6 Best Pizza Place In KL & PJ That Need to Try Now!


6 Best Pizza Place In KL & PJ That Need to Try Now!


Sebelum ni TB pernah share dengan korang tentang  5 Best Restaurant in Kuala Lumpur kan?   Haaa.. kali ni TB nak share tentang 6 Best Pizza Place in KL & PJ  pulak, pasti korang yang suka makan Pizza tu teruja nak mencuba pelbagai jenis Pizza yang terdapat dalam list yang TB akan share dengan korang nanti.. TB pun penggemar Pizza juga tau! Memang hantu Pizza.. hehehehe.. Nak pulak Pizza jenis Beef Pepparoni tu.. nyum-nyum.. Rasanya Satu Pizza bersaiz Large tu TB sorang pun boleh habiskan tau! hehehe.. jangan tak percaya yea..  Cuma sejak tahu buat Pizza homemade TB jarang dah makan Pizza kat luar.. Kecuali lah ada Hari-Hari Istimewa ke kan.. Baru kami sambut kat luar dan makan pizza kat luar..

Nak juga mencuba Pizza yang lain dari yang lain rasa nya, cara pembuatannya dan rasa nak cuba  makan di restaurant Pizza yang menyediakan menu Pizza yang unik dan lazat.. 

Harraz anak TB pun dah suka makan Pizza juga.. heheh berselera dia makan satu slice demi satu slice. Tapi TB tak lah ajar makan Pizza selalu.. hehehe.. jenuh pulak nanti nak kena bawak dia makan di restaurant Pizza hari-hari.. hahaha

Ok lah, taknak cerita merapu panjang-panjang.. jom baca info-info yang TB nak share ni tentang 6 Best Pizza Place In KL & PJ That Need to Try Now!


1. HONCHO PIZZA PARLOR


Haa.. ini dia Honcho Pizza Parlor , Namanya begitu Unik kan.. bermula dari perniagaan secara food truck/ trak makanan pada tahun 2016 Honcho Pizza Parlor terus berkembang menjadi sebuah restoran penuh pada bulan November 2018. Dalam tempoh beberapa bulan para pecinta pizza telah dapat menikmati kelazatan Honcho pizza di dalam keselesaan berhawa dingin, dan bertutup. Haa.. dan kini tibalah masanya untuk peminat baru seperti kita untuk menemui kepakaran yang hebat ini. Apa yang istimewa tentang Honcho Pizza ni? Jom baca lagi.. 


Haa.. walaupun dah ada restoran berhawa dingin namun kalau korang nak tahu food truck / trak Makanan tersebut  masih ada lagi tau, dan ia diletakkan di luar restoran, dengan dapur dan oven masih utuh dan berfungsi.

Food Truck pizza berapi yang pertama di Malaysia

Honcho Pizza Parlor adalah makanan pertama di Malaysia yang menggunakan kaedah tradisional kayu bakar dan bukannya kaedah memasak dengan ketuhar. Honcho Pizza Parlor menawarkan pelbagai pasta buatan sendiri dan pizza yang dipecat kayu .

Para pelanggan pastinya berasa sangat selesa dan happy dengan makanan yang mengagumkan, tempat yang begitu selesa. reka bentuk dalaman yang sejuk dari luar ke dalam. Dan simbol ALIEN👽 sebagai signature mark yang unik. Pastinya suasana begini dapat menjadi tempat yang bagus untuk chillax juga.

Haaa.. jenis Pizza yang ada kat restaurant ni, Terdapat 10 jenis pizza yang wajib dicuba, merangkumi topping salmon untuk bacon daging dan ayam BBQ. dengan harga RM22 untuk hidangan sembilan inci untuk 2 orang. 

Kalau korang tinggal di Subang Jaya teringin nak merasa Pizza yang dimasak dengan cara tradisional, Honcho! Pizza Parlour di SS17 adalah pilihan yang sesuai untuk anda.

Terletak di SS17 / 1A (mercu tanda Maybank Etiqa), haa.. apa lagi.. jomm.. tengok gambar pizza nya dulu.. hehehehe.. pasti terliurr.. 




Haa.. Di sini, mereka hanya menyajikan 1 saiz pizza dan 1 jenis kerak iaitu 9 inci inci pizza kerak tipis. Bermula dari RM 14 korang boleh dapat pizza dan pizza paling mahal hanya hanya RM 22! Korang boleh mendapat pengalaman baru dan rasa baru pizza. Haa.. Jika korang bukan peminat pizza, berita baik buat korang, sebab mereka juga ada menyediakan pasta! 

TB pun teringin nak merasa Pizza ni sebab lain dari yang lain kan.. Haa.. terpandang pizza pepperoni diorang yang hebat tu..

Waktu menunggu tidak lama sekitar 15 minit selepas korang membuat pesanan dan mudah untuk mendapatkan jadual! Tapi.. Ia boleh menjadi sukar jika korang datang pada hujung minggu.. sebab time ni memang pack sungguh orang.. beratur beb!

Apa apa pun sekarang korang tahu di mana untuk mendapatkan pizza oven dipecat kayu di Subang Jaya, haa.. apa lagi yang korang sedang tunggu? Jom ajak kawan-kawan dan pemburu pizza korang mencuba pizza disini..

Dibuka dari 7 malam hingga 1 pagi, ia sesuai untuk korang pergi ke sana bersama kawan / keluarga / rakan sekerja korang untuk makan malam atau snek malam dan cuba pizza yang dibakar di dalam api yang dipecat kayu.

Alamat Penuh : No.35, Jalan SS 18/6, Ss18, 47500 Subang Jaya, Selangor Operating Hours : Mon-Sun (except Friday) 12pm – 12am , Fri 3pm – 12am



2. My Pizza Lab


Haa.. Kat sini pun ada Pizza yang unik dan lain dari yang lain juga.. Bagi korang yang suka mencuba rasa terbaru pizza yang mungkin tiada dijual di tempat lain, korang boleh singgah di My Pizza Lab ni.

Haa.. Nak tahu tak, My Pizza Lab ni ada menyediakan beberapa pizza terbaik PJ yang kreatif dan unik. Kebanyakan pizza mereka bukan berasaskan Tomato, jadi korang akan merasai semua nuansa dan rasa yang menarik yang mereka tumpukan di atas roti pizza mereka. Roti, Keropong Doh  mereka tidak seperti kebanyakan pizza yang pernah korang rasakan.

Haa.. pernah dengar tak tentang Burger Lab iaitu sejenis Burger Arang yang juga dari My Pizza Lab  dan korang pernah cuba tak Pizza Boba mereka yang unik yang belum pernah kita lihat atau rasa di mana-mana lagi.. 


Boba Milk Pizza RM15

Ia adalah pizza boba dengan susu pekat, mozzarella, keju krim, cheddar, dan minyak bawang putih. Ia mungkin berbunyi aneh atau mustahil tetapi percayalah, ramai kata ia sedap! Secara keseluruhannya rasa yang dikehendaki, sedap dan lain dari yang lain! Kombinasi manis dan susu berfungsi dengan baik ditambah keju tidak mengatasi kemanisan pizza namun berkolaborasi untuk membentuk rasa sensasi yang unik.



Korang dah cuba Pizza 7 inci diorang?  




Memanggil semua pencinta Cempedak! Fuh.. Pizza yang ber perisa cempedak? biar betul! 

Seperti Cempedak Boba Pizza? Korang pasti akan menyukai ini! Memaparkan pure Cempedak klasik dari lelaran sebelumnya Pizza, pelbagai keju melty dan hirisan Nangka! The Cempedak Pizza tidak pernah menjadi fruitier.


Mencari sesuatu yang sedikit berbeza dalam Pizza korang ? Haa.. apa kata korang Cuba Honey Mustard Royale yang baru!

Menampilkan Pepperoni Daging, Potongan Cendawan Portabella, Jam Bawang dan tentu saja, Madu Mustard! Pergh.. terbayang rasa kesedapannya.. terangkat deria rasa semua.. haha.. 


Teringin nak makan? dibawah ni ada info-info nya.. baca dulu yea.. hehehehe..

Alamat: 
12, Jalan 21/22, Taman Laut, 46300 Petaling Jaya, Selangor

Isnin: 
Ditutup

Selasa-Jumaat: 
5 pagi hingga 10 malam

Sabtu-Ahad: 
11 pagi-3 petang, 5-10 petang


3. Mikey’s New York Pizza

Tak perlu terbang separuh jalan di seluruh dunia untuk sekeping New York Pizza! Haa.. kat dalam Malaysia je dah ada ni.. heheheh.. Diasaskan oleh New Yorker,  Pizza New York Original Mikey adalah sebaik yang diperolehnya. Tuangkan ke dalam kepingan pizza yang dihiasi dengan bahan-bahan segar dan korang akan faham mengapa orang menjadi gila terhadap kepingan Mikey’s New York Pizza ni


Mikey telah menandatangani kolaborasi antara New Yorker asli Michael Helfman & Andrew Bellucci, bekas New Jerseyan yang mula membuat pizza pada tahun 1990-an. Helfman memikat Bellucci ke Kuala Lumpur dengan misi untuk melayani jenis pai yang Helfman telah terlepas selama lima tahun di Malaysia.

Ramai tak sabar dan lapar ingin merasai pizza panas yang hangat di Mikey’s New York Pizza ni, Pizza nya kelihatan agak nipis tetapi mempunyai rasa yang sangat lengkap dan sempurna kata mereka. TB belum pernah rasa Pizza yang senipis ini.. dan tak tahu bagaimana rekstur Pizza yang nipis ni.. Cuma apabila ia agak berbeza dari pizza lain, TB sendiri terasa nak mencuba apakah hasil dari sekeping pizza yang nipis ni.. hehehe..
   

Restoran Mikey’s New York Pizza dikatakan mempunyai suasana yang selesa dan tenang. Manakala Dindingnya yang dipenuhi dengan memorabilia membuatkan pelanggan dalam keadaan fikiran New York tanpa perlu melangkah di Hudson River Line,

Seperti Pizza yang lain, Mikey’s New York Pizza pasti ada keisitimewaannya pada pizza nya , mungkin pada keraknya yang sangat baik, segar tetapi lembut dan mudah untuk digigit, ringan tetapi lazat dimana di atas pizza akan diletakkan keju mozzarella, sos tomato segar, minyak zaitun & keju Grana Padano parut . duh .. terliur dah TB bayangkan.


Haa.. tengok ni.. ada bentuk Hati jugak.. sedapnya ni.. behehe

Alamat :
17, Jalan Telawi 2, Bangsar Baru, 59100 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur

Waktu Operasi :

Sun – Thurs :
11:30am – 11pm /

Fri- Sat :
11:30am – 12am


4. Fahrenheit 600

Haa.. ni satu lagi restoran Pizza yang boleh korang cuba iaitu Fahrenheit 600 .  Fahrenheit 600 bermaksud suhu ketuhar mereka dan difahamkan juga bahawa konsep outlet ini diilhamkan dari AS.

Fahrenheit 600 dan beberapa restoran lain di Publika adalah salah satu outlet terpanjang berada di kawasan ini, Fahrenheit 600 adalah salah satu yang pertama mula beroperasi di blok ini. Sejak itu, outlet ini mendapat populariti kerana pizza mereka dan beberapa masakan Itali lain yang mereka tawarkan .

Wah.. ini lagi satu pizza yang nampak lain dari yang lain.. rasanya memang takkan jumpa di restoran atau kedai lain.. TB tak tahu apa rasa pizza yang ni.. tapi memang nampak lazat kan!  Nak tahu nape nampak lain dari yang lain? 



Pizza ini dibakar pada suhu 600 darjah Fahrenheit, pizza ini mempunyai kedalaman rasa yang kaya dengan tepinya berkerak dan rangup. Impak yang diberikan dari dinding batu bata dan poster lama yang tergantung di seberang bilik membuat kita merasa seperti telah melakukan perjalanan kembali ke masa. Bermula dari pizza "Americano" ke pizza "Greek",

Selain itu TB tertarik nak mencuba latte mereka kerana ia adalah kopi yang cukup kuat dengan campuran biji Brazil dan Mexico.

Julat yang disyorkan: Mana-mana pizza & spageti mereka (menu brunch baru mereka juga bagus)

Alamat lokasi : A4-G2, Publika Shopping Mall, 05, Jalan Dutamas 1, Solaris Dutamas, 50480 Kuala Lumpur, Federal Territory of Kuala Lumpur Operating Hours : Mon – Sun ( except Tues ) 10am – 11pm / Tues (Closed)



5. Wood Fire Oven Pizza ( WOP )

WOP adalah sebuah restoran pizza yang pada  mulanya bermula dari rumah pemilik restoran ini. Dengan pengalaman mereka bertahun-tahun, di Wood Fire Oven Pizza (WOP) korang akan menikmati rasa Itali asli dan aroma berkayu yang pasti akan mencairkan hati semua. Menu mereka tidak terlalu pelbagai dan tetapi mereka mempunyai tiramisu dan pizza Nutella yang memuaskan hati korang juga!

Wood Fire Oven Pizza (WOP) menyatakan bahawa mereka menjual pizza buatan sendiri yang datang dari oven panas, mereka menggunakannya secara tradisional menggunakan ketuhar batu & sumber api yang berasal dari kayu terbakar. Ia tidak sama dengan aroma berkayu yang tersekat pada pizza.

Seluruh konsep WOP diilhami oleh rancangan Jamie Oliver yang dinamakan Revolusi Makanan yang menekankan pentingnya menyediakan makanan dari awal. Pasangan itu begitu terinspirasi bahawa mereka memastikan segala-galanya buatan tangan, dari penapaian doh di rumah kepada mozzarella susu kerbau.

Apabila WOP pertama kali bermula, mereka menghasilkan pizza biasa sebelum mengetahui bahawa mereka lebih suka pizza Neapolitan yang lebih baik daripada yang lain. Pizza Neapolitan mempunyai sejarah selama 300 tahun dan Ia berasal dari Napoli, sebuah tempat yang dikenali untuk pizza Margherita dan Marinara mereka."

Pizza klasik ini adalah sejenis sos tomato, kemangi segar, minyak zaitun tambahan dan Mozzarella  bersama susu kerbau tempatan. Ia akan membuat hati menyanyi pada awal gigitan .

Jika korang lebih suka pizza bukan keju, nikmati pizza Marinara yang sangat disukai dihiasi dengan sos tomato segar, bawang putih, oregano dan minyak zaitun tambahan. 

haa.. untuk pengetahuan korang, mereka mengambil masa satu tahun untuk menyempurnakan adunan pizza Neapolitan ini tau.. bukan sekejap ye..

Jika korang pergi ke Itali, tidak mudah mendapatkan pizza halal Neapolitan. Oleh itu, lebih baik mencuba di sini terlebih dahulu untuk membiasakan diri dengan perisa. "

Tengoklah gambar dibawah ni.. Pizza yang penuh disaluti Cheese Mozarella yang tebal dan padat. Pastinya penggemar cheese amat teruja apabila melihat gambar Pizza yang mewah dengan cheese ni.. 



Pizza yang di letak topping cheese yang begitu.. aumm.. siapa suka cheese.. pasti suka yang ni!


Inilah rupa oven tempat dimana pizza dibakar dengan lazat sekali..


alamat lokasi : 1-08-1, Presint Alami, Persiaran Akuatik, Pusat Perniagaan Worldwide 2, Seksyen 13, 40100 Shah Alam, Selangor Operating Hours : Mon – Fri 6pm – 10pm , Sat – Sun 12pm -3pm , 6pm – 10pm



6. Patty and Pie

Rangup di luar dan lembut di dalamnya - itulah pizza ideal untuk semua orang. Citarasa dan Pizza Truffle pizza mereka ditanam dalam krim truffle yang lazat ..

Ramai sukakan keunikan rasa dan  cara pembuatannya...Kalau ada masa nak try jugak lah..  sebelum tu nak tengok di mana lokasi.. 

Address : 40, Jalan PJU 1/45, Aman Suria, 47301 Petaling Jaya, Selangor Operating Hours : Mon (Closed) , Tues – Sun 12pm-3pm / 6pm – 10pm

Haaa.. apa lagi.. jom la kita makan pizza ramai-ramai.. Haa kalau malas nak keluar boleh je order melalui FoodPanda..

Senangkan! Sekarang ni kalau nak order apa-apa tak perlu dah nak keluar meredah jam.. tak perlu nak beratur panjang.. tak perlu nak berasak asak di jalanraya nak tempuh jammed..



Hanya order je dekat FoodPanda Malaysia Delivery.

Haa jom kita order pizza sekarang.. lepas tu tunggu je pizza yang korang order tu  sampai.. senang sebab ada Pizza Delivery ni.. 

haaa.. lepas tu boleh la makan pizza puas-puas kan.. 

Selamat menikmati pizza yang unik dan lain dari yang lain di 6 buah restoran pizza yang terbaik..

15 Ulasan

  1. Semua tempat belum pernah makan lagi.. Ada rezeki akan dtg boleh la singgah.. Tgk sedappp

    BalasPadam
  2. SIs tak berapa suka pizza tapi perkingsian ni bagus untuk mereka yang suka benor makan pizza.

    BalasPadam
  3. Sedapnyaaa pizza. Nak nak dengan limpahan cheese tu.. Bestnya..

    BalasPadam
  4. semuanya nampak menarik dan sedap...ni kalau anak nampak memeang excited sebab dowang memang peminat pizza hehehe

    BalasPadam
  5. Nampak sedap semua. Nak cuba la nanti. Sebab kita tahu dua jenama pizza je. Hehehe. Kalau ada yang lain, mesti cuba!!

    BalasPadam
  6. ya ampunnnnn sis...kita suka makan pizza... mmg suka yg jenis wood fire oven baked pizza.. lpas ni bole la jln2 cari pizza kt PJ...

    BalasPadam
  7. Agak lama tak makan pizza...bila nengok post ni adeii kecurrr...nak-nak yang Patty Pie tu..woww gilee nampak sedapnyaa..

    BalasPadam
  8. Yumyum!!!!!!!! Sukanya pizza 😋😋😋🍕🍕🍕 yg first one nampak menarik sgt. Thank you for sharing. Hope dpt rasa salah satunya one day. Kawasan saya ada Pizza Hut and Dominos jer.

    BalasPadam
  9. Uitt nampak sedap. Sis dok pj pun tak tahu ada pizza ni, dekat jugak ni dengan area sis. Haa nanti nak serbu lah

    BalasPadam
  10. Lamanya tak makan piza. Rupa-rupanya banyak ye brand lain yang jual piza. Selalu tahu Domin dgn Pizza hut je. Rasanya pizza macam ni lagi sedap berbanding yang biasa kita makan tu. nak cuba lah nanti.

    BalasPadam
  11. Sedapnye tgok piza time mcm nie,trus perut pn berdondng dendang..btw thanks for sharing..untuk yg suka makan piza, jom cuba mana2 salah satu tmpt yg disyorkan..kalu nad, smua nk cuba..hihii

    BalasPadam
  12. Nampak menarik semua pizza tu..kena masuk list lah nanti bila blk pj nanti. Anak-anak memang penggemar pizza tegar..haha

    BalasPadam
  13. menariknya tengok topping2 pizza tu. banyak yang rare dan jarang jumpa. tapi betul la kalau nak pizza yang gini kena pi restoran2 yang memang specialitynya pizza. boleh la try nanti..

    BalasPadam
  14. Semua nampak menyelerakan. Dari haritu lagi duk teringin pizza sebenarnya. Kena order la nampak gayanya ni.

    BalasPadam

Catat Ulasan

Post a Comment

Terbaru Lebih lama