baik dan membantu menjadikan kulit lebih berseri selain membantu menutup liang-liang pori dan memudarkan kesan parut jerawat serta berkesan untuk kulit yang mempunyai eczema.


Bahan Lain Pada Magic Jelly Lovera
Magic Jelly Lovera telah terbukti memberikan banyak manfaat dan keajaiban kepada kulit. Senarai ramuan lengkap yang ada di dalam Magic Jelly Lovera adalah termasuk Aqua, Gliserin, Glycereth-26, Jus Daun Aloe Barbadensis, Natrium Hidroksida, Ekstrak Pachyrrhizus Erosus Root, Acrylates / C10-30 Alkyl Acrylate Crosspolymer, Phenoxyethanol dan Chlorphenesin dan gliserin, , Wangian, natrium hyalunorate, chamomillarecutita (matricaria) ekstrak bunga, tetrasodium edta.


Antara Faedah dan Kebaikan Magic Jelly Lovera :

Manfaat Untuk Kulit
1. Merawat jerawat dengan berkesan
2. Menghilangkan kulit yang kusam
3. Parut pudar (lama / baru)
4. Pudar bintik gelap
5. Menenangkan Ekzema
6. Menghidratkan kulit kering
7. Rawat selaran matahari
8. Mengecilkan liang
9. Bantu meringankan ruam, kulit alergi dan sensiti
10. Anti penuaan
11. Membaiki dan mengembalikan kulit dari dalam
12. Menjadikan kulit lebih lancar dan lembut

Manfaat Untuk Rambut
1. Membantu mengurangkan kelemumur
2. Melicinkan rambut yang tidak teratur
3. Boleh digunakan sebagai serum rambut
4. Menggalakkan pertumbuhan rambut

Manfaat Lain
1. Membantu merawat luka-luka kecil seperti kesan melecur.
2. Merawat bibir mengelupas & kering
3. Banyak lagi kegunaan lain.

Magic Jelly Lovera Juga Sesuai Digunakan Untuk :
1. Pelembap kulit
2. Pembersih make up
3. Serum muka
4. Serum rambut
5. Serum bulu mata (panjang dan pertumbuhan)
6. Pelembap bibir
7. Makeup-primer



Testimoni TB Dalam Penggunaan Magic Jelly Lovera

TB sukakan teksturnya yang jernih, tidak melekit bila disapu, mudah meresap.. dan tidak meninggalkan kesan kilat di wajah selepas disapu kerana ia benar-benar absorb ke dalam kulit dengan jayanya.. Baunya pun TB suka.. tiada bau chemical.. sebab tiada bahan chemical didalam pembuatan Magic Jelly Lovera Malaysia ni.. Best kan!

Oh ya.. TB gunakan ia sebagai pelembap di bahagian wajah yang ada kulit kering tu.. di kawasan hidung dan dahi.. serta pipi.. sebab TB kan ada Psoriasis so, kulit kering selalu mencacatkan makeup TB. dan TB berpuas hati bila mencuba Magic Jelly Lovera ni di kawasan tertentu tu dan mendapat hasil kulit sentiasa lembap.. dan makeup jadi tahan lama..

Kalau time nak pakai krim malam tu.. TB sapu Magic Jelly Lovera ni dulu lepas tu baru sapu krim malam.. terasa sejuk je muka tau!

Kalau rasa bibir kering, TB sapu la pulak kat bibir.. lembap je rasa bibir tu.. haha.. see... banyak kegunaannya kan.. 

Produk ini tidak mengandungi sebarang ramuan berunsurkan haiwan, HALAL dan selamat untuk digunakan serta mempunyai kelulusan KKM.

Untuk mengelakkan pembelian produk tiruan, pastikan membeli produk dengan logo Hologram di atasnya.

Produk ni super value bagi TB sebab boleh digunakan di seluruh kawasan badan dan muka.. tak kira dari rambut hinggalah ke kaki.. TB ada juga guna pada rambut, dan juga kawasan tumit kaki yang merekah..



Untuk mereka yang berminat untuk membeli Magic Jelly Lovera ini , korang bolehlah dapatkan secara dalam talian melalui laman web dan media sosial serta alamat yang dinyatakan dibawah :

Laman web:  

Instagram :
@LoveraMalaysia

Facebook :
LOVERA Malaysia

E-mail :
hello.lovera@gmail.com

Alamat :
DW Global Plt (LLP0007973-LGN)
Tingkat 10, Plaza Azalea,
Seksyen 14, 40000
Tel : +6 011 3234 8255


19 Ulasan

  1. Wow bestnya produk ni. ALOEVERA best bagus utuk kulit. Macam berminat juga nk cuba. Thanks share info ni

    BalasPadam
  2. aloevera mmg bagus utk kulit muka kan TB,.. kita suka sgt pakai aloevera.. kdg2 amik je yg pure punya tepek kt muka..hehe.. dah ada produk dr lovera ni senang skit kan..

    BalasPadam
  3. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  4. Produk yg ada Aloe Vera (organic n original) ni selalunya mmg bagus utk kulit, tak kira jenis kulit mcm mana. Bella suka packaging Lovera ni, senang nak bawak dalam beg dan kalau traveling juga.

    BalasPadam
  5. Ana dah habis guna sebotol Lovera ni. Memang best sangat sebab dia melembapkan kulit ana especially part siku dan lutut. Boleh jadikan serum rambut juga. Rambut pun jadi wangi.

    BalasPadam
  6. wah. bukan setakat kulit wajah.
    badan. rambut. bibir. tumit kaki. all in 1 :)
    berbaloi bunyi nyer kan, TB.
    terbaik la produk ni. satu benda utk semua. memudahkan.

    BalasPadam
  7. Lovera nih memang best.kulit melecur boleh sapu.sekejap je ok tak menggelembung.yang best sejuk.livera nih pakai sebagai base mekap pun okey.mekap tahan lama

    BalasPadam
  8. Wah, banyak jugak function dia ye...
    Rambut, kulit semua boleh. Botol pun besar. Yang penting, sesuai untuk lelaki and perempuan. Universal gittuw.
    Kadang-kadang, susah nak cari produk yang suitable untuk lelaki and perempuan ni...

    BalasPadam
  9. wah hari hari sapu ni boleh prevent aging la... rasa macam nak cuba lak sebab dah nak masuk 30 siris ni jadi kena figure out produk natural yang bagus untuk dapat kekal keremajaan kulit.... sekarang pun orang ingat i masih belum ada anak belum kahwin sweet 18.. hahahahahahahhahahaha

    BalasPadam
  10. Banyak nya khasiat produk ini boleh juga guna untuk rambut. Produk guna bahan dari aloevera kita dah sedia tahu penggunaan nya memang bagus untuk kulit. Sekarang ada produk yang ada ekstrak Aloe vera lagi senang nak guna & bawa ke sana sini. Tak payah nak gi ambik dekat pokok dah.

    BalasPadam
  11. Suka Lovera ni. Ruby guna Selepas sunburned. Memang melegakan dan kulit perlahan-lahan kembali pulih. Hehe. Akak kena pakai selalu. Cuaca Malaysia panas walaupun tak travel tepi pantai. Haha

    BalasPadam
  12. Suka product ni..bukan setakat boleh guna untuk muka..boleh guna untuk kulit badan dan juga rambut..gunakan selalu untuk result yang lebih memberansangkan..nak plak sekarang tengah musim panas kan..kulit pasti jadi kering

    BalasPadam
  13. Cantik packaging. Ena pon suka produk berasaskan aloevera ni. Wangi n lembut je.. kenalah dgn cuaca kt msia ni kan.

    BalasPadam
  14. Bagus product sebab macam-macam kebaikan ada adalam gel ni. Aloevera kan baik untuk kulit. memang famous suatu ketika dahulu gunakan aloevera sbagai untuk jadikan kulit lebih cantik dan bersih hehe

    BalasPadam
  15. Unik betul nama produk ni. Suka dengar macam Love + aloe vera gitu. Lepas tu macam magical sebab magic jelly.

    BalasPadam
  16. memang best giler pakai..satu botol boleh pakai macam-macam..jimat..untuk anak-anak pun boleh. pakai ni memnag muka jadi best je. yela aloevera kan. banyak kebaikan aloevera dekat muka.

    BalasPadam
  17. best produk ni..boleh pakai dari kepala sampai ke kaki..boleh pakai untuk budak-budak juga..jimat..pakai ni elok sebab dia aloevera. Aloevera memang bagus untuk kulit kita

    BalasPadam
  18. anak-anak boleh consume magic jelly ni tak? Sebab elok utk eczema kan..

    BalasPadam

Catat Ulasan

Post a Comment

Terbaru Lebih lama