Althea's Petal Velvet Sunaway Produk Baru Dari Rangkaian Produk Althea Velvet!


Althea's Petal Velvet Sunaway Produk Baru
Dari Rangkaian Produk Althea Velvet! 


Haiiii.. Hari Ni TB nak share tentang the new baby Althea!! iaitu adik beradik juga dengan rangkaian Petal Velvet Powder yang baru release beberapa bulan lalu... Haaa.. bermula dari produk pertama Althea brand iaitu Althea Bare Essentials, kemudian keluar pula Althea Real Fresh Skin Detoxers 10 Seconds Daily Wash Off Mask, Lepas tu..  Althea Petal Velvet Powders dan kini yang terbaru Althea Petal Velvet Sunaway SPF50+ dan PA++++ pulaaaaa.. wahhhh.. Bestnya.. 




Woweeee Althea Keluarkan satu lagi produk terbaruuu.. Petal Velvet Sunaway SPF50 + PA ++dengan wangian aroma damask rose yang dapat membantu melindungi kulit kita dari sinaran UV merbahaya serta ia juga bertindak sebagai agen melembapkan kulit dan mengawal sebum yang berlebihan. . . Haaa.. macam menarik je kan! memang menarik pun .. Jom dapatkan Petal Velvet Sunaway bersama satu lagi produk Althea .. Petal Velvet Powders dengan 3 variasi code warna iaitu : 💟Translucent 🧡Warm Beige dan .. 💜Special Edition Pink Lavendar . . Boleh layari website my.Althea.kr yea untuk order. Oh ya.. Ada Diskaun 10% untuk pembelian PV Sunaway .. link disini -->> http://my.althea.kr/petal-velvet-sunaway dan Diskaun 20% untuk Set Petal Velvet ( PV Powders + PV Sunaway ) Link disini --->> http://my.althea.kr/petal-velvet-set #Altheakorea #AltheaPetalVelvetSunaway #AltheaPetalVelvetSet #AltheaPetal #AltheaSunaway #AltheaAngels #tengkubutangdotcom #Altheahauls #AltheaAngel #kbeauty
A post shared by TENGKUBUTANG (ღ˘⌣˘áƒ¦) (@tengkubutang) on



Anyway, Sebelum tu TB nak ucap terima kasih kepada Althea Korea Angels kerana menghantar Petal Velvet Sunaway Kit yang juga mengandungi  :

x1  Petal Velvet Sunaway SPF50+ PA++++
x3  Petal Velvet Powders 
Code #0 Translucent, 
Code #23 Warm Beige &
Code #Pink Lavender
x1  Beg Hologram Althea Yang Sangat Comel!

Haaa.. Untuk pengetahuan korang semua, baru-baru ni Althea telah melancarkan produk baru mereka iaitu pelindung matahari yang dikenali sebagai 'Petal Velvet Sunaway' yang mempunyai kemasan yang licin dan ringan semasa sapuan.



Perlindungan matahari adalah penting dan perlindungan matahari yang berkuasa sehingga SPF 50+ PA ++++ melindungi kulit daripada sinaran UVA dan UVB.

Bahan-bahan utama dalam produk ini ialah Damask Rose yang merupakan pelembap yang baik yang melancarkan kulit pada masa yang sama. Saya mendapati bahawa ia hanya mempunyai wangian lembut dan aroma itu tidak terlalu kuat.

PENTING KE PAKAI PELINDUNG MATAHARI / SUNSCREEN?

Haaaa.. bagi yang menjaga kecantikan tu... Mesti tahu betapa pentingnya Sunscreen untuk wajah kita kerana sunscreen berfungsi untuk mengelakkan pigmentation atau jeragat, hemm.. cerita pasal jeragat, TB sendiri pun dah ada jeragat tau.. semua gara-gara tak jaga muka.. tak pakai sunscreen bila keluar rumah.. dan terkini baru TB tahu.. even kita tak keluar rumah pun.. Kita still kena pakai sunscreen sebab kita tak perasan cahaya matahari atau cahaya UVA/UVB yang masuk melalui tingkap rumah kita.. dan kalau keluar sekejap pun kita tetap terdedah dengan sinaran UVA/UVB yang tak elok untuk kulit kita.. 

Selain tu, penggunaan Sunscreen ni elok bagi mencegah kanser kulit, yelah.. kalau tak jaga kulit muka dan biar aje.. memang boleh terdedah dengan kanser kulti tau.. TB pun dah mula pakai sunscreen untuk engelakkan sunburn atau kulit terbakar


Disamping itu juga TB sedang usaha mengurangkan kedutan kulit dengan cara disiplinkan diri guna sunscreen setiap hari .. Almakulumlah.. bila umur semakin tak remaja dah, kulit muka pun ikut sekali lah tak remaja dah.. miahahaha.. kena jaga tuuu.. 

So.. Mujur lah TB jumpa produk yang sesuai dengan kulit TB yang sensitif ni.. Produk Sunscreen yang TB maksudkan tu ialah  PETAL VELVET SUNAWAY 


KENAPA TB SUKA PETAL VELVET SUNAWAY?

Sebab ia dihasilkan dari bahan semulajadi dan bebas dari bahan kimia berbahaya, dan paling best bahan utamanya adalah DAMASK ROSE! Petal Velvet Sunaway mengandungi Damask rose ekstrak untuk melembapkan dan melicinkan kulit.


Damask rose mempunyai nanomolecular semulajadi komposisi yang kaya dengan vitamin untuk menembusi jauh ke dalam kulit, mempunyai sensitiviti menenangkan dan membuatkan kulit lebih berseri-seri .

Selain tu TB suka sebab teksturnya yang sangat ringan dan tak tebal bila disapu ke wajah/kulit! so.. takdelah nampak macam topeng aje bila sapu ke muka kan.. dan tekstur dia tidak meninggalkan kesan berminyak pada wajah kita.. sebab dia mudah serap ke dalam kulit.. bau pun TB suka.. wangi.. 

Dan apa yang TB boleh katakan, selepas penggunaan, selain dapat melindungi kulit dari matahari, PETAL VELVET SUNAWAY bantu TB melembabkan kulit muka dan pastinya  SPF 50+ PA ++++ yang ada dalamnya juga menjalankan peranan.. oh wowww.. huhu


HYDRATING, FRESH FORMULA


Selain tu antara ciri-ciri lain yang TB suka tentang PETAL VELVET SUNAWAY ni ialah ia tiada white cast sebab tu TB kata tadi bila pakai kat muka memang tak perasan pun kita pakai sunscreen tu.. hehe.. selamat lah kan.. so, nak tepek Petal Velvet Powder lepas tu pun takpe.. tak nampak tebal bedak kita pakai kan.. 


Haaa.. lagi satu TB suka tentang PETAL VELVET SUNAWAY ni ialah ia juga punya fungsi Sebum Control ( sangat sesuai dengan kulit wajah TB.. best guna!). Dengan VELVETY FINISH, FORMULA HYDRATING ia dapat mengendalikan sebum yang berlebihan pada kulit dengan sistem serbuk mikro sementara Asid hyaluronik pula memastikan kulit disimpan terhidrasi sepanjang hari. Haa.. bukan kata sesuai untuk kulit TB je.. sesiapa pun boleh guna sebab PETAL VELVET SUNAWAY  ni  sesuai untuk semua jenis kulit!


CARA GUNA PETAL VELVET SUNAWAY :

Cara nak guna mudah je, goncang-goncang dulu botol tu sebelum apply ke kulit, sebab nak bagi kandungan tu sekata dalam botol tu sebab tu kena goncang-goncang dulu tau..then lepas tu terus boleh apply kat muka! kita.. 

MUDAH DIBAWA KEMANA-MANA

Sejak ada beg tambahan sekarang ni (beg harraz maksud TB) huhu..  kalau boleh TB nak bawak pek travel je semua, sebab beg harraz pun dah penuh barang dia kan.. botol susu, pampers bagai.. hahaha.. so kalau boleh barang-barang TB tu TB nak minima kan.. saiz barang tu biar kecil .. hahaha.. dan PETAL VELVET SUNAWAY ni menepati apa yang TB mahukan.. saiz yang comel yang mudah nak bawak pi mana-mana.. jimat ruang beg dah.. hehehe..




CIRI-CIRI LAIN YANG ADA PADA PETAL VELVET SUNAWAY :
Power Micro
Barriertm
Advanced
Non-Kimia
Filter-UV

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


PETAL VELVET POWDER


Haaa.. Satu Lagi produk dari range Petal Velvet yang TB suka ialah Petal Velvet Powder, Suka sangat-sangat tau! Petal Velvet Powder ni adalah sejenis Loose Powder yang sangat ringan teksturnya.. So, bila apply kat muka ia tak buat muka nampak fake.. maksud TB muka taklah penuh bedak macam pakai bedak satu tong orang kata.. hahahaha.. Nampak Natural je bila pakai bedak ni sebab tu ia dipanggil translucent powder.. 

Althea Petal Velvet Powder adalah diperbuat daripada bahan-bahan murni dan semulajadi yang seakan-akan memberikan kemasan sutera pada kulit wajah. Salah satu ramuan utamanya adalah flower seed extract, yang dikenali sebagai antioksidannya yang melindungi kulit dari dehidrasi dan membantu kulit untuk kulit yang lebih cantik. Ia dihasilkan dengan zarah mikro halus yang membantu meminimumkan penampilan liang roma dan garis halus untuk sempurna .




Petal Velvet Powder ni ada 3 jenis code iaitu :-

-  Code  0 Translucent
-  Code 23 Warm Beige
-  Code Pink Lavender

DARI PENGALAMAN TB SENDIRI :
TB mempunyai kulit yang ada masalah dehidrasi yang tak berapa teruk dan pastinya TB masih usaha mencari penyelesaian masalah ni.. Tapi sekarang TB macam rasa Petal Velvet Powder ni sedang membantu kulit TB agar lebih terhidrasi kerana ia diperbuat dari ekstrak biji bunga yang diketahui mengekalkan kulit daripada dehidrasi.

TB juga memang ada masalah zon T-berminyak dan Petal Velvet Powder membantu mengawal lebihan minyak di minyak wajah TB terutama sekali di kawasan Zon T .


Bila pakai Petal Velvet Powder ni muka TB rasa macam kelihatan natural je.. Sebak ia ringan. Terasa muka boleh bernafas kalau pakai bedak ringan ni.. Bila sapu pada muka ia elok je menyerap dengan pantas. Bau pulak.. sedap je.. Bau kelopak bunga ros.. hehehe..

Paling Best.. saiz dia tu.. alahai.. kan TB kata tadi.. TB suka saiz yang comel-comel ni.. senang nak bawak pi mana-mana.. so.. sesuai sangat la bila ada set Petal Velvet Powder dengan Petal Velvet Sunaway .. kelasss..!



TB SUKA PETAL VELVET POWDER SEBAB :
Bahan-bahan yang digunakan untuk hasilkan produk ni menggunakan natural ingredients dimana ia juga sesuai untuk semua jenis kulit. 

Selain tu TB suka sangat pakackging dia yang bulat dan comel tu.. kaler packaging pun alahai.. soft dan lembut je sama lembut dengan tekstur powdernya yang ringan dan berbau harum.. Satu lagi sebab yang buat TB suka Petal Velvet Powder ni ialah ia ada fungsi Sebum Control, so muka akan terjaga dari 

Jom terjah laman web Althea sekarang untuk mendapatkan sendiri Petal Velvet Sunaway dan Petal Velvet Powder korang.. TB dengar ada diskaun yang berterusan, jadi lepaskan peluang ni!


Untuk Belian :

Althea Petal Velvet Set 
RM 47.20 
KLIK (SINI)

Althea Petal Velvet Sunaway 
RM 38.70 
KLIK  (SINI

Althea Petal Velvet Powder 
RM 16.00
KLIK  (SINI

Althea Petal Velvet Powder 
#Pink Lavender
RM 17.00
KLIK  (SINI)


Jumlah Singgah / Follow / LIKE : 



12 Ulasan

  1. Comelnya packing dia. Senang nak dibawa ke mana-mana. Produk Althea semua bestnya. Teringin nak try produk baru dia ni.

    BalasPadam
    Balasan
    1. ha a.. packaging dia comel dan cantik.. senang nak bawa travel

      Padam
  2. Wawa pon suka sgt dgn sunscreen sunaway ni.. Sbb wawa mmg akan pakai stiap kali nk keluar rumah... Syg kulit ... Hehehe.. Loose powder dia pon best2 kan..

    BalasPadam
    Balasan
    1. TB suka dua-dua gak.. sunscreen dengan loose powder dia dua2 bets

      Padam
  3. Bagus Betul produk ni, memang membantu sangat lagi-lagi Kat Malaysia ni matahari panas

    BalasPadam
  4. Oo rupanya althea sunscreen ni ada 3 kod warna pilihan. Maknanya boleh sesuai dengan semua jenis warna kulit..emm ayu nak try pink lavendar la

    BalasPadam
  5. Wow style lah gaya promosi di hehehe tengok pada kesan kat tangan tu memang cepatnya memutih.. Tapi jelous banyak produk untuk orang perempuan jer lakinya tak ada ker hehehehe nak cari juga ni...

    BalasPadam
  6. Ramai yg dah guna produk ni semua puas hati. Sebab katanya sangat sesuai utk semua jenis kulit. Tapi produk althea semuanynmmh best kan

    BalasPadam
  7. Lately heard a lot about this. Make me also

    BalasPadam
  8. Wah ada lelongan rupanya utk produk althea nie.. memang baru nak berkira2 membeli.. mmg rezeki AM la yea.. bab bulan jatuh ke riba.. boleh la AM cuba produk althea nie

    BalasPadam
  9. Bestnya dpt produk dari Althea,untunglah...dpt manjakan wajah

    BalasPadam
  10. In Sweden, the type of government is a Unitary parliamentary constitutional monarchy. In Sweden, the legislative power is vested in a The Riksdag. The head of the government is Carl XVI Gustaf. The governmental structure of a country determines the manner in which laws are written, approved, and interpreted. Government type determines the manner in which elections are held as well as the country's system of policing its citizens. The term of office of the head of state in Sweden lasts until the next succession. The length of a head of state's term has a direct effect on the power and influence of the executive position. A longer term of office provides the head of state with increased authority. The Global Peace Index (GPI) for Sweden is 1.36. Due to strong law enforcement presence and high social responsibility, Sweden is very safe by international standards. The strength of legal rights index for Sweden is 6. Overall, it is considered to be rather adequate - bancrupcy and collateral laws are able to protect the rights of borrowers and lenders at least decently; credit information is msotly sufficient and generally available. http://www.confiduss.com/en/jurisdictions/sweden/politics/

    BalasPadam

Catat Ulasan

Post a Comment

Terbaru Lebih lama