Nuff

02 Ogos 2016

Al-Humaira Terjemahan Al-Quran Al-Hidayah Bahasa Melayu (HIDAYAH)

Al-Humaira Terjemahan Al-Quran Al-Hidayah Bahasa Melayu (HIDAYAH)

Nashkah terjemahan AlQuran yang satu-satunya buat teman terpikat ketika ini ialah Al-Humaira Terjemahan Al-Quran Al-Hidayah Bahasa Melayu (HIDAYAH) .. Teman mengetahui tentang Nashkah ini melalui seorang rakan Blogger yang menghadiahkan seorang sahabat Blogger yang menyambut birthday pada bulan lepas.. 

Sangat cantik dan terpikat melihat Balutan Nashkah ini.. Mulalah terasa nak memiliki sebuah untuk diri sendiri.. heeee.. Ada juga yang terpikat tak melihat gambar diatas ni? haaa.. kalau berminat jugak nak membeli.. Harganya berpatutan sangat tau.. RM49 sahaja untuk satu nashkah ni.. 

Al-Quran dan terjemahan keluaran Al Hidayah ini berkulit keras dan memiliki reka bentuk dengan warna dan corak yang menarik. Tulisan yang terang dan jelas memudahkan pembacaan. Al-Quran ini sesuai untuk digunakan oleh semua lapisan umur untuk belajar mengaji kerana ianya ringan dan mudah dibawa.

Al-Quran dan terjemahan keluaran Al Hidayah ini taklah besar sangat (Saiz: 4.5" x 6.2”) , mudah dibawa.. serta sangat kemas dan cantik buatannya.. , Jumlah Muka Surat: 640 , Berat (Kg): 0.40 sahaja.. 


Kalau berminat nak membeli? 
sila Klik button dibawah ni ye.. 
Satu lagi Nashkah iaitu Tafsir Al-Azhar, yang teman suka nak syorkan buat anda semua.. boleh tengok kat bawah ni yea.. Klik pada gambar kalau nak baca detail ..  amat berguna untuk kita semua.. moga bermanfaat ye!


RM45
Saiz: 8" x 11"
Tarikh Terbit: 9 Julai 2015
Jumlah Muka Surat : 736
Berat (kg) : 1.17

Tasfsir Al-Azhar adalah hasil karya terbesar ulama agung nusantara, Profesor Dr. Haji Abdul Malik Karim Amrullah, ataupun lebih dikenali sebagai HAMKA.

HAMKA telah menggunakan beberapa metode dalam penyusunan tafsir ini, antaranya metode tahlili (analisis), tafsir Al-Quran dengan Al-Quran, tafsir Al-Quran dengan hadith, tafsir Al-Quran dengan pendapat sahabat dan tabi'in, dan tafsir Al-Quran dengan tafsir muktabar yang lain.

Di samping itu, beliau juga mentafsirkan Al-Quran dengan syair, dan menganalisis dengan kemampuan sendiri dengan pendekatan meraikan kepelbagaian mazhab. 

Tafsir Al-Azhar menitikberatkan penjelasan ayat-ayat Al-Quran dengan ungkapan yang teliti, menjelaskan makna-makna yang dimaksudkan dengan bahasa yang indah dan menarik, dan menghubungkan ayat dengan realiti sosiobudaya masyarakat nusantara.

Ia turut diperkaya dengan pendekatan sejarah, sosiologi, tasawuf, ilmu kalam, sastera, dan psikologi.

Psssttt.. tercari-cari Poster atau Carta untuk bantuan pembelajaran anak-anak? meh-meh tengok kat sini.. ada bermacam poster yang pelbagai warna dan menarik untuk kanak-kanak.. Pasti anak-anak menjadi lebih peka dan fokus untuk membaca.. jom tengok.. Klik Link dibawah ni ye!




------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



Maklumat tambahan kalau korang nak membeli.....


Nak tahu cara BELI

Klik SINI

Nak tahu cara BAYAR?
Klik SINI




------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Sape nak voucher? ( KFC,TESCO,JUSCO,PIZZA HUT,IKEA...DLL )

Sila tekan: WHOHAA Terus register sahaja, 
PERCUMA! Free voucher ( KFC,TESCO,JUSCO,PIZZA HUT,IKEA...and another ) 
Please visit WHOHAA to join member . (join member for free ) 

Share Iklan --> Orang KLIK--> Dapat DUIT!!! Nak tahu macam mana?? 
Klik 8SHARE dan daftar FREE aje.. 

Share Iklan --> Orang KLIK--> Dapat DUIT!!! Nak tahu macam mana?? 
Klik GRAVYTRAIN dan daftar FREE aje.. 

Nak tebus barang FREE??? 
Jom join dan tebus hadiah.. Daftar free, kumpul point mudah sangatttt.. 
Join WOOP cepattt!!

klik LIKE sini yea.. tQ --> Tengkubutang Page

Related Posts

3 ulasan:

  1. Saya dah ada satu kat rumah hehehe hadiah dari yang teristimewa huhuhu menarik..

    BalasPadam
    Balasan
    1. hehehehe.. teristimewa tuuu.. jaga dia elok2 tauuuu.. =)

      Padam
  2. salam ada x tafsir al-azhar full jilid..
    mohon pm -1127749705

    BalasPadam

٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥
adik2, kakak2, abg2, ibu2, bapak2, pakcik2, dato2, tan sri2, maceh sebab sudi singgah n follow, meh lea komen sekali yea.. u olz mmg da gajus eh silap da gojes in da world lah! thanxxxx.. muah3 100000000000X buat u olz...!
٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙ ٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥

Innity Mobile

adseng

GA New