Nuff

12 Mac 2015

APPLE CIDER VINEGAR BOLEH MELEGAKAN EKZEMA?


Cuka adalah cecair yang terutamanya terdiri daripada asid asetik dan air yang dihasilkan oleh penapaian etanol oleh bakteria asid asetik. 

Ia bukan sahaja digunakan untuk tujuan memasak tetapi juga digunakan untuk kegunaan industri, perubatan dan dalam negeri yang meliputi untuk tujuan kesihatan dan kecantikan. 

Menggunakan cuka sebagai ubat ekzema semulajadi bukan sahaja akan meringankan wabak ekzema tetapi juga membantu badan menghindari wabak masa depan.

ACV mengandungi pelbagai vitamin dan mineral termasuk pektin, beta-karotena, natrium, magnesium, kalium, kalsium, zat besi, fosforus, sulfur dan besi yang membantu untuk meningkatkan sistem imun yang membantu untuk mengawal ekzema.

ACV mempunyai antioksidan dipanggil beta-karotena, membantu untuk meningkatkan proses pembaharuan sel-sel kulit dan kesihatan kulit anda dan memberikan kelegaan daripada ekzema.

Cara Menggunakan Cuka untuk Rawatan Ekzema:

Kaedah - 1: (dicairkan ACV)
Ambil jumlah yang sama Apple cider cuka dan air
Campurkan dengan baik dan memohon secara terus pada bahagian ekzema menjejaskan kulit dengan menggunakan bola kapas.
Atau hanya tuangkan penyelesaian ini ke dalam botol kosong berdoa kepada Spritz ke ekzema yang terjejas sebahagian daripada kulit.

Bagi kulit sensitif, cairkan 1/4 cawan cuka ke dalam 3 cawan air dan menepukan bola kapas di dalam campuran itu. 

Sapukan pada kawasan yang terjejas kulit (Jika anda mempunyai kulit sensitif kemudian campuran 60 peratus air kepada 40 peratus daripada cuka).

Ulangi proses dengan kerap dua kali sehari iaitu pada waktu pagi dan sekali pada waktu malam sebelum tidur untuk mendapatkan kelegaan daripada ekzema.

Kaedah - 2: ( Mandi Cuka )
Ambil 2 cawan cuka putih atau ACV dan menambahnya ke panas atau suam air mandi .

Campurkan dengan baik dan Amalkan selalu mandi ini untuk sekurang-kurangnya 30 minit .

Jika anda mahu anda boleh menambah 1/3 cawan bunga matahari atau minyak safflower untuk mandian anda (ini melayan patch kulit kering ekzema).

Proses ini adalah ideal untuk orang-orang kulit sensitif atau mereka yang mempunyai kudis ekzema meluas.

Mengulangi mandian ini secara tetap sekurang-kurangnya 3 kali seminggu akan memberikan kelegaan daripada ekzema.

Proses ini membantu untuk memulihkan kelembapan untuk kulit dan menjadikan sel-sel kulit mati lebih mudah untuk menghapuskan dan mencegah ia untuk mendapatkan bantuan daripada ekzema



Sape nak voucher? ( KFC,TESCO,JUSCO,PIZZA HUT,IKEA...DLL )
Sila tekan: WHOHAA Terus register sahaja, 
PERCUMA! Free voucher ( KFC,TESCO,JUSCO,PIZZA HUT,IKEA...and another ) 
Please visit WHOHAA to join member . (join member for free ) 


Share Iklan --> Orang KLIK--> Dapat DUIT!!! Nak tahu macam mana?? 
Klik 8SHARE dan daftar FREE aje.. 

Nak tebus barang FREE??? 
Jom join dan tebus hadiah.. Daftar free, kumpul point mudah sangatttt.. Cepatt.. 
KLIK

klik LIKE sini yea.. tQ --> Tengkubutang Page




Related Posts

6 ulasan:

  1. adik pun baru2 ni kena penyakit ni jugak..da gi klinik pun tak reda lagi..boleh syorkan pada dia ni

    BalasPadam
  2. aduh pening baca..direct translate ni..hehe..nway good sharing..

    BalasPadam
  3. banyak betul khasiat n kegunaan cuka epal nih...

    BalasPadam
  4. tak familiar dgn penyakit ekzema ... byk juga kegunaan cuka ni kan ...

    BalasPadam
  5. Ada dalam peti sejuk rumah tapi ayah punya. Taktau utk apa. haha

    BalasPadam

٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥
adik2, kakak2, abg2, ibu2, bapak2, pakcik2, dato2, tan sri2, maceh sebab sudi singgah n follow, meh lea komen sekali yea.. u olz mmg da gajus eh silap da gojes in da world lah! thanxxxx.. muah3 100000000000X buat u olz...!
٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙ ٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥

Innity Mobile

adseng

GA New