Nuff

04 Oktober 2013

KALA JENGKING NERAKA

KALA JENGKING NERAKA

Di hari kiamat akan keluar seekor binatang dari neraka jahanam yang bernama "Huraisy" berasal dari anak kala jengking. Besarnya Huraisy ini dari timur hingga ke barat. Panjangnya pula seperti jarak langit dan bumi.

Malaikat Jibril bertanya : "Hai Huraisy! Engkau hendak ke mana dan siapa yang kau cari?

"Huraisy pun menjawab, "Aku mahu mencari 5 orang:

Pertama, orang yang meninggalkan sembahyang.

Kedua, orang yang tidak mahu keluarkan zakat.

Ketiga, orang yang derhaka kepada ibubapanya.

Keempat, orang yang bercakap tentang dunia di dalam masjid.

Kelima, orang yang suka minum arak."

P/S: Haiwan tidak dimasukkan ke dalam neraka tetapi Allah ciptakan haiwan yang khas untuk menyeksa ahli neraka yg degil.

Nota : Takut baca petikan diatas.. korang acane lak?

Related Posts

6 ulasan:

  1. Nauzubillah.. semoga kita semua dijauhkan daripada tergolong dlm golongan2 tersebut.. amin.

    BalasPadam
  2. semoga kita mengambil pengajaran yg sepatutnya

    BalasPadam
  3. Banyak rahsia-rahsia telah dibongkar dan diberitahu, kita sebagai hambanya kenalah bersedia dan sentiasa ingat supaya tak terjebak. Moga iman kita kuat utk tidak tergolong kepada 5 org yg dicari Huraisy ini.

    BalasPadam
  4. PART first tu pun dah takut sb selalu jugak miss.hurm..

    BalasPadam
  5. heeee takut nya.. tak leh bayang lahhh betapa besaq nya huraisy ni kan ..

    BalasPadam
  6. peringatan yg baik nih...huhu ngeri

    BalasPadam

٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥
adik2, kakak2, abg2, ibu2, bapak2, pakcik2, dato2, tan sri2, maceh sebab sudi singgah n follow, meh lea komen sekali yea.. u olz mmg da gajus eh silap da gojes in da world lah! thanxxxx.. muah3 100000000000X buat u olz...!
٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙ ٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥

GA New

Innity Mobile

nuffy2

BV2019 - 2