Rawat Kulit Kusam & Tak Bermaya Dengan Special Homecare Origin (SHO) Red Ginseng Ampoule dan SHO Red Ginseng Masks



 Rawat Kulit Kusam & Tak Bermaya  Dengan Special Homecare Origin (SHO) Red Ginseng Ampoule dan SHO Red Ginseng Masks


Well... semua wanita pastinya nak sentiasa kelihatan muda, berseri dan cantik tetapi faham-faham ajelah kan apabila usia semakin meningkat, tanda-tanda penuaan pasti akan timbul juga seiring dengan usia yang semakin meningkat. 

Oleh itu wanita perlu memanjakan diri dengan produk berkualiti untuk mengurangkan kedutan halus supaya masih kelihatan hebat. Betul tak? Haaa.. TB tengok wanita hari ini lebih suka menjimatkan masa dengan memanjakan diri mereka dengan produk rawatan di rumah di mana mereka boleh melakukannya dengan selesa di rumah sendiri. TB pun macam tu jugak.. nak ke salon memang tak la kot.. mana ada masa.. huhu.. So, TB nak kongsikan pengalaman TB merawat wajah hanya dirumah sahaja tetapi menggunakan produk rawatan kulit yang cute botolnya, yang bau best, yang meresap baikk punyaaa.. haha.. teruskan membaca ye!


Selama sebulan yang lalu, TB telah mencuba Special Homecare Origin (SHO) Red Ginseng Ampoule dan SHO Red Ginseng Masks yang datang dalam pembungkusan tiub yang sangat comel. Apa yang TB boleh katakan, TB sangat berpuas hati dengan hasilnya. Sebelum ni TB mempunyai kulit yang kelihatan kusam tetapi kini kulit TB semakin kelihatan lebih cerah berseri dan bercahaya. Amboih.. macam ada sportlight hala ke muka yea.. hehehe.. 

Oh ya.. SHO Aging Red Ginseng both ampoule and ampoule mask ini memang dikhususkan untuk mereka yang ingin Memulihkan Keadaan Kulit dan yang TB guna sekarang ni ialah fungsinya untuk Anti Penuaan dan Menyuburkan Kulit, Memulihkan Kulit dan Kulit Anjal dan Bersinar, so bersesuaianlah dengan TB yang semakin uhuk2 ni.. (tak mo cakappp.. haha)

Apa yang TB baca sedikit tentang SHO ialah SHO ni sebenarnya adalah jenama penjagaan kulit dari Korea yang menggabungkan rawatan kecantikan dan sains. 

Produk SHO menawarkan pelbagai bahan-bahan natural dan produk penjagaan kulit yang berkualiti tinggi bagi wanita untuk melakukan rawatan di rumah mereka sendiri. Ampoules dianggap lebih baik daripada serum kerana Ampoules lebih tertumpu dengan jumlah bahan aktif yang lebih tinggi, 3 kali lebih berkesan daripada serum dalam menyerap ke dalam kulit dan memberi kesan jangka panjang. 

Produk-produk ini bebas dari bahan-bahan berbahaya seperti Triethanolamine, Benzophenone, Minyak Mineral, Sulfat, Paraben dan Acrylamide, jadi mereka selamat walaupun untuk wanita hamil. Senang hati TB bila tahu ni sebab kulit TB ni sensitif so, TB takut nak letak sesuatu yang berbahaya di wajah kita kan.. 

 

 

SHO Aging Red Ginseng Ampoule ini best sebab walaupun tekstur dia yang agak berat/lebih tebal tetapi ia menyerap dengan sangat baik dan tidak meninggalkan kesan melekit atau berminyak, Pada mulanya memang TB tengok macam jenis berminyak tapi bila TB sapu dan ratakan diwajah rasa selesa sangat-sangat.. tak melekit.. tak berminyak.. mengejutkan! dan paling TB terkejut ialah, bau ginseng dia tak begitu menusuk hidung berbanding mask ginseng lain yang TB pernah cuba.. Yang ni memang bau dia OK dan TB boleh pakai dalam waktu yang lama sebab bau dia tidak mengganggu lubang hidung TB.. wakakaka.. penting tau pilih mask yang baunya kita suka dan selesa.. hihi.. 

SHO Red Ginseng ampoule mengandungi 42% ekstrak ginseng merah untuk kulit yang sihat dan bercahaya, dan minyak camellia untuk kesan pelembab. Ekstrak Root Paeonia Suffruticosa dan Ekstrak Root Polygonum Multiflorum akan mengurangkan kulit kasar dan kasar. Trehalose berkesan dalam menenangkan dan melembapkan.


CARA PAKAI :
Gunakan SHO Red Ginseng ampoule selepas basuh muka dan letak toner diwajah untuk segarkan wajah.. kemudian sapu ampoule dalam jumlah yang sederhana dan ratakan ke seluruh muka untuk supaya ia menyerap ke dalam kulit.

TB suka sangat bau dia.. bukan bau ginseng yang kuat dan tekstur dia yang tidak melekit, tidak berminyak buat TB rasa selesa dan benar-benar rasa ia melembapkan muka TB. TB merasakan kulit saya lebih anjaldan lebih berseri selepas menggunakan SHO Red Ginseng ampoule ni. Kiranya Ia berfungsi dengan baik untuk  kulit TB ni.. hehehe.. 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

SHO Red Ginseng Masks


Untuk SHO Red Ginseng Masks ni dalam satu tiub tu Ada 7 x 27 ml mask berharga RM 159.00

SHO Red Ginseng Masks mengandungi ramuan ubat oriental seperti Red Ginseng, Root Mulberry, Licorice dan Pleuropterus Multiflorus untuk kulit yang lebih anjal dan bersinar. Ia juga mempunyai minyak Camellia untuk membantu mengekalkan keseimbangan minyak dan air yang sihat. Ekstrak Protulaca pula membantu kulit tidak bermaya menjadi sihat manakala Trehalose melembapkan dan menenangkan kulit. Dengan semua ramuan ubat ini, SHO Red Ginseng Masks ini dapat menghidupkan semula kulit dan menjadikan kulit kita lebih kencang dan berseri. Dah tentulah ianya sesuatu yang TB perlukan untuk anti-penuaan kan.. 



Comel kannnn.. 
 
CARA GUNA :
Cuci muka bersih-bersih dan selepas itu letak toner di wajah bagi segar wajah tu kemudian pakailah  SHO Red Ginseng Masks kat muka korang. Biarkan selama kira-kira 15-20 minit, lepas dah cukup time korang buka mask tu dan urut-urut dan tepuk2 lembut kat muka korang tu bagi essence dari mask tu menyerap dengan lancar ke dalam kulit .



Nak pakai bila-bila masa pun boleh.. hahaha.. 


Sementara tunggu 20 minit boleh korek hidung dulu yea.. wakaka

Lagi satu kan.. TB suka dengan SHO Red Ginseng Masks sebab Mask ni direndam dengan banyak essence tau, so bila dah pakai mask tu, ada banyak lagi esence2 yang tertinggal dalam plastik tu.. dan paling TB suka sebab ia tak mudha koyak.. huhu.. TB sukaa.. 


Essence yang lelebih tertinggal dalam plastik mask tu jangan pulak korang buang, rugiii.. huhu.. TB siap sapu lagi lebihan-lebihan essence yang tertinggal dalam plastik mask tu.. korek-korek kasi bersih tau tak.. banyaknya cecair essence yang tertinggal.. huhu.. so, TB sapu je atas mask yang dah start kering tu.. sejuk dan selesa.. 


Suka sebab tak mudah koyak.. 

Ia sesuai dengan kulit wajah TB dan benar-benar melembapkan wajah TB selepas penggunaan pertama. Macam TB kata tadi TB boleh merasakan muka TB lebih anjal dan lebih terhidrat selepas menggunakan mask ni. Boleh dikatakan ini adalah mask rawatan yang berbeza daripada mask harian biasa dan secara klinikalnya terbukti bahawa tahap minyak menurun sebanyak 60% dan tahap kelembapan meningkat sebanyak 46% selepas penggunaan 1 kali.


TB pasti akan mengesyorkan SHO Aging Red Ginseng Ampoule & Ampoule Mask ini kepada semua orang. Haa.. kalau korang nak order jugak, korang boleh membeli produk SHO dari SHO FACEBOOKINSTAGRAM dan kedai Sasa terpilih di Malaysia. 

Sebenarnya TB ingatkan SHO ni hanya ada untuk Red Ginseng aje.. Rupanya-Rupanya bila lihat dekat Page SHO baru tahu ada banyak lagi variasi/siri lain yang mengikut fungsi-fungsi setiap satunya dalam merawat kulit wajah kita. So, pilih lah mengiktu kesusuaian dengan kulit wajah kita ye!

SHO Aging Red Ginseng Ampoule & Ampoule Mask

SHO Ampoule - RM189 (50ml)
SHO Real Vita AA2G Ampoule
SHO Aging Red Ginseng Ampoule
SHO Aqua Hyaluronic Ampoule
SHO Wrinkle Lift Peptide Ampoule


SHO Ampoule Mask - RM159 (7 helai) 
SHO Real Vita AA2G Ampoule Mask
SHO Aging Red Ginseng Ampoule Mask
SHO Aqua Hyaluronic Ampoule Mask
SHO Wrinkle Lift Peptide Ampoule Mask
SHO Barrier Madeca Ampoule Mask


Kalau korang berminat untuk membeli dan mencuba rangkaian produk SHO ni korang boleh dapatkan di 50 outlet SaSa seluruh negara atau ke laman media sosial SHO Malaysia di bawah :



13 Ulasan

  1. wahhhh first time jumpa produk guna khasiat ginseng

    BalasPadam
    Balasan
    1. sebelum ni ada dah produk dari ginseng .. tapi tu la.. bau ginseng kuat sangat.. setengah orang tak berapa suka bau ginseng yang kuat menusuk hidung kan.. tapi yang ni.. tak bau ginseng yang kuat tau.. best bau dia farah

      Padam
    2. Jarang nampak produk ni, macam best je Dah berapa tahun dekat pasaran

      Padam
  2. Menariknya ampoules dia..bau dia teruk mcm typical ginseng ke? Huhu..

    BalasPadam
    Balasan
    1. tak Sally.. bau dia best.. TB pun ingat bau dia kuat.. tapi rupanya bau ginseng dia tu wangi

      Padam
  3. Cantik gak ye bekas dia.. Ada mcm2 kebaikan dan keistimewaan..nanti zaza tengok2 ig produk ni

    BalasPadam
  4. Bestnya dah jumpa produk yang serasi dengan kulit muka. Yela, muka adalah aset penting kan. Kena cari produk yang sesuai dan selesa nak menggunakannya.

    BalasPadam
  5. Wow,red Ginseng tu ingredients dia. Nak kena try nih. Thank you for sharing..

    BalasPadam
  6. menarik tengok..siap ade mask ye..tengok banyak juga kelebihan dia ye..nak tengok testimoni orang lain jap..nak usha jap

    BalasPadam
  7. Sy memang peminat mask, rasa sejuk dan segar je wajah. Ok,nak try cari klu ada dekat guardian or watson

    BalasPadam
  8. akak memang suka produk anti aging ni, siap ada mask lagi ya, em bolehla usha nanti

    BalasPadam
  9. Wow, produk ni sangat menarik nanti boleh suggest dekat family

    BalasPadam

Catat Ulasan

Post a Comment

Terbaru Lebih lama