Nity

Nuff

06 Mei 2014

PENGORBANAN SEORANG AYAH

Cuba korang tengok gambar ni, kalau sekali perhati korang paham tak maksud gambar ni? hu2.. mula2 teman tak berapa faham.. tetapi bila terpandangkan seluar Lelaki dewasa tu yang berlobang2 baru teman faham maksud gambar ini, gambar diatas menunjukkan pengorbanan & kasih syg seorang ayah kepada ank nya.. tengok seluar ayah dan seluar anak.. seluar anak koyak jadi ayah tak ada duit nak beli baru so, ayh ambil kain dari seluarnya dan tampal kat seluar anaknya. lebih kurang macam tu lea, biar miskin harta asal tidak miskin ilmu. biar miskin di dunia InsyaAllah akan kaya di akhirat.. miskin itu ujian kaya itu pun ujian. kaya itu ujian melalui nikmat..

Note : Siapa pun dia...dia ialah ayah kita..biar buruk pada pndngan orang...ayah orang yang membawa kita melihat dunia ini..

Related Posts

11 ulasan:

  1. Balasan
    1. kan, hanya yang tahu menghargai dapat menilai pengorbanan seorang ayah..

      Padam
  2. Sebak hati ni bila mengenangkan betapa banyak pengorbanan ayah dan mak kita terhdap diri kita. Hurmmmmm

    BalasPadam
    Balasan
    1. memang lea kan Ainaa, bila kita dah dok jauh dengan diorang lagi kita akan terasa dan teringat2 pengorbanan diorang selama membesarkan kita..

      Padam
  3. betapa besarnya pengorbanan seorg ayah..besyukurla andai masih punyai ayah

    BalasPadam
  4. Tak ternilai pengorbanannya..

    BalasPadam
    Balasan
    1. memang tak ternilai walau dibayar dengan wang sekalipun takkan terbalas.. =(

      Padam
  5. terharu baca entri ni... tahniah kerana ada kesedaran macam tu... beruntung ayah TB ada anak mcam TB :D... dan saya setuju, biar miskin di dunia tapi dapat kaya di akhirat... syaratnya, jangan asyik mengeluh dan salahkan orang itu orang ini kalau miskin di dunia ni... kan? Kaya di dunia, chance besar untuk kaya di akhirat tapi masalahnya takut kaya di dunia ni terlalu kuat untuk ingat akhirat atau kaedah untuk kaya juga di akhirat... :)

    The best entry I've read today!!! look forward to read more from u :D

    BalasPadam
    Balasan
    1. tQ .. memang kita perlu menghargai setiap pengorbanan ayah atau ibu kita kerana tanpa mereka, kita pun belum tentu dapat lihat dunia ini, dan belum tentu jugak dapat kehidupan yang kita nak seperti sekarang ni..

      Padam
    2. ya... terharu saya sebagai seorang ayah...

      Padam

٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥
adik2, kakak2, abg2, ibu2, bapak2, pakcik2, dato2, tan sri2, maceh sebab sudi singgah n follow, meh lea komen sekali yea.. u olz mmg da gajus eh silap da gojes in da world lah! thanxxxx.. muah3 100000000000X buat u olz...!
٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙ ٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥

GA New

Innity Mobile

nuffy2

BV2019 - 2

nity 2