SUSU KAMBING NUFAEL 100% ASLI DAN ORGANIK!



SUSU KAMBING NUFAEL 100 % ASLI DAN ORGANIK!



TB suka minum susu kambing sejak TB mengandung hari tu.. Masa tu TB tak lalu nak minum susu biasa, so Hubby TB kata minum susu kambing je sebab elok utnuk baby dalam kandungan sekali.. so, dalam 4 bulan kandungan tu TB start minum susu kambing dan memang laju je TB hirup secawan susu tu sampai habis.. huhu.. sedap!

Dan selepas tu baru TB tahu TB suka dengan susu kambing rupanya.. ingatkan bila kita tak suka makan daging kambing, so dengan susu dia pun kita tak suka.. hahahha.. belum cuba belum tahu ye! dah cuba baru tahu rasa dia sedap!

Haaa.. Yang TB nak cerita kali ni pun pasal Susu Kambing jugak.. Alaaa.. Susu Kambing yang dutanya si cilik Fattah Anas yang shomelll tu.. hahaha.. TB selalu ikuti gak instagram Fattah anas dan Papa dia, dan ternampak papanya berlakon dengan sorang awek cun.. 

Dan TB baru tahu rupa-rupanya wanita yang berlakon bersama Papa Fattah Anas tu Founder FEEDMILK rupanya.. haa.. bagi yang tak tahu tu Feedmilk adalah jenama pakaian menyusu bayi yang popular dan dikenali ramai..

Anys Paloma ialah pemilik jenama SUSU KAMBING NUFAEL ini yang sentiasa memikirkan produk terbaik untuk pengguna selepas jenama Feedmilk, Femilac dan kini Susu Nufael.

Haaa.. So.. SUSU KAMBING NUFAEL ni adalah produk terbaru keluaran FeedMilk yang sesuai untuk SEISI KELUARGA dan Semua Peringkat Umur boleh minum tau!

Fattah Anas, duta produk susu Nufael pun sekarang dah tukar susu dari susu FM ke Nufael dan mengamalkannya setiap hari.

Haa.. Susu Kambing ni banyak khasiat berbanding susu FM / Susu Lembu.. Kalau korang nak tahu apa PERBEZAAN SUSU KAMBING NUFAEL & SUSU LEMBU , kornag boleh klik link dibawah ni yea.. Klik  >> https://goo.gl/ciVAHF

Sekarang TB nak share dengan korang tentang Khasiat dan Kelebihan Susu Kambing untuk bayi dan dan semua peringkat umur.. jom baca


Khasiat dan Kelebihan Susu Kambing 

  1. Susu Kambing ni bagus sangat sebab orang kata ia adalah susu kedua terbaik selepas susu ibu, dan susu kambing ni sesuai sangat bagi menggantikan susu FM untuk bayi-bayi yang tak sesuai dan tak serasi dengan susu FM. 
  2. Susu kambing mudah dihadamkan kerana molekul lemak dan protein yang halus berbanding susu lembu sebab itu jika anak sembelit, cirit birit kerana ciri-ciri susu lembu yang tidak mudah dihadamkan. 
  3. Susu Kambing sesuai untuk semua golongan, pakcik makcik, atuk opah, baby atau sesiapaun pun boleh minum yea.. cuma kena pastikan tahap kesihatan korang dulu macam mana kan..
  4. Sesuai untuk diet kanak-kanak dan dewasa. dan susu kambing juga memudahkan penghadaman kerana ia mengandungi kandungan laktosa rendah dan halus .
  5. Bagi mereka yang ada ulcer dan gastrik pun sangat sesuai minum susu kambing tau..  Sebab dari segi saintifik Susu kambing ni bersifat Zarah halus dan nyah asid serta bersifat alkali yang mana sesuai untuk pesakit penghhidap gastrik amalkan.. 
  6. Bertindak neutral kan acid dalam badan, kerana bersifat alkali, asid penyebab pening, berat badan, sakit badan dan otot, keletihan dan darah tinggi. 
  7. Haa.. bagi yang alah susu tu, korang patut cuba minum susu kambing yang TB nak kenalkan jap lagi ni sebab ia tidak berbau hamis dan tiada lendir seperti susu lembu so yang alah susu takda masalah nak minum ni..
  8. Selenium dalam susu kambing membantu sel pertahanan tubuh dan bahan antioksida untuk lawan virus. haa.. kalau dah tua-tua gini TB pun rasa kesihatan semakin merosot kerana sistem pertahanan badan semakin lemah disebabkan faktor umur.. So, minum susu kambing boleh membantu sel pertahanan tubuh badan kita utnuk menentang virus .
  9. Huhu.. selain tu kan korang, kalau amalkan minum susu kambing ni, ia mempunyai Anti penuaan tau kerana dalam kandungan susu kambing ni ada bioorganic sodium dikenali dengan rawatan naturapathic yang boleh kurangkan masalah sendi. 
  10. Kandungan potassium dan kalsium tinggi serta sodium yang rendah penting untuk kawal tekanan darah yang normal dan mengawal fungsi hati yang normal
  11. TB suka part ni sebab susu kambing ni mengandungi riboflavin untuk merawat ekzema, colic, insomnia, dan demam kuning serta asma. so susu kambing boleh merawat ekzema, mungkin untuk TB yang ada psoriasis ni pun sesuai sangat kan..  
  12. Kandungan Silicon dan fluorine yang tinggi dapat cegah diabetes
  13. Tidak menyebabkan alahan kerana kandungan asid lemak yang tinggi 37% berbanding lembu 
  14. Tidak mudah berubah khasiat jika disejuk beku 

Haaa.. itu kelebihan susu kambing.. dan sekarang TB nak share pulak tentang kelebihan SUSU KAMBING NUFAEL ni yea..

Untuk maklumat korang semua, SUSU KAMBING NUFAEL berbeza dari susu kambing lain di pasaran.. Selain ia tidak berbau hamis dan sedap, ia juga punya kelebihan kerana mengandungi 7 bahan organik yang menggunakan ekstrak sebenar dari makanan sunnah nabi seperti DELIMA, KURMA, MADU, MINYAK ZAITUN, MANNA & KISMIS serta sumber TENUSU dari SUSU KAMBING itu sendiri untuk setiap kotak.

Susu Kambing Nufael ni juga semestinya  TIADA PEWARNA, GULA TAMBAHAN & PERISA. Sesuai untuk kanak-kanak dari usia 2 tahun sehingga dewasa..

SUSU KAMBING NUFAEL HALAL & KKM?
Susu Kambing Nufael telah diberi status HALAL. dan untuk pengetahuan semua kilang pemprosesan NUFAEL sentiasa dipantau oleh MESTI serta KKM SUCI dan BERSIH.

Disebabkan Susu Kambing Nufael adalah makanan tambahan tanpa kimia atau ubat-ubatan, maka SUSU KAMBING NUFAEL diklasifikasikan oleh KKM sebagai makanan tambahan bukan ubat-ubatan. Pengiktirafan KKM perlu sekiranya ia adalah ubat yang mengandungi bahan kimia.


SUSU KAMBING NUFAEL ni banyak khasiatnya kalau di amalkan oleh kanak-kanak 2 tahun keatas.. Haa.. Harraz boleh minum ni lagi 2 bulan.. hehehe.. Jom tengok apa khasiatnya untuk kanak-kanak .

SESUAI SEBAGAI GANTI SUSU BADAN`
Untuk ibu-ibu yang nak berhenti menyusu anak dan mencari susu yang sesuai sebagai ganti susu ibu, sesuai sangat amalkan Susu Kambing Nufael ni tau.. sebab ia boleh membantu menaikkan selera anak-anak, ia juga membantu untuk sel otak berhubung dan cepat belajar serta fokus dalam sesuatu yang dia sedang kenal dan belajar. Oh ya.. lagi satu.. Kalau minum susu kambing Nufael ni boleh masalah kembung perut dan sembelit dapat dikurangkan .


IBU MENYUSU / MENGANDUNG DAN IBU DALAM TEMPOH BERPANTANG
Untuk Ibu-Ibu Mengandung atau yang tengah menyusu anak mahupun yang sedang berpantang, bagus sangat amalkan susu ni tau.. sebab ia boleh menambah susu badan bagi ibu yang menyusu, boleh stabilkan HB ibu-ibu ketika mengandung, dan pastinya ada yang tahu bahawa susu kambing ni kalau diminum oleh ibu mengandung boleh mengelakkan baby jaundice sekepas lahir. dan bagi ibu berpantang pula.. pastinya akan merasa lega kalau minum susu kambign ni sebab masalah sembelit dapat diatasi.. InsyaAllah.. 


WANITA DAN LELAKI
Haaa.. bagi kita-kita yang dewasa yang saja-saja nak minum ni, bukan saja-saja minum je yea.. mestilah kita nak khasiat disebalik apa yang kita minum / makan kan... So, kalau korang nak tahu SUSU KAMBING NUFAEL ni boleh mencantikkan kulit , mengurangkan masalah insomnia (susah tidur malam) , memberi tenaga extra dan mengurangkan gastrik, angin dan masalah ketidakhadaman perut.


WARGA EMAS 
Haa.. bukan yang muda-muda je sesuai minum SUSU KAMBING NUFAEL  ni yea.. warga emas seperti yang lanjut umur macam makcik-makcik atau tok-tok kita pun boleh minum tau.. Sebab khasiatnya boleh Memberi Kesihatan Tulang, Menambah Selera Makan, Tidak Mudah Lapar, Membantu Penghadaman dan seterusnya Memberi Tenaga Extra juga.. Wah.. bagusnyaa..


Wah.. banyak juga khasiat dan kelebihan minum SUSU KAMBING NUFAEL  ni yea.. bagus sangat diamalkan.. kalau macam tu TB pun nak borong la nanti.. Haa.. kalau korang nak beli jugak.. boleh lah contact mana-mana link kat bawah ni yea.. jangan lupa FOLLOW dan LIKE sekali yea.. support bisnes orang kita.. Bumiputera .. 



Facebook - 

Website - 

Pengedar Rasmi SK NUFAEL - 

Founder FEEDMILK - 

Instagram 

Daftar Sebagai Pengedar - 
Hubungi - 0168404932



19 Ulasan

  1. Ramai dah zaza tgk ibu2 try susu nufael ni..semua peringkat umur boleh kan

    BalasPadam
  2. Pernah minum susu kambing. Brand ni tak pernah cuba.. bolehlah beli lepas ni :)

    BalasPadam
  3. byk dah susu kambing di pasaran.
    tetiba byk brand. bagus la. bila byk, company akan berlumba-lumba offer terbaik, kan.
    kita sebagai pembeli akan beruntung bila dpt brg yg berkualiti tinggi.
    aida lom pernah cuba any susu kambing. bcoz dulu kala pernah try, tak dpt nak terima dek hidung dan tekak :) ha ha ha ha...
    terbaru ni, ntah la. lom try kan.

    BalasPadam
  4. Susu kambing memang banyak khasiat berbanding susu lembu kat luar sana. Banyak jenama kat luar sana Yang keluarkan produk susu kambing. Lia belum Cuba jenama Nufael lagi . Maybe lepas ni nak rasa sendiri.

    BalasPadam
  5. Susu kambing memang susu terbaik selepas susu ibu kan? Ami pon minum susu kambing masa pregnant and pantang..tapi tak pernah try lagi la susu Nufael nih..kena cuba lah nanti..

    BalasPadam
  6. Ziraa ni tak boleh minum susu mesti nak muntah. Kalau susu kurma boleh sikit

    BalasPadam
  7. Susu kambing pon boleh diambil untuk warga emas? alamak first time taw sebab sebelum ni taw susu kambing baik untuk baby dan ibu mengandung.hehehe. Bagus juga susu kambing nufael ni.Ad 7 bahan organik. Kene try ni

    BalasPadam
  8. Best pulak tengok susu nufael ni , dan banyak kali melintas kat timeline , hehe khasiat pun banyak

    BalasPadam
  9. hari tu viral tentang susu nufael ni sebab fattah anas yang jadi duta. dari situ baru tahu kebaikkan susu ni untuk anak-anak especially baby yang ada masalah kuning. hehehe nanti boleh recommend dekat kawan yang ada anak. hehehe

    BalasPadam
  10. I've read so many good reviews about this, personally think it's worth trying especially for pregnant mummies, jaundice is really common nowadays and if we can reduce it why not.

    BalasPadam
  11. Setuju, susu kambing memang terkenal kerana khasiatnya. Nufael ni pula dibuat dengan bahan semulajadi lagi la bagus. Diah makan kambing tapi bab susu memang kalah sikit kalau ada bau hamis. Boleh cuba la Nufael kalau macam TB cakap sedap.

    BalasPadam
  12. Sedap rasa susu kambing Nufael ni, tak hamis pula tu. Dengan campuran 7 makanan sunnah, memang patut diamalkan untuk seisi keluarga. Saya pun minum :)

    BalasPadam
  13. Baguslah kalau susu Nufael ni organik dan boleh diminum oleh semua seisi keluarga. Kualiti susu pun terjamin kan sebab organik.

    BalasPadam
  14. Susu ni viral pasal cite anas dan papa dia tu kan?Sejujurnya tahu pasal anas pun dari adik.Dan tahu pasal susu ni pun sebab anas.kalau x mmg sampai kesudah xtaw pasal sus ni hehe

    BalasPadam
  15. Banyak entri blogger lately tentang produk susu nufael ni. Wow! Belum pernah mencuba lagi susu nufael ni. Mungkin SR boleh cuba dulu. Tak kenal maka tak cinta kan? hehe

    BalasPadam
  16. Susu kambing ni sesuai untuk semua tak kira jantina atau usia. Mmg susu kambing ni kaya dengan khasiat semulajadi yang tidak boleh dipertikaikan

    BalasPadam
  17. Ibu bapa dah senang sebab sekarang banyak susu dah ada kat pasaran. Nak susu kambing amik jenama ni.

    BalasPadam
  18. Susu kambing adalah susu terbaik untuk kita.. Fiza pun penggemar susu kambing. Skrg lagi senang, mcm2 brand ada..

    BalasPadam
  19. ramai betul kawan-kawan consume susu kambing jenama Nufael ni. mesti bagus sangat ni. nanti nak cubalah. orang kata susu kambing ni banyak khasiat dan sesuai untuk semua peringkat usia.

    BalasPadam

Catat Ulasan

Post a Comment

Terbaru Lebih lama