Nuff

02 Oktober 2013

MAKAN NASI GORENG SATU KUALI

haha.. tajukkk.. dasyat kann.. percaya ke tidakkk? apasal tak percaya lak?? memang teman makan nasi goreng satu kuali pun hari ni.. jangan tak percaya yea.. hu3.. Opssssss.. sape mulut cumey yang cakap teman membela' tu??? ha2.. gurau jerkk.. ekceli teman hari ni terbangun lewat weh.. hubby teman pun gi koje lambat hari ni.. semua gara2 teman tido lewat malam tadi, bukan saja2 tido lewat tapi xleh nak tido pasai hidung ni selsema, asyik melehleh jea air hidung ni.. pastu tengah malam tersumbat plak.. bernafas ikut mulut lea teman malam tadi.. adehh.. cuaca agak panas sekarang ni kan.. teman demam sebab tu kot.. hemm..
Celik2 mata tengok hari dah cerah, terdengar plak sora cina kat pasar tu sebut "satu barang 2 ringgit, 3 barang 5 ringgit.. selalunya kalau dengar jea sora tu maknanya jam dah pukul 8 lebih camtu.. Pastu teman terkejut dan kelam kabut bangun dari katil.. masyaAllah.. udah kul 8.10 minit!!! aduii.. hubby teman pun terlajak tido gak.. sebab malam tadi dia bz dengan koje ofis yang dia bawak lik umah.. Apa lagi.. teman pun gerak my miaw tu soh bangun mandi n siap gi koje.. masuk kul 8.30 patutnya.. ni nak gerak lagi.. nak start motor lagi tempuh jam lagi.. alahai.. kesian dia, kelam kabut dia hari ni.. 
Teman lak dah kalut xtau nak buat apa, nak masak takut x sempat dah.. (memang x sempat pun!) goreng telur sebiji sempat lea kot.. huk2..(telor nak buat apeee??) ekceli plan malam tadi sebelum tido memang nak buatkan hubby nasi goreng pagi ni.. buat bekal makan kat ofis.. tapi udah terlajak ni kesian hari ni x bawak bekal apa2 pun dia.. nak wat cne.. kalau masak pun x sempat kan.. nak potong2 lagi, nak macam2 lagi..
Last2.. nasi yang satu periuk tu teman buat nasi goreng gak sebab risau lak basi kalau bio sampai petang kang, malam tadi teman tenggek nasi tu.. opss..(tenggek tu maksudnya masak nasi okeh!) mak teman suka sebut tenggek.. ha3.. xtau nape.. teman pun terikut gak.. hemm.. lepas dah masak nasi goreng yang SATU KUALI tuuu.. teman dengan gigih menghabiskannya.. dah rupa PANDA kat atas ni teman makan tadi tauu.. sib baik teman suka nasi goreng..nasi goreng kali ni teman buat kering n x berminyak lansung.. teringat kat emak n abah kat kg yg suka nasi goreng teman stail kering ni.. bila makan teringat kat diorang.. kalau kat KL ni teman selalu masak nasi goreng yang ala2 basah sikit.. hubby teman suka stail tu.. selera dia kat situ lak.. heee.. lain org lain citarasa kan!
Burppppp.. Opsss.. Alhamdulillah.. Rezeki Allah.. sib baik larat abeskan semua nasik.. x mo membazir, Allah marah.. nanti menangis nasi tu..Pulak tu beras makin mahal sekarang, beras siam lak tu.. (opssssss.. ) 
Hihihi.. dah makan Nasi Goreng Satu Kuali terasa kekenyangan melampau lea pulok.. 
(maunya x kenyang?? satu kuali kottt..) hihihi.. nape bantal tu macam menari2 jea panggil teman yea? korang tau x nape? cer citer... cer citer... cer citer.. cer citer.. cer citer.. cer citer.. Kroh.. Kroh.. Kroh.. Zzzzzz

Related Posts

25 ulasan:

  1. amboi...satu kuali...mau taknya mata lepas tu rasa nak pejam balik..kekenyangan macam panda tu...hehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. hahahaha.. tau xpe.. dah boyot dh perut ni tauu.. mata pun dah berat.. kui3

      Padam
  2. Dah reply your comment pasal iklan churp2 tergantung

    BalasPadam
    Balasan
    1. o yeke.. ok.. thanx.. jap lagi temabn gi sana

      Padam
  3. kekenyangan dah l atu yer.. abis 1 kuali makan.. ehehe

    BalasPadam
  4. hahaha.. laratnya... xbg2 pun.. hehee

    BalasPadam
  5. wah patutulah kekenyangan.. satu kuali :) hihi..

    BalasPadam
  6. amboiiii kakk.. bukan kemain lagi sampai 1 kuali makannya..

    BalasPadam
  7. Salam Kenal Tenku

    kenyang tu perabih satu kuali nasi goreng.....hi....

    BalasPadam
  8. mesti kuali dia kecik comel je kan? heheee

    confirm mata mcm kena gam lepas makan satu kuali!

    BalasPadam
  9. hahaha.sm mcm sy. pantang btul klu tgk mknn x habis.wlupn kenyang habiskn gak. slalu husben dan ank la slalu tak habiskan makanan. kita la yg tlg habiskan sbb rasa sayang sgt2... mcm mn nak trn brt badan klu mcm ni..haha

    BalasPadam
  10. Pergh... Nasi goreng satu kuali tu makan. Memang macam panda la lepas tu kan. Hehe

    BalasPadam
  11. tetiba rasa kenyang ekekekeeee

    BalasPadam
  12. penangan orang sakit..moga cepat sembuh

    BalasPadam
  13. uihh hebatnya habiskan nasi goreng satu kuali. kalau saya makan nasi goreng, tak sampai setengah pinggan pun dah kenyang dah. :p

    BalasPadam
  14. sedapnye kak
    ni kalau yumida ni sure nak mkn 2-3 pinggan
    yumida ske nasi grg
    yumida isi tabung Nuffnang sini...selamat menabung :)

    BalasPadam
  15. pos lerr sini cikit....teman pagi pagi minum ayaq liur jer....heheheh

    BalasPadam
  16. I do not even know how I ended up here, however I believed this put up was
    once great. I don't know who you are but definitely
    you're going to a well-known blogger in case you aren't already.
    Cheers!

    Have a look at my homepage: http://grzejniki-hydrotech-chrom.pl/

    BalasPadam
  17. Uii.. satu kuali tu.. mesti nasi goreng tu sedap sgt.. atau pun mmg kuat makan la ni hehee :D

    BalasPadam
  18. Oh lupa nak bagi tau redaers periuk nasi tu boleh masak berapa kilo nasi?? hahahhaa.. :P
    thanks for coming to my blog.. done follow u here :D

    BalasPadam
  19. Tenggek nasi tu biasa dengor hehehe

    BalasPadam
  20. salam tengku... mama singgah sini....nak nasi goreng sedap buatkan lg ya

    BalasPadam
  21. kuali besar ker kecik ... penuh perut tuh utk 8 jam jer ... heheheeee

    BalasPadam
  22. huhu..satu kuali skali baham..dashat tu

    BalasPadam
  23. kalau selsema memang habis la..tak selesa kan..tido pon mesti melopong, bernafas ikut mulut..lol...

    BalasPadam

٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥
adik2, kakak2, abg2, ibu2, bapak2, pakcik2, dato2, tan sri2, maceh sebab sudi singgah n follow, meh lea komen sekali yea.. u olz mmg da gajus eh silap da gojes in da world lah! thanxxxx.. muah3 100000000000X buat u olz...!
٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙ ٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥

Innity Mobile

adseng

GA New