Nak Kurus Langsing? Jom Dapatkan Rawatan Slimming di Renora Clinic

 Renora Clinic, Klinik Pilihan Utama Rawatan Slimming


Nak Kurus Langsing? 
Jom Dapatkan Rawatan Slimming di Renora Clinic


Tak pernah terfikir yang selepas kahwin berat badan TB akan naik mendadak. Dulu TB sangkakan berat TB akan maintain slim saja sebab TB memang seorang yang sangat kurus. Selalu digelar rakan-rakan sebagai Cicak Kobeng, ditiup angin terus tumbang. Haha.. Memang ayat itu menyakitkan hati ketika itu kerana pada waktu itu kita mahukan bentuk badan yang menarik dan normal. Tapi apakan daya terkurus sangat la pula. hehe.. 

Tapi apabila berat semakin bertambah sewaktu selepas kahwin, hati mula risau pula, sehinggalah selepas mengandung dan bersalin.. keadaan badan pun sudah banyak berbeza. TB mula fikirkan banyak cara untuk mendapatkan semula berat ideal. Pelbagai cara TB cuba termasuklah bersenam, kawal pengambilan gula. kawal pemakanan berlemak dan juga tidur awal. 

Dan hingga kini TB masih maintain dengan cara itu. Sebelum itu  TB juga belajar cara-cara macam mana kira kalori, macam mana nak elak makan makanan yang boleh menyebabkan lemak terkumpul di perut, dan juga macam mana cara nak kira BMI. BMI ni penting tau sebab dari situ kita tahu samada berat kita Normal atau Kurus atau Gemuk atau Obesiti. Ada juga kawan-kawan yang tidak tahu cara mengira BMI, jadi mari TB kongsikan dekat sini, boleh kita belajar sama-sama cara nak kira BMI masing-masing.


1. Rawatan Obesiti

Kadang-kadang tanpa kita sedar, berat badan naik mencanak dan kita hanya ambil ringan tentang masalah tu sehinggalah apabila sampai ke tahap obesiti, kita mula goyah betul tak? Ketika itu kita akan usaha cari cara rawatan untuk obesiti yang pastinya memerlukan tekad yang kuat. Jadi.. sebab itulah kita kena tahu cara kira BMI untuk tahu berat kita normal atau sebaliknya dan seterusnya dari peringkat awal kita dapat mengawal berat badan dari terus bertambah.

Tapi, macam mana nak kira BMI kita tu? Haa tau tak yang kita boleh kira sendiri berat badan tu dah capai tahap obesiti ke belum. Kenapa perlu tahu? Mestilah kena tahu sebab obesiti ini adalah salah satu penyebab penyaki-penyakit lain datang pada kita tau .


Ok so macam mana nak kira yang anda ni dah tahap obes ke belum ?

Contoh macam berat kita  60kg

Tinggi 1.6m


Berat badan (kg) di bahagi dengan tinggi (m) x tinggi (m)

60
-----------  = 23.4
(1.6x1.6)


So BMI kita ialah 23.4

lepastu anda boleh la tengok dalam jadual ni ha dah tahap obes ke belum tu


BMI

(gambar jadual bmi)


2. Punca Obesiti


Obesiti memang menakutkan kerana apabila berat badan berlebihan, secara automatik penyakit lain pun mudah menyinggah. Tapi apa yang menyebabkan obesiti tu? Ramai yang tidak sedar punca mereka kegemukan, salah satunya ialah akibat tabiat pemakanan yang tidak sihat seperti makan berlebihan atau makan makanan yang mengandungi minyak dan karbohidrat yang tinggi.


Renora Clinic, Klinik Pilihan Utama Rawatan Slimming

Selain itu, penyebab obesiti juga adalah disebabkan dari kurangnya aktiviti fizikal atau tidak bersenam. Bayangkan kalau anda kerja di pejabat selama 8 jam dan lebih kurang 6 jam anda duduk. Selepas itu memandu kereta pulang ke rumah dengan terpaksa menempuh kesesakan lalulintas, ditambah pula 2 jam lagi duduk didalam kereta, dan apabila sampai rumah pula sambung lagi duduk, bagaimana lah berat tak bertambah betul tak?



Renora Clinic, Klinik Pilihan Utama Rawatan Slimming

3.Apakah komplikasi masalah ini?

* Masalah jantung seperti penyakit darah tinggi/hipertensi dan paras kolesterol yang tinggi.

* Penyakit Kencing Manis/Diabetes.

* Kesan psikologikal seperti kemurungan dan kurang keyakinan diri.

* Masalah pernafasan seperti asma serta masalah tidur.

* Komplikasi sendi dan tulang seperti osteoarthritis dan kesakitan tulang pinggul.

* Bertambah gemuk apabila umur meningkat.



Bagaimanakah cara untuk memastikan anda tidak mengalami masalah berlebihan berat badan?


Renora Clinic, Klinik Pilihan Utama Rawatan Slimming

  • Mempraktikkan cara hidup sihat
  • Makan snek yang berkhasiat seperti buah-buahan, sayur-sayuran dan makanan rendah lemak.
  • Makan secara sederhana.
  • Amalkan kehidupan yang aktif di rumah dan di sekolah dengan bersenam dan berjalan lebih kerap.
  • Hadkan waktu menonton TV dan video kepada tidak lebih daripada dua jam sehari.
  • Anda perlu mengira BMI untuk umur anda dan diplot setiap tahun. Ini boleh dibuat sebagai pemeriksaan kesihatan tahunan anda.
  • Dapatkan nasihat Doktor di RENORA CLINIC jika anda mempunyai masalah berkaitan berat badan.


Renora Clinic, Klinik Pilihan Utama Rawatan Slimming


Sekiranya anda mempunyai masalah untuk mengawal selera makan anda boleh berjumpa doktor di Renora Clinic. Rawatan untuk obesiti ni ada banyak dan semuanya lebih kepada bagaimana untuk mendapatkan rutin pemakanan yang sihat kadangkala memang susah nak control makan kalau dah biasa tangan tu asik order food panda la grab la bak kata org hanya di hujung jari anda. Sebelum keadaan makin bertambah parah dan berat badan tu cecah 100kg lebih baik anda segera mendapatkan rawatan.


Rawatan apa?


Renora Clinic, Klinik Pilihan Utama Rawatan Slimming



Tentulah rawatan yang selamat selain daripada anda perlu mula bersenam anda boleh dapatkan khidmat rawatan untuk masalah berat badan ini di renora clinic. Renora clinic terkenal dengan klinik perubatan estetik yang diiiktiraf untuk merawat masalah kegemukan


Terdapat pelbagai rawatan yang selamat dilakukan untuk mengawal berat badan bergantung kepada keadaan kesihatan seseorang itu. Bukan mudah untuk doktor nak tentukan ubat apa yang perlu diberikan kepada pesakit obesiti ini. Oleh itu anda jangan lah sewenang-wenang nya membeli ubat menguruskan badan di atas talian atau online yang kemungkinan besar boleh membawa kemudaratan dan maut.


Di Renora Clinic mereka berjaya merawat pesakit yang mempunyai berat badan berlebihan dengan memberikan ubatan yang selamat dan didaftar di bawah KKM. Ubatan ini perlu di diberikan oleh doktor dan anda akan diberikan temujanji untuk doktor memantau keadaan kesihatan anda


Untuk mengurangkan berat badan:

Anda mesti kurangkan jumlah makanan dan bilangan hidangan.Mesti susahkan kalau dah biasa makan 3 pinggan sekarang kena kurangkan kepada suku suku separuh. Di Renora Clinic, doktor akan memberikan ubat yang boleh mengawal selera dan nafsu makan seseorang. Tetapi hanya kriteria yang tertentu sahaja yang dapat menggunakan ubat ini.


Renora Clinic, Klinik Pilihan Utama Rawatan Slimming



Ia adalah cara lain untuk mengawal selera makan selain dari buat pembedahan bariatric

Setiap pesakit berjaya menurunkan berat badan 5kg dalam sebulan secara selamat dan sihat

Selain dari itu sekiranyan anda mengikut rawatan slim fit di Renora Clinic , doktor akan pastikan anda berdaftar dgn dietitian atau pakar pemakanan setelah anda mulakan rawatan . Ini kerana doktor akan memastikan anda berjaya menurunkan berat badan secara optima

Sebelum mulakan rawatan anda juga dinasihat kan untuk memeriksa tahap kesihatan anda atau medical check up. Rc menawarkan pemeriksaan kesihatan utk mereka yang mengalami masalah berat badan


Selain dari itu , sekiranya anda bukan calon yang sesuai untuk menggunakan ubat ini Renora Clinic juga menawarkan rawatan untuk mengecilkan bahagian badan tertentu almaklumlah kadang-kadang badan dah ok tapi paha pulak besar, paha dah ok tapi lemak dagu pula berlebihan.


Rawatan fat melting atau mencairkan lemak ini hanya boleh dilakukan di klinik dan hanya doktor yang boleh lakukan rawatan ini setelah memeriksa tahap kesihatan anda.


Renora Clinic, Klinik Pilihan Utama Rawatan Slimming


Renora Clinic, Klinik Pilihan Utama Rawatan Slimming



Sekiranya anda mengalami masalah BERAT BADAN, kulit, jerawat , jeragat dan rambut gugur dinasihatkan untuk membuat rawatan di Renora Clinic,


Di Renora Clinic doktor akan membuat pemeriksaan untuk memastikan yang anda tidak mempunyai masalah kesihatan lain yang bahaya sebelum mengesyorkan rawatan untuk masalah berat badan ini. Bukan itu sahaja rawatan yang di tawarkan adalah non invasive ataupun yang tidak perlukan pembedahan dan semestinya selamat.


Renora Clinic, Klinik Pilihan Utama Buang Kutil dan Tahi Lalat

Pastikan anda hanya menggunakan ubat kurus yang di luluskan oleh KKM. Dan dapatkan rawatan di klinik yang diiktiraf.


Renora Clinic, Klinik Pilihan Utama Rawatan Slimming


Renora Clinic menawarkan pelbagai rawatan yang selamat dan terbukti berkesan dari segi saintifik. Ini kerana ia dikendalikan oleh Doktor yang bertauliah dalam bidang ini. Bukan sahaja klinik ini menggunakan "medical grade machine" malah ubatan juga mereka pastikan adalah dari sumber yang selamat dan diluluskan

Kebiasaannya sebelum memulakan rawatan, Doktor akan memeriksa pesakit dan masalah yang mereka hadapi dan akan mengesyorkan rawatan yang perlu mengikut keseuaian setiap jenis individu.



Renora Clinic, Klinik Pilihan Utama Rawatan Slimming


Berkesan ke rawatan di Renora Clinic?


Tengok sahaja lah result mereka yang datang ke Renora Clinic. Semuanya menunjukkan hasil yang sangat memberangsangkan


Yang paling penting anda perlulah pastikan anda membuat rawatan yang selamat kerana untuk elakkan kesan buruk sekiranya anda membuat rawatan di tempat yang salah dan tidak mempunya doktor yang berpengalaman dlm bidang ini


Ini adalah gambar sebelum dan selepas mendapatkan rawatan di Renora Clinic.


Renora Clinic, Klinik Pilihan Utama Rawatan Slimming




Renora Clinic, Klinik Pilihan Utama Rawatan Slimming




Renora Clinic merupakan sebuah klinik perubatan estetik , Pelangsingan badan dan kulit yang berdaftar dengan Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM). Di sini, perkhidmatan rawatan pelangsingan badan dan kulit menjadi fokus dan kepakaran utama selain daripada rawatan penyakit-penyakit umum yang lain. Klinik ini telah memperoleh persijilan LCP bagi menjalankan rawatan perubatan estetik daripada KKM.


Renora Clinic, Klinik Pilihan Utama Rawatan Slimming



Renora Clinic mempunyai 3 orang doktor yang sangat berpengalaman dalam diagnosis dan rawatan pelbagai jenis masalah seperti berat badan, kulit dan rambut Setiap rawatan dijalankan oleh doktor perubatan estetik dengan menggunakan kaedah yang telah terbukti berkesan secara klinikal. Peralatan dan ubat-ubatan yang digunakan dalam setiap rawatan pula adalah berdaftar dan ‘strictly medical grade’.


Renora Clinic, Klinik Pilihan Utama Rawatan Slimming



Sekiranya anda mempunyai masalah berat badan, selulit, double chin, lemak di peha atau masalah lain, cuba dapatkan rawatan di RENORA CLINIC , klinik pelangsingan badan kulit dan estetik yang menjadi pilihan ramai di kawasan sekitar Kuala Lumpur dan Selangor ni, bukan itu sahaja malah mereka juga sentiasa dikunjungi oleh ramai pesakit dari luar negeri seperti Pulau Pinang, Kedah dan juga Kuantan.


Anda semua perlu mendapatkan temujanji sebelum datang ke Renora Clinic, ini untuk mengelakkan waktu menunggu yang lama. Boleh lawati terus ke sosial media (FB dan IG) Renora Clinic atau boleh terus hubungi klinik yang beroperasi dari jam 10 pagi hingga 6 petang, seperti tertera dibawah :

Whatsapp : 011 6098 8315 / Tel : 03-9172 7211



Emel : inforenora@gmail.com


Renora Clinic, Klinik Pilihan Utama Rawatan Slimming


Renora Clinic, Klinik Pilihan Utama Rawatan Slimming


Renora Clinic Bandar Sri Permaisuri Cheras Kuala Lumpur
(Klinik Jerawat , Jeragat , Laser, Estetik & Kulit )

Alamat : R-UG-17, Kompleks Permasuri Q, 
Jalan Sri Permaisuri, Bandar Sri Permaisuri, 
56000, Kuala Lumpur.

No Tel : 011 6098 8315

Website : www.renoraclinic.com

Cawangan Kedua Renora Clinic Bangi akan mula beroperasi pada April 2023 
di bandar Baru bangi



Sedikit info ringkas dan latar belakang  tentang Renora Clinic :

Renora Clinic ialah Klinik Perubatan Estetik & Kulit yang berlesen di bawah KKM. Dimiliki oleh Ruhil Medigroup Sdn Bhd . Medical Director nya ialah : Dr Ruhil Hayati Nordin. Dr Ruhil adalah Doktor Perubatan dan Pakar bahagian Aesthetic (LCP) Approved by Kementerian Kesihatan Malaysia.

Antara Rawatan Yang Disediakan : Masalah kulit, Jerawat, Jeragat, Melasma, Buang tahi lalat, Ketuat, Minor Surgical, Msalah kulit kepala, Rambut Gugur dan Botak, Ekzema, Psoriasis, Kulit Kering, Rawatan Parut Gelap kaki dan tangan, Filler , Dark Circle, Selulit , Stretch Mark dan Slimming.

Renora Clinic mempunyai 3 orang doktor resident termasuk Dr . Ruhil dan 6 org staff /beautician.


Untuk maklumat lebih lanjut boleh layari website dibawah :

website : www.renoraclinic.com

Instagram: renora_clinic

Tiktok: renoraclinic

Tiktok: drruhil




0 Ulasan

Catat Ulasan

Post a Comment (0)

Terbaru Lebih lama