Review Produk : Klairs Mochi BB Cushion dan Klairs Mid Day Blue Sun Lotion SPF40 PA++

Review Produk : Klairs Mochi BB Cushion dan
Klairs Mid Day Blue Sun Lotion SPF40 PA++

Hai semua.. petang ni TB nak share dengan korang tentang 2 product dari Klairs iaitu Klairs Mochi BB Cushion dan Klairs Mid-Day Blue Sun Lotion SPF 40 PA++ yang semakin mendapat tempat dikalangan peminat barangan kosmetik dari Korea. Sejujurnya TB baru pertama kali menggunakan produk dari Klairs dan TB merasakan kedua-dua produk ini sangat serasi dan sesuai dengan kulit TB yang agak bermasalah ini. 





Namun produk Klairs bukan sahaja untuk kulit yang bermasalah yea.. produk Klairs ini sesuai untuk semua jenis kulit.. Nampak tu pada tiub Mid-day Blue Sun Lotion SPF40/PA ++ diatas ni ada tertulis All Skin Types . So, siapa-siapa pun boleh guna produk dari Klairs ni tak kira lelaki atau perempuan.. Ok lah.. TB nak review sikit hasil dari pemakaian Mid-day Blue Sun Lotion SPF40/PA ++ dan Klairs Mochi BB Cushion . TB dah try kedua produk ini dan TB rasa kedua-duanya amat sesuai dengan kulit wajah TB yang agak kering ini. TB sukakan tekstur kedua-dua produk ini.. Jom baca review TB tentang kedua-duanya..

1.) Mid-day Blue Sun Lotion SPF40/PA ++
First sekali TB dapat Mid-day Sun Lotion SPF40/PA++ ni TB rasa nak try sangat-sangat tau sebab TB ada melihat review tentangnya di Youtube dan TB rasa tertarik nak mencuba. TB ada kulit sensitif tetapi bila TB cuba Mid-day Sun Lotion SPF40/PA++ ni TB rasa smooth je wajah.. sebab teksturnya tak melekit macam sesetengah produk tu. Bila TB sapu diwajah, ia senang meresap.. ia rata dan seterusnya menyamakan tone kulit TB yang berbelang-belang tu..hehe ..





Klairs Mid-day Blue Sun Lotion
+ Will not dry your skin, effective sun protection
+ Can be used as a makeup base with natural tone correction



Haa.. untuk lebih faham dengan fungsi Mid-day Sun Lotion SPF40/PA++ , TB samakan ia dengan sunscreen lah yea.. sebab ia ada SPF 40/PA++ yang berfungsi untuk melindungi kulit kita dari sinaran UVA dan UVB yang merupakan penyebab utama kerosakan kulit. Kelebihan menggunakan produk ini ialah, ia dapat menghindarkan wajah kita dari dari kesan penuaan yang terlalu awal. Kerana apabila kita pakai ia, ia melembapkan kulit kita .




Macam TB dah nyatakan tadi, Sunscreen ni sangat ringan kerana ia dihasilkan dengan formula yang mudah meresap dan tidak melekit (non sticky) yang memberikan perlindungan terhadap sinaran matahari dan memberikan kelembaban yang diperlukan kulit.

Sunscreen ini mengandung Guaiazulene, komponen yang diekstrak dari Chamomile Oil, yang memberikan warna biru. Guaiazulene beserta dengan ekstrak Centella Asiatica menenangkan dan meredakan kemerahan dan iritasi dari panasnya sinar matahari maupun faktor lingkungan berbahaya lainnya.

Sangat recommended untuk semua jenis kulit, terutama kulit berminyak dan sensitif. Ia didatangkan dalam Size: 50ml / 1.7oz

CARA GUNA :
Cara yang TB baca di belakang tube sunscreen ni ialah : Gunakan pada tahap terakhir pada rutin perawatan kulit Anda, paling tidak 15 minit sebelum paparan sinaran matahari. Aplikasikan dengan lembut ke seluruh wajah. 

Ulangi/aplikasikan kembali setiap 2 jam atau bila perlu.

CARA TB PULA :
TB akan sapu sunscreen ini selepas basuh muka dan letak toner di wajah, TB letak sunscreen tu sebagai makeup base dan sapu seluruh muka. TB tunggu selama 10 minit agar sunscreen tu meresap kedalam kulit, selepas itu baru TB pakai Klairs Mochi BB Cushion tu, Walau apap-apa pun, TB rasa kalau tak tunggu 10 minit pun boleh.. maybe 5 minit pun cukup kot sebab ia mudah meresap ke dalam kulit, mudah absorb orang putih kata.. hehehehe.. 

BAHAN-BAHAN KANDUNGANNYA : 
Water, Cyclopentasiloxane, Ethylhexyl Methoxycinnamate, Butylene Glycol, Titanium Dioxide, Glycerin, Cetyl Ethylhexanoate, Caprylic/Capric Triglyceride, Niacinamide, Polysorbate 60, Zinc Oxide, Isoamyl p-Methoxycinnamate, Diethylamino Hydroxybenzoyl Hexyl Benzoate, Hydrolyzed Collagen, Bis-Ethylhexyloxyphenol Methoxyphenyl Triazine, Cetyl PEG/PPG-10/1 Dimethicone, Chlorphenesin, Xanthan Gum, Arginine, Sodium Hyaluronate, Panthenol, Betaine, Acrylates/C10-30 Alkyl Acrylate Crosspolymer, Lactobacillus Ferment, Panax Ginseng Root Extract, Fragrance, Adenosine, Disodium EDTA, Guaiazulene, Paeonia Lactiflora Root Extract, Centella Asiatica Extract, Acetyl Hexapeptide-8, Lecithin, Acetyl Glutamine, SH-Oligopeptide- 1, SH-Oligopeptide- 2, SH-Polypeptide-1, SH-Polypeptide- 9, SH-Polypeptide- 11, Bacillus/Soybean/Folic Acid Ferment Extract, Caprylyl Glycol, 1,2-Hexanediol

TB cium ada bau lemon sikit kat sunscreen ni.. memang wangi dah tak berbau chemical macam produk lain.. so, takdelah berbau busuk kat muka kita bila sapu tu kan.. hehehehe.. dan tak berminyak .. sebab ia mudah resap ke dalam kulit.. i loikeeeeee..

#SkinCare, #SpecialCare, #SunProtection, #Bodycombinationskin, #oilyskin, #sensitiveskin, #sunblock, #sunlotion, #sunscreen



2.) Klairs Mochi BB Cushion
Citer pasal satu lagi produk dari Klairs iaitu Klairs BB Cushion lak.. Hehe.. Sejujurnya lagi.. TB nak citer.. ini adalah BB Cushion yang pertama TB ada dan guna kerana sebelum ni TB memang tak pernah shopping BB Cushion lagi sebab TB takut tersalah beli, kerana ada juga yang buat review katanya BB Cushion ni membuatkan muka berminyak apabila beberapa jam menggunakannya. So, TB lupakan untuk try membeli BB Cushion, TB hanya percaya pada bedak compact sahaja.. hahaha..










Namun, TB rasa teruja sangat apabila mencuba Klairs Mochi BB Cushion ni kerana tak sangka makeup menjadi mudah sangat dengan BB Cushion ni.. hanya dap-dap pada wajah, dah settle berbedak satu muka.. teksturnya pula ringan apabila disapu, dan coveragenya membantu menutupi redness atau kesan-kesan merah pada wajah TB, malah parut-parut jerawat pun tenggelam woooo.. nampak flawless wajah TB tiba-tiba.. hahaha.. Baru perasan wajah TB kelihatan cerah, natural glowing gitu dan pori-pori pun dah tak nampak sangat.. ada effect satin finish gitu tau! 

Klairs Mochi BB Cushion ni sangat ringan sehinggakan bila disapu pada wajah tidak terasa tebal dan terasa smooth sahaja, kelihatan sempurna walaupun di tepek banyak kali, kesannya tetap natural, macam TB kata tadi formulanya mudah menyatu dengan kulit jadi ia mampu meratakan warna kulit yg tidak rata,, 

So, Untuk korang yang mempunyai kulit berminyak, jangan risau..walaupun dg dewy finish tapi oil controlnya mampu bertahan 7 jam tanpa perlu touch up ..

Cara nak pakai?? sila tengok gambar dibawah ni yea.. huhuhu..  atau tengok video TB kat Channel Youtube TB : Tengkubutang



Oh ya.. Mochi BB Cushion ni ada juga di sediakan refill dia tau.. maknanya kalau dah habis bedaknya.. korang boleh refill sendiri.. ada krim disediakan ada juga cushion baru untuk korang guna.. semua ada dijual tau.. dont worry.. so, korang tak perlu buang bb cushion case korang yang comel tu.. sebab masih boleh refill.. yeay!! jom tengok cara nak refill camne.. hehehe..


Klairs Mid-day Blue Sun Lotion
+ Will not dry your skin, effective sun protection
+ Can be used as a makeup base with natural tone correction

Klairs Mochi BB Cushion Pact
+ Convenient portable BB cushion pact
+ Built-in cap case (Hygenic)
+ Natural way by neutralizing redness of the skin for healthy look

Oh ya.. bukan itu saja.. bagi yang baru nak test cuba produk ni, korang juga boleh dapatkan Klairs Trial Sample Set (8SKU, 3ml) (A total of 8 different Klair's Best products trial kit ) ni di website online yang ada menjual product Klairs ni.. atau boleh layari website dibawah ni yea.. tq.. hehehe..

Website Link: 

#allskintype, #combinationskin, #cushionfoundation, #dryskin, #klairs, #normalskin, #oilyskin, #sensitiveskin

Haii.. jangan lupa tengok review tengkubutang di Youtube ni yea! dan jangan lupa subscribed sekali.. hehehe.. terima kasih .. cubalah produk Klairs ni.. terbaik tauu.. 

Boleh dapatkan product ini secara online atau terus ke outlet Klairs yang berdekatan ..

Jom jenguk Instagram TB juga.. jemput Follow sekali.. 

First time rasa suka sangat dengan product ni.. sangat sesuai dengan kulit tb sangat ringan.. sangat membantu cover kulit tb yang tak sekata dan banyak parut jerawat ni. Terbaiklah product dari Klairs ni! Jom baca review penuh tentang 2 produk nj di blog tb dan juga bole tengok review di channel youtube tb.. tengkubutang.. ok . Jangan lupa subcribe sekali ye.. hehehehe.. tq Klairs!! Tb sukaa sangatt!!! 😍Klairs Mid-day Blue Sun Lotion😍 + Will not dry your skin, effective sun protection + Can be used as a makeup base with natural tone correction 😍Klairs Mochi BB Cushion Pact😍 + Convenient portable BB cushion pact + Built-in cap case (Hygenic) + Natural way by neutralizing redness of the skin for healthy look 😍Klairs Trial Sample Set (8SKU, 3ml)😍 + A total of 8 different Klair's Best products trial kit #hermo #klairsmochibbcushion #klairsmiddaybluesunlotion #bbcushioncute #klairs #productofklairs #korea
A post shared by 🇹🇪🇳🇬🇰🇺🇧🇺🇹🇦🇳🇬 (ღ˘⌣˘ღ) (@tengkubutang) on

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Sape nak voucher? ( KFC,TESCO,JUSCO,PIZZA HUT,IKEA...DLL )

Sila tekan: WHOHAA Terus register sahaja, 
PERCUMA! Free voucher ( KFC,TESCO,JUSCO,PIZZA HUT,IKEA...and another ) 
Please visit WHOHAA to join member . (join member for free ) 

Share Iklan --> Orang KLIK--> Dapat DUIT!!! Nak tahu macam mana?? 
Klik 8SHARE dan daftar FREE aje.. 

Daftar--> Jawab Survey--> Dapat DUIT!!! Nak tahu macam mana?? 
Klik YOUGOV dan daftar FREE aje.. 

Nak tebus barang FREE??? 
Jom join dan tebus hadiah.. Daftar free, kumpul point mudah sangatttt.. 
Join WOOP cepattt!!

Shoping dan dapat Cashback balik? Bestnya.. jom daftar SHOPBACK Percuma sahaja. Lepas ni shopping apa-apa je dapat pulangan duit balik.. untung kan??

Shopping barang paling murah di website online! tak percaya? daftar SGSHOP dan start intai barang2 yang murah giler kat sini!

klik LIKE sini yea.. tQ --> Tengkubutang Page



25 Ulasan

  1. comel je bekas bulat tu hehe..menarik jugak tengok produk2 mcm ni.. rasa nak try membeli juga satu nak cuba

    BalasPadam
  2. Such a cute B cushion. I want to get it for myself, too!

    BalasPadam
  3. comelnya Klairs Mochi BB Cushion tue..rasa nak beli jea..

    BalasPadam
  4. this product is the best seriously, coverage is decent but it's long lasting!

    BalasPadam
  5. Klairs has a wide range of products.. Seems it has a workable solution to several problems

    BalasPadam
  6. wow bestnya boleh review product ini. comel product ini, nak try juga

    BalasPadam
  7. the bb cushion very cute. haha...but i will try the sun lotion!

    BalasPadam
  8. Nice I like the packaging.it's so.cute

    BalasPadam
  9. I have not tried these before. Saw many good recommendations, might check it out.

    BalasPadam
  10. The packaging is so cute! Would love to try them!

    BalasPadam
  11. The packaging so cute laaa

    BalasPadam
  12. wah, bb cushion mochi so cute! - racheal

    BalasPadam
  13. Not just the product, but the packaging is always so cute. Would love to try it once. Cheers!!

    BalasPadam
  14. I love Klairs. I used to have Klairs before. Their toner is amazing!

    BalasPadam
  15. Alololo.. comey je bnda alah tu..
    Kecik molek je..
    Geram tgk..

    BalasPadam
  16. have been dying to try their line for quite some time. love the packaging !!

    BalasPadam
  17. Awat la comey sungguh BB Cushion tu? Nie rasa cam nak beli plak hahaha

    BalasPadam
  18. OMG the bb cushion packaging is so cute! die of cute packaging.

    xx
    Puiyeesss

    BalasPadam
  19. Ala comelnya bb cushion ni. Cute sangat bagus juga fungsi nya ni.

    BalasPadam
  20. look so cute the packaging~~~ will consider buying !

    From:
    Stepheny Siew

    BalasPadam
  21. Loving how cute the BB Cushion is! Thank you for the useful review, will look forward to trying it myself! :D

    BalasPadam
  22. I love BB Cushions and the packaging of this is sooo cute!

    BalasPadam
  23. Love the video you created! The moisture for the BB cushion looks Good!

    BalasPadam

Catat Ulasan

Post a Comment

Terbaru Lebih lama