Nuff

20 Mei 2014

WORDLESS WEDNESDAY #BUKAAN SERVIK



Bagaimana Ibu melahirkan kita? bagaimana isteri melahirkan anak untuk suaminya? pasti menda ni tak ramai yang tahu.. namun gambar diatas mungkin boleh memberi sedikit gambaran bagaimana proses dipenghujung kelahiran seorang bayi itu itu.. Perkongsian gambar diatas adalah untuk dijadikan tambahan ilmu bagi yang dah tahu, dan untuk pengetahuan tambahan buat yang belum tahu.. jom tengok gambo atas ni, buat lelaki pun bole tengok, untuk pengetahuan am korang gak.. esok2 dah kawen idaklea zero beno pasal menda ni kann.. buat yg dah kawen tu, takyah teman nak explain.. semua tau kan.. amik ini buat ilmu.. aduh lapo lak.. nak gi makannn  jap..

Bukaan servik, saiz bukaan diibaratkan:

✔ 2cm: Syiling 10 sen

✔ 4cm: Biskut Oreo

✔ 6cm: Tin minuman ringan
✔ 8cm: Donut
✔ 10cm: Tisu tandas

Related Posts

5 ulasan:

  1. ciptaan allah yg sangat hebat.

    BalasPadam
  2. haik dah Wordless Wednesday ke? bukan ke hari ni Tuesday...hehe..takpe..takpe awalkan 1 hari..
    Bila tengok bukaan 10cm tu, takle besar mana pun tapi dengan kuasa Allah boleh keluar seorang manusia kan..:)

    BalasPadam
  3. trima kasih mk sebb lhirkn timm di dunia..alhmdulillah..

    BalasPadam
  4. dh merasa.. tp bby dh agk lemas..emergncy caeser la

    BalasPadam

٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥
adik2, kakak2, abg2, ibu2, bapak2, pakcik2, dato2, tan sri2, maceh sebab sudi singgah n follow, meh lea komen sekali yea.. u olz mmg da gajus eh silap da gojes in da world lah! thanxxxx.. muah3 100000000000X buat u olz...!
٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙ ٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥

nuffy2

GA New