RESEPI POPIA SIRA
SEDAP DAN MUDAH


Fuh... Tengok gambar pun dah terliur wehhh.. Dah boleh agak memang sedao rasa dia kan... TB dengan hubby memang suka popia macam ni... Yang popia basah pun suka gak.. Semua kami suka.  Haa... Disebabkan suka juga.. Kami pun nak buat popia ni jugak..  Tapi bahan tak cukup lagi.. So kena beli dulu.. 

Sementara tu untuk elak dari terlupa, TB pun simpan kat sini dulu resepi popia yang berjaya buat hubby teman tu terliur.. Hahaha.. Bukan senang nak bagi dia tertarik nak cuba resepi-resepi di Facebiok tu tau.. Kira dasyat la tuanpunya resepi ni kan.. Hee..

Haaa.. Apa lagi... Jom tengok resepi ni.. Macam mana cara nak buat Popia Sira Sedap dan Mudah ni...

Resepi Popia Sira Sedap dan Mudah

Bahan-Bahan 
-Kulit Popia-
Tauge
Carrot
Udang
1 biji bawang besar (cincang halus)

-Resepi Sos Sira-
30 tangkai cili kering
3-5 ulas bawang putih
Sos cili
Sos cili thai
Sedikit cuka
Garam
Gula


- Cara-Cara -
1) Tumis bawang besar cincang.. Masukkan udang/isi ketam.. Sayur2 yang di hiris halus.. Sedikit garam.. Masak Kejap je.. Siap.

2) So buh inti mcm biasa.. Gulung dan goreng...

3) Kisar cili kering bersama bawang putih..

Tumiskan.. 

4) Masukkan sos cili.. Sos cili thai.. Sedikit cuka.. Gula dan garam.. Masak sampai sambal tadi jadi macam berbuih gitu.. Tutup api.. Biar sejuk jap..

5) Gaul popia tadi dengan sambal.. Tabur ler bawang goreng ke.. Bijan ke.. Kacang goreng ke.. Ikut suka..

Credit : Hana Yaakob


1 Ulasan

Catat Komen

Lebih baharu Lebih lama

TB MOBILE

tengkubutang nity

GA New