RESEPI KEK MARBLE 
LEMBUT DAN SEDAP

Hari ni lalu kat fb terjumpa pulak resepi yang ni.. Macam best je.. Terus tepek sini.. Kalau ada cukup bahan akan TB buat. Taoi tu laaa.. TB buat lepas tu malasnya nak uo kat sini. Terus up kat tiktok tu je.. Haha... 

Nanti TB try rajinkan diri up sini pulak.. Tapi kalau menjadi la... Kalau tak jadi.. Malas la nak share. Hahahaha.  Jom tengok reseoi mudah ni 

Resipi Kek Marble Lembut

Bahan bahan:
230gm mentega
170gm tepung gandum
170gm gula kaster
5 biji telur dari fridge
3 sb susu pekat
1 sk baking powder
1 sk esen vanilla
1 sb ovalette
3-4 sudu makan serbuk koko -diayak 
Atau guna coklat emulco

Cara²:
Ayak tepung bersama baking powder. Pukul mentega, susu dan esen vanilla hingga kembang.

Di dalam bekas lain, pukul putih telur hingga ringan/hingga jadi putih gebu lalu masukkan gula sedikit demi sedikit hingga adunan rata.

Masukkan telur kuning sebiji sebiji ke dalam adunan putih telur dan pukul hingga rata. Masukkan ovalette dan adunan mentega dan pukul lagi hingga rata.

Akhir sekali masukkan tepung sedikit sedikit dan gaul satu arah. Apabila rata bahagikan adunan kpd beberapa bahagian dan masukkan koko atau emulco pilihan anda.

Tuang adunan ke dalam loyang 8 in persegi secara selang seli dimulai dengan adunan asal. Lorek dengan menggunakan chopstick.

Bakar pada suhu 170c selama 40 minit atau sehingga masak..

Sumber Shahila Hanim‎

 

1 Ulasan

Catat Ulasan

Terbaru Lebih lama

TB MOBILE

tengkubutang nity

GA New