Nuff

08 Mei 2014

Ssssssshhhhhh... Jangan Cakap Macam Tu....

Teringat dulu masa sembang dengan mak n mokcik teman, topik masa tu ialah "duit dan "kawen".. mak tanya bila kamu nak kawen? teman jawab lea.. takde duik, camne nak kawen.. takde org nak, camne nak kawen... sambil buat muka sedih la kunun masa tu.. mehehee..
Pastu kann.. laju je mokcik teman tepis ayat teman tadi, sambil jarinya dimulut dia berkata "ish.. kamu ni, mulut tu jangan asyik sebut takde duik, takde orang nak... tak elok.. tu dah jatuh macam DOA tahu! lain kali jawab lea, duiknya ada tapi nak guna ke lain yang lagi penting, kalau bab jodoh.. jawab Allah belum nak temukan jodoh lagi.. akan datang insyaAllah adalah tu.." =)

So, selepas daripada tu teman dah tak merungut or sebut duit takde, duit kurang, takde duik nak makan ke apa, walaupun hakikatnya masa tu memang teman dalam keadaan camtu pun(takde duik).. mokcik teman dah beri satu pengajaran buat teman, kalau yang TAK BEST yang keluar dari mulut kita, maka TAK BEST lea jadinya.. kalau sebut yang molek2 pasti yang molek2 kita dapat.. heee.. sape setujuu??

Note : Alhamdulillah, bila tak sebut macam tu dah, rezeki bertambah2, dapat beli macam2 dengan duit gaji sendiri.. syukur sangat2.. Haa.. kan betul.. kalau takde duik or lum bertemu jodoh.. jawab je seperti yang mokcik teman pesan diatas tu yea! jangan kata takde duik or takde orang nak, nanti cukup 40 kali asik ulang2 ayat tu takut nanti Allah makbulkan.. itu yang mokcik teman pesan kat teman ritu.. berpeluh juga ngangguk menggiyakan apa yg mokcik tu cakap.. betul la kan? heeeee..

Related Posts

10 ulasan:

  1. aah eh..pasni pun timm xmo g ckp cmtu..tpi klu calon xda tu nk jwab apa eh?? huhu..

    BalasPadam
  2. betul2 tu tb..tak elok ckp mcm tu nnt makbul kan

    BalasPadam
  3. betul tu..takde duit..diam2 jek..yang penting bersyukur masih ada sumber pendapatan..

    BalasPadam
  4. lepas ni, kalau saudara mara datang dan tanya soalan yang sama kat ena, boleh jawab sedemikian. Tak pun ckp "InsyaAllah, tak lama lagi". Wakakakakaka Lain macam ayat tu. Ekekekkee

    BalasPadam
  5. hehehehe pompuan ni kalau bab kawin mesti org selalu tanya kan?awal pun org tanya lewat pun org tanya ;)

    BalasPadam
  6. Haa..a'ah kan betul jugak..hehe :)

    BalasPadam
  7. saya juga bimbang terlepas atau tersalah cakap sbb Allah blh makbulkan ...

    BalasPadam
  8. betol tu... apa yg keluar dr mulut kita smuanyer doa jd kena la hati2 kan...

    BalasPadam

٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥
adik2, kakak2, abg2, ibu2, bapak2, pakcik2, dato2, tan sri2, maceh sebab sudi singgah n follow, meh lea komen sekali yea.. u olz mmg da gajus eh silap da gojes in da world lah! thanxxxx.. muah3 100000000000X buat u olz...!
٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙ ٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥

Innity Mobile

adseng

GA New