TOYS HANDMADE YANG CUTE DAN UNIK DARI PEBBLE MALAYSIA

TOYS HANDMADE YANG CUTE DAN UNIK DARI PEBBLE MALAYSIA

Haii.. haha.. TB nak share tentang toys/mainan yang sangat comel dan unik ni dekat korang. TB suka sangat toys dari Pebble ni.. eh.. TB pulak.. Baby Harraz lah yang suka toys ni.. haha.. Mamanya suka toys jugak.. so, tumpang sekaki sekali la main.. wakakaka.. Sebab toys ni lembut dan gebu dan cute! Bila goncang-goncang rupanya ada loceng kat dalamnya.. hehe.. tu yang baby Harraz suka kot.. Sampai tertidur-tidur dia main toys tu.. 


Ni haa toys yang Baby harraz dapat tu.. comel kan.. yang ni namanya Blue Rabitt - Skinny Bunny Baby Harraz panggil.. eh.. hahaha.. mamanya yang baca kat detail katanya toys ni namanya Skinny Bunny.. Suka giler Baby harraz dapat main Skinny Bunny ni.. Tapi kalau mama lak.. mama suka yang Fox oren tu.. alalalala.. super cute sangat.. Harraz pun suka oren gak.. tapi takpelah.. nanti mama belikan untuk harraz.. tengok pada kewangan gak yea.. haha.. 



Mengenai Pebble - Hathay Bunano
Mainan buatan tangan, mainan dan hadiah untuk kanak-kanak dan kanak-kanak Malaysia, yang dibuat oleh artisan wanita yang miskin dan tidak bekerja di Bangladesh.


Cerita disebalik Pebble 
Hathay Bunano, yang bermaksud "Buatan Tangan" di Bangla, ditubuhkan pada tahun 2004 oleh Briton Samantha Morshed, yang berpindah dari United Kingdom bersama suaminya British Bangladesh. Samantha sedar bahawa dia mempunyai kewajipan moral untuk apa sahaja kemahiran yang dia gunakan, untuk membantu dalam apa jua cara.


Wanita-wanita Bangladesh membuat perkara-perkara yang indah sebagai sebahagian daripada budaya dan warisan mereka, jadi itu bukan perkara besar untuk mengajar mereka menggunakan alat pengait bersama kemahiran mengait mereka - mewujudkan pilihan pekerjaan yang lestari dan fleksibel untuk wanita luar bandar yang kurang bernasib baik.


UNIQUE & HANDMADE
Every Toys is Unique & Only Exist once! All Pebble toys are made from 100% Natural Cotton by the hands of talented & trained artisans.

SAFE FOR YOUR BABY
All Pebble toys are quality controlled, labotary tested & certified. They are save for babies and toddlers to chew on.

HIGH QUALITY
You receive a 6 months warranty on any Pebbles Toys. The Natural Organic cotton & excellent workmanship guarantee lasting joy for your child.


Produk Pebble dibuat oleh Hathay Bunano, iaitu organisasi fairtrade yang bukan fokus untuk mencari keuntungan di Bangladesh. Hathay Bunano bermakna 'dibuat' atau 'dirajut' di Bangla.

Misinya adalah untuk mewujudkan, ruang bekerja dengan baik, berkualiti, fleksibel dan tempatan untuk wanita luar bandar, yang prospek pekerjaannya adalah minima.

Suami Samantha menyertai beliau dalam menubuhkan pusat pengeluaran luar bandar dan mengatur kursus latihan sebagai Hathay Bunano yang kini telah berkembang. Ia kini mempunyai lebih daripada 12000 orang - kebanyakannya wanita - dalam 202 unit pengeluaran luar bandar. Produk Pebble Child boleh didapati di beratus-ratus butik dan kedai-kedai hadiah di seluruh dunia, ia benar-benar telah menyokong wanita Bangladesh untuk berdikari dan menyediakan keperluan untuk keluarga mereka.


Apabila anda memutuskan untuk membeli mainan Pebble, anda sebenarnya sedang turut bersama-sama membantu memperbaiki keadaan di Bangladesh, dengan:

Membuktikan keupayaan wanita ( women empowerment)
Mengurangkan perpindahan keluarga
Menghentikan buruh kanak-kanak
Mengurangkan perkahwinan awal
Kemudahan prasekolah & penjagaan
Mengurangkan keganasan terhadap wanita
Meningkatkan kadar pendidikan wanita


Produk Pebble Child diperbuat daripada 100% kapas dan ia pastinya akan menjadi hadiah yang sempurna untuk bayi yang baru dilahirkan, hari lahir, perayaan Malaysia sekitar tahun dan majlis-majlis khas lain. Koleksi Pebble termasuk pelbagai kapas organik, menjadikannya lebih lembut pada kulit kelahiran baru.

Rattles, selimut bayi dan mainan dicipta dengan penuh kasih sayang oleh wanita yang memerlukan pekerjaan di Bangladesh . Hasilnya sungguh kemas dan menakjubkan.. 

Tudiaaa.. ada Fox Oren kat situuuu.. alaaa.. comeynyeee!!

Harraz suka main dengan Skinny Bunny ni sebab dia ringan untuk dipegang, lembut dan selamat untuk baby, material yang digunakan pula adalah 100% organik sebab tu TB pun tak risau harraz dok peluk-peluk Skinny Bunny ni.. heeeee.. 


Haa.. berminat untuk order dan baca info lebih lanjut tentang 
Pebble Toys ni? Jom klik link dibawah ini.. 

Website :
https://www.pebblechild.com/

Facebook :

#pebblemalaysia #fairtrade #handmade #motherhood #pebblechild #motherhood.com.my

8 Ulasan

  1. alalala..
    comeynya..
    nak nak nak..
    ni kalau dapat kat zara ni, mau kedekut nak bagi adik dia main ni..

    BalasPadam
    Balasan
    1. haha. bukan kata zara.. kita yang beso ni pun suka

      Padam
  2. comel-comel semua patung.. satu patung tu harga dia berapa tengkubutamg?

    BalasPadam
    Balasan
    1. dalam rm65 keatas sebab toys handmade 100%.. susah gak nak buat ni

      Padam
  3. Cute..kita pun ade...utk adik fariza

    BalasPadam

Catat Ulasan

Post a Comment

Terbaru Lebih lama