Tarikh BR1M mula dikeluarkan #BR1M 3.0 2014



Tarikh BR1M mula dikeluarkan #BR1M 3.0 2014 
Seramai 5.4 juta penerima BR1M yang telah mengemaskini maklumat akaun bank akan menerima bayaran BR1M 3.0 terus ke dalam akaun secara serentak pada 22 Februari 2014 sebaik sahaja program BR1M dilancarkan oleh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak di Sekolah Menengah Aminuddin Baki.

Manakala 2 juta penerima bayaran Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M 2014) yang tidak mempunyai akaun bank akan menerima baucar secara berperingkat dalam tempoh tidak melebihi 20 hari, bermula dari 23 Februari 2014.

Informasi ini disiarkan pada 27.12.2013, Jumaat
(untuk Bacaan sahaja, sebab sekarang sebarang update dah ditutup)

Keputusan BR1M 2014 untuk pemohon berjaya duit disalur ke akaun bank
Soalan : Bagaimana pula dengan penerima BR1M sebelum ini yang mendapat duit bantuan itu secara manual?
Jawapan : y
ang tidak mempunyai akaun bank akan menerima baucar secara berperingkat. Namun, adalah lebih baik akan datang penerima BR1M sebelum ini mengemaskini dan memberi maklumat nombor akaun bank bagi memudahkan wang bantuan itu disalurkan kepada penerima.

Orang ramai boleh mengemaskini  maklumat akaun bank secara online dengan melayari Klik – https://ebr1m.hasil.gov.my 
Bagi pemohonan BR1M 3.0 tahun 2014 yang berjaya, nilai wang bantuan mengikut kriteria yang telah ditetapkan itu akan disalurkan ke dalam akaun bank penerima .

Informasi ini adalah berdasarkan kenyataan Kementerian Kewangan yang disiarkan media, memaklumkan bahawa duit Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) itu akan dimasukkan ke  akaun bank penerima bagi mereka yang memberikan maklumat akaun bank dalam borang permohonan .

Jika difahami kenyataan terbabit, penerima BR1M terdahulu akan mendapat duit bantuan berkenaan menerusi slip jemputan melalui pos untuk mengambil dan tebus baucer bantuan di lokasi dan tarikh seperti yang telah dinyatakan .

Jikalau mahu duit BR1M disalurkan terus ke dalam akaun bank, penerima sebelum ini perlulah mengemaskini dengan memberikan maklumat akaun bank. Bagi yang tiada akaun bank, duit bantuan berkenaan akan dapat secara manual seperti dahulu juga ,

Atau secara manual dengan mengisi borang pendaftaran

Dalam pada itu, keputusan permohonan sama ada berjaya atau tidak, akan diberitahu menerusi surat jawapan yang akan dihantar ke alamat pemohon atau email semasa mengisi borang secara manual ataupun online di internet .

Penerima yang layak akan mendapat pembayaran bermula 22 Februari 2014 mengikut fasa atau secara berperingkat-peringkat
Sebarang pertanyaan adalah dengan sewajarnya menghubungi Talian Hotline BR1M iaitu 1-800-88-2716, Isnin hingga Jumaat (9Pagi –  5 Petang)
haaaa.. tunggu jelea.. dapat ke tidak yea.. he2.. haaa.. pastu kalau dah dapat duit BR1M tu kann.. ingat pesan Menteri kita, berjimat lea guna duit tu yea.. jangan habiskan tauu.. jangan beli Cincin Emas lak..
gambo extract from gugel

8 Ulasan

  1. Assalamualaikum kak tengku, menunggu dengan sabar. in shaa Allah, semoga ada rezeki buat kita semua...

    BalasPadam
  2. semoga ada rezki buat SA...hehehehe...tahun lepas dapat dah..merasa beratur panjang...

    BalasPadam
  3. pasti ramai yang ternanti2 ni pengagihan br1m ni...

    BalasPadam
  4. semoga semuanya dimurahkan rezeki...^_^

    BalasPadam
  5. Baucer bsh yang tahun 2013 masih blum tuntuk..blh tuntuk lg ka skrng

    BalasPadam

Catat Ulasan

Post a Comment

Terbaru Lebih lama