Nuff

05 Mac 2015

BUTANG KENA FLUTD - PART 4 - TERKINI

Ni muka Butang masa kami nak balik hari tu.. Dia buat muka seposen lak sebab kami tak bawak dia balik hari Isnin hari tu.. huhuhuhu.. mula tadi manja giler.. pastu majok lak.. alahai Butangg.. |

Alhamdulillah.. Butang dah semakin sembuh.. Syukur sangat-sangat.. start Butang masuk wad hari Sabtu lepas (28/2/2015), hati rasa risau sangat-sangat.. baru berpisah kejap tak sampai sehari pun dah asyik sebut nama Butang aje kami ni haaa.. masa tu Doktor kata dijangka Isnin baru boleh discaj keluar, So.. bertabahlah kami menahan rindu.. Ahad tu mengelejat nak gi tengok Butang.. 

Sib baik doktor sporting giler.. dia bagi kita melawat kucen kita.. masa tengok Butang hari Ahad tu.. muka Butang macam stim je.. err.. macam mengantuk n layu je.. masa tu risau nape macam tu muka Butang.. rupa-rupanya dokotr terpaksa bagi bius dekat Butang sebab masa nak buka jahitan pada tiub yang bersambung ke kulit keliling anu Butang tu, Butang marah dan mencakar.. So, terpaksa bius..

Kata Doktor, jahitan tu ketat sangat (dijahit oleh MA di Hospital Verterinar Cheras).. kesian Butang masa tu.. Doktor taknak Butang sakit.. terpaksa bagi bius.. selepas jahitan dibuka pun Butang masih marah dan garang.. terlampau sakit sangat la tu.. kesian dia..

So, bila tengok Butang macam perlukan rehat lagi.. kami pun biarkan aje doktor tahan Butang untuk lagi sehari.. untuk bagi sembuh dahulu bahagian tempat jahit yang bengkak tu.. Kami pun pulang dengan hati risau masa tu.. sebab risau Butang takleh kencing normal disebabkan kesan jahitan yang ketat tu..masa tu memang terasa macam menyesal tak bawa ke Muezza awal-awal..

1/3/2015 ( Isnin )kami datang melawat Butang, ingatkan dah boleh bawak balik  tapi masa sampai klinik tu, Butang belum boleh keluar lagi.. sebab doktor nak pantau lagi keadaan kencing Butang.. Masa kami lawat hari Isnin tu, Butang tengah tidur terlentang dalam kotak/besen untuk dia berak, comey sangat-sangat.. nak tergelak pun ada.. bole plak dia tido dalam bekas untuk berak tu.. adeh..

Teman pun panggil nama manja dia.. "Tang" "Tang".. tetiba dengan kelam kabut dia bangun dan mengiau.. hahahahaha.. gelihati teman masa tu.. manja giler lak tu.. adoii.. buat kami tak sabo nak bawak dia balik je tauu...
tengok ni.. manja giler butang masa ni.. mata sampai juling-juling bila di usapa pipinya.. hehehehehehe
 masa ni butang tengah baring sambil tangannya mengurut2 tanda manja.. mata dia jernih aje.. maybe kesan masuk air kot.. sangat2 brighten..
Akhirnyaa.. Butang dah boleh discaj pada hari Selasa (3/5/2015) jam 6 petang..  terpaksa bawak balik guna cage kecik cenonet yang dah buruk kerana tak jaga ni.. 
 Cage nya kecik bebeno.. cian butang.. takleh nak pusing-pusing ye Butang.. huhuhu.. lemasssssss...
 terus pindahkan ke cage Butang yang beso tu.. (beli cage ni pada 26/2/2015 )
 Katak tu pemberian dari anak sedara hubby, Mida dan Pipi.. tQ2..
 Mida dan Pipi kata, bagilah kat Butang Katak ni.. Butang sukaaa..
 berseri-seri muka Butang kan.. opsss.. katak pun nak enterframe
 comey kan Butang.. mata dia sekarang jernih aje..
 hahaha.. Butang pandai.. tak berak pun kat katak ni..
 siap peluk lagi tu...
 ubat butang
banyaknya ubat butang... Masa mula-mula nak bagi Butang makan ubat memang takde masalah.. cuma yang masalah ialah ubat berbentuk kapsul tu.. teman rasa agak payah sebab kalau dah basah, dia melekat.. risau jugak takut tersangkuk dalam tekak butang pulak.. so, teman pi bukaklah kapsul tu.. campur air sikit.. pastu masuk dalam picagari tu.. then pump terus dalam mulut Butang.. adoii.. apalagi.. membuih mulut Butang keluarkan balik ubat tu.. pahit kot... Tapi doktor ada kata.. kalau mulut butang keluar air liur banyak tu sebab "kucen tak suka ubat" atau "kucen berada dalam ketakutan(tidak selamat)" 

Rupanya.. kapsul tu doktor di klinik muezza pun bagi bulat2 camtu je.. takde masalah.. teman je risau sangat.. tengok diorang bagi senang je.. huhuhuhu.. sekarang teman dah tau dah caranya.. hehehehehe

Doktor kata selepas 2 minggu, butang dah bole kembali dilepaskan bermain macam biasa.. Hehehe.. Start keluar wad 3.3.2015(Selasa).. Macam2 perubahan positif kat butang..dah boleh makan,minum.. Dah boleh kencing banyak, dah boleh beyak.. Alhamdulillah..



ENTRI BERKAITAN :


Sape nak voucher? ( KFC,TESCO,JUSCO,PIZZA HUT,IKEA...DLL )
Sila tekan: WHOHAA Terus register sahaja, 
PERCUMA! Free voucher ( KFC,TESCO,JUSCO,PIZZA HUT,IKEA...and another ) 
Please visit WHOHAA to join member . (join member for free ) 


Share Iklan --> Orang KLIK--> Dapat DUIT!!! Nak tahu macam mana?? 
Klik 8SHARE dan daftar FREE aje.. 

Nak tebus barang FREE??? 
Jom join dan tebus hadiah.. Daftar free, kumpul point mudah sangatttt.. Cepatt.. 
KLIK
klik LIKE sini yea.. tQ --> Tengkubutang Page






Related Posts

5 ulasan:

  1. salam tb,
    syukur butang sihat ..
    lps ni kira lega la sikit ..
    tk sakit kepala memikirkan kesihatan butang

    BalasPadam
  2. salma dapat bayangkan susah nak bagi kucing makan ubat.orang pun payah makan ubat.

    BalasPadam
  3. As salam.brapa kos butang warded kat klinik muezza? Kucing saya baru je lalui prosedur yg sama...tp vet tu takde wad..jd kne jaga sendiri di rumah. Tp kene gi keje.xde sapa leh tgk dia..igt nak anta ke wad.

    BalasPadam
  4. Salam kak,

    Kucing saya Tauhu pon baru kena dan dah hantar dekat klinik cheras tu. Cuba kami lupa nak tnya doc bila tiub yang dijahit tu boleh dibuka. Kalau mcm Butang ni selpas berapa minggu ya? Dan berapa lama penyakit batu karang ni akan sembuh tq

    BalasPadam
  5. Salam kak,

    Kucing saya Tauhu pon baru kena dan dah hantar dekat klinik cheras. Tapi kami lupa nak tnya doc bila tiub yang dijahit tu boleh dibuka. kalau Butang ni selepas berapa lama hntr ke klinik balik untuk buka tiub? Time kasih

    BalasPadam

٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥
adik2, kakak2, abg2, ibu2, bapak2, pakcik2, dato2, tan sri2, maceh sebab sudi singgah n follow, meh lea komen sekali yea.. u olz mmg da gajus eh silap da gojes in da world lah! thanxxxx.. muah3 100000000000X buat u olz...!
٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙ ٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥

nuffy2

GA New