The Safi Youth Gold Lifting Golden C Duo Serum dan Lifting 24K Serum Cleanser Bantu Kurangkan Masalah Penuaan dan Dagu Berlapis

safi youth gold

The Safi Youth Gold Lifting Golden C Duo Serum dan Lifting 24K Serum Cleanser Bantu Kurangkan Masalah Penuaan dan Dagu Berlapis

Sejak makin berumur ni, kita dah tak kurus macam dulu, semua part badan, banyak lebihan lemak.. Huwaaa.. dagu pun berlapis dah ni.. Takde perempuan yang suka dagu berlapis atau Double Chin ni, betul tak? Nak kena cari penyelesaian jugak.. Jangan redha je tau.. Kena bagi anjal balik kulit bawah dagu tu supaya tak kendur.. Kalau tak.. Terima je la dagu berlapis2 bertingkat2.. Tapi sekarang ni TB dah tak risau lagi sebab dah jumpa produk yang boleh anjalkan balik kulit bawah dagu ni..


tanda-tanda penuaan

Tanda-tanda Penuaan 

SAFI Youth Gold yang terdiri dari 2 produk utama iaitu SAFI Youth Gold Lifting Golden C Duo Serum dan SAFI Youth Gold Lifting 24K Serum Cleanser ni boleh bantu kurangkan masalah Double Chin ini. Terbukti secara klinikal mengurangkan 50% dagu berlapis seawal 15 minit lepas penggunaan. Hebat kan? Diformulasi dengan Teknologi Golden C-Lift , kombinasi Vitamin C & Nano Emas 24K yang lebih berkesan dari Vitamin C biasa. Formulasi tidak melekit/berminyak yang mudah meresap dan selesa pada kulit.

Ia juga diperkaya dengan Duo Age-Correcting Actives, gabungan Golden C & Ceramide untuk memberi 7 Dimensi Pembaharuan Keremajaan Kulit:

❤️Menegangkan kulit

❤️Meningkatkan keanjalan

❤️Mengurangkan garis halus dan kedutan.

❤️Meningkatkan kelembapan kulit.

❤️Melindungi kulit dari pengoksidaan

❤️Meningkatkan kehalusan kulit

❤️Memperbaiki kulit rosak.


Nak tahu info penuh tentang produk Safi ni jom baca sampai habis. Pasti lepas ni korang teruja nak mencuba juga. Siapa yang taknak wajah lebih berseri dan anjal tanpa kehadiran double chin kan.. hehehe.. 

SAFI adalah jenama penjagaan kulit Halal No.1 di Malaysia dan sentiasa memperkenalkan teknologi baharu yang disokong oleh tuntutan klinikal dan saintifik kepada meningkatkan imej jenama dan kelayakan dalam kalangan pengguna.

Safi baru-baru ini telah melancarkan rangkaian SAFI Youth Gold, anti-penuaan & mengangkat rangkaian penjagaan kulit yang merupakan peningkatan daripada pendahulunya, SAFI Rania Gold.

Rangkaian baharu ini bertujuan untuk menangkap dan menarik anti-penuaan pengguna kategori yang mencari penjagaan kulit anti-penuaan dengannya formulasi yang lebih baik dan pembungkusan yang lebih menarik pada harga yang berpatutan titik harga tetapi tanpa mengorbankan keberkesanan produk.

Selaras dengan keperluan pengguna semasa, SAFI Youth Gold memperkenalkan dua produk terkini dalam rangkaian yang membantu mengurangkan masalah penuaan kulit seperti dagu berlapis (Double Chin)  & kulit kendur yang berpotensi mengurangkan keyakinan terhadap wanita moden masa kini.

The Safi Youth Gold Lifting Golden C Duo Serum dan Lifting 24K Serum Cleanser boleh Mengurangkan Double Chin sebanyak *50% dalam masa 15 minit sahaja supaya anda kelihatan lebih muda dengan kulit yang lebih anjal, runcing dan berseri.

*50% ahli panel merasakan pengurangan dagu berlapis berdasarkan penggunaan SAFI Youth Gold Lifting Golden C Duo Serum.


safi youth


SAFI Youth Gold Lifting Golden C Duo Serum

SAFI Youth Gold Lifting Golden C Duo Serum diformulasi sebagai serum ringan dan berkesan yang diperkaya dengan kuasa Aktif Duo Age-Correcting iaitu gabungan Golden C dan Ceramide 3 untuk memberikan Pembaharuan Keremajaan Kulit 7D. Ia merawat secara mikro dan mengurangkan tanda penuaan seperti dagu berlapis dan kulit kendur. Paling menarik ia membantu mengurangkan 50% dagu berlapis dalam hanya 15 minit.


Kandungan SAFI Youth Gold Lifting Golden C Duo Serum
Teknologi Golden C-Lift menggabungkan bahan-bahan dengan kuasa anti-penuaan dan menganjal Golden C dan Nano Emas 24K yang dapat meresap jauh ke dalam lapisan kulit untuk merawat secara mikro, menegang dan menganjalkan kulit matang, menjadikannya lebih awet muda, tegang dan anjal.


  • Golden C – Antioksidan yang melindungi kulit dari pencemaran luaran merbahaya dan merawat struktur kulit secara mikro dengan menggalakkan regenerasi kulit.
  • Nano Emas 24K – Mengembalikan ketegangan dan menghaluskan tekstur kulit untuk kulit yang lembut dan anjal.
  • Ceramide 3 – Menguatkan lapisan kulit untuk mengunci kelembapan, menghaluskan tekstur kulit dan meningkatkan seri wajah.


Gabungan teknolgi dan kandungan di dalam SAFI Youth Gold Lifting Golden C Duo Serum menjadikan kesan ia lebih berkesan dari vitamin C biasa. Ia juga tidak melekit/berminyak yang mudah meresap dan selesa pada kulit.

SAFI Youth Gold Lifting Golden C Duo Serum diperkaya dengan Duo Age-Correcting Actives, gabungan Golden C & Ceramide untuk memberi 7 Dimensi Pembaharuan Keremajaan Kulit dan membantu:

  • Menegangkan kulit
  • Meningkatkan keanjalan
  • Mengurangkan garis halus dan kedutan.
  • Meningkatkan kelembapan kulit.
  • Melindungi kulit dari pengoksidaan
  • Meningkatkan kehalusan kulit
  • Memperbaiki kulit rosak.

safi youth

Cara Penggunaan
Langkah 1: Titiskan 2-3 titisan SAFI Youth Gold Lifting Golden C Duo Serum ke kulit muka
Langkah 2: Ratakan dengan lembut sehingga meresap sepenuhnya.


safi youth


SAFI Youth Gold Lifting 24K Serum Cleanser

SAFI Youth Gold Lifting 24K Serum Cleanser adalah pembersih wajah lembut yang diformulasi dengan 24K serum emas yang lembut dan menganjal. Mengandungi bahan aktif yang mengembalikan keremajaan iaitu Triple Gold, Asid Hialuronik Super dan formulasi Anti PM2.5 dapat membersih dengan lembut sambil menghidrat secara intensif dan menganjal agar kulit tampak lebih halus, terhidrat dan anjal.


Kandungan SAFI Youth Gold Lifting 24K Serum Cleanser

Teknologi Golden C-Lift menggabungkan bahan-bahan dengan kuasa anti-penuaan dan menganjal Golden C dan Nano Emas 24K yang dapat meresap jauh ke dalam lapisan kulit untuk merawat secara mikro, menegang dan menganjalkan kulit matang, menjadikannya lebih awet muda, tegang dan anjal.


Golden C – Antioksidan yang melindungi kulit dari pencemaran luaran merbahaya dan merawat struktur kulit secara mikro dengan menggalakkan regenerasi kulit.


Nano Emas 24K – Mengembalikan ketegangan dan menghaluskan tekstur kulit untuk kulit yang lembut dan anjal.

Triple Gold – Melindungi kulit dari radikal bebas, meningkatkan keanjalan kulit dan menaikkan seri wajah.

Asid Hialuronik Super – Mengunci kelembapan kulit dengan berkesan, menghidrat dengan intensif dari dalam dan meningkatkan keanjalan kulit agar terhidrat dan anjal.


Kelebihan SAFI Youth Gold Lifting 24K Serum Cleanser

  • Membantu menghaluskan dan menghidratkan kulit.
  • Formulasi Anti PM2.5
  • Membantu menyerikan kulit wajah
  • Membantu menganjalkan kulit


Cara Penggunaan
Langkah 1: Ratakan pada kulit wajah yang basah dan bersihkan dengan lembut.
Langkah 2: Bilas bersih dengan air dan tekap kulit muka dengan tuala bersih hingga kering.

Pengalaman TB sendiri selepas menggunakan produk ini selama seminggu lebih, amat berpuas hati dengan hasilnya, kulit dagu nampak anjal dan kelihatan efek dagu berlapis pun berkurangan. TB masih meneruskan guna produk ini untuk lihat hasil seterusnya,, tak sabar rasanya nak lihat dagu kembali seperti dulu.. tiada lemak-lemak berlebihan dibawah dagu adalah impian semua wanita kan! yang penting produk ni beri kesan seawal 15 minit, sukanyaaa.. 

Untuk dapatkan rangkaian SAFI YOUTH GOLD, SAFI Youth Gold Lifting Golden C Duo Serum dengan hanya RM59.00 dan SAFI Youth Gold Lifting 24K Serum Cleanser dengan hanya RM19.80 , boleh dapatkan di semua cawangan farmasi Watsons, Guardian, Aeon Wellness dan Caring serta laman e-dagang rasmi Wipro Unza di Shopee & Lazada.

Jom dapatkan kulit wajah yang anjal dan berseri tanpa double chin :

Lifting Golden C Duo Serum 

Lifting 24K Serum Cleanser 


Untuk Info Lebih Maklumat Lanjut Sila ke :
Instagram - @safimalaysia
Facebook - @SAFI.My
Twitter - @SAFImalaysia
Youtube – SAFI Malaysia

#SafiYouthGold #SafiMalaysia #SkincareMalaysia


0 Ulasan

Catat Ulasan

Post a Comment (0)

Terbaru Lebih lama