ALOE VERA GELLY BY FOREVER LIVING MELEGAKAN KERENGSAAN KULIT

 Aloe Vera Jelly

ALOE VERA GELLY BY FOREVER LIVING 

MELEGAKAN KERENGSAAN KULIT


haaa.. ni TB nak share something buat korang yang ada masalah kulit Ekzema ke Psoriasis ke, gatal-gatal je, kulit melepuh ke, kudis ke, kena ayaq panaih ke, sunburn ke.. meh TB share info tentang satu product natural yang korang boleh guna bukan saja untuk korang tapi untuk budak-budak juga sebab ia natural dan jenama yang memang terkenal dari dulu lagi .. apa-apa pun baca dulu kisah TB ni.. Kisah benar yea.. bukan wat2 citer.. sape yang rapat je tahu kisah TB ni dan perkembangan TB, Nak citer lebih2 kat semua orang tapi tak ready lagi.. pastu nanti kang ada yang mintak share gambar masalah kulit tu.. lagi TB tak ready lagi.. hahah.. lek lek lu.. jom baca kisah benar TB ni ye.. 

TB ni ada Psoriasis, dan Psoriasis ni terjadi dekat kawasan wajah pulak tu.. bukan saja buat muka jadi merah dan mengelupas tapi kadang2 buat rasa gatal yang merenyam tu.. confident level pun drop bila jadi macam ni.. serius.. nak bermakeup pun dah tak boleh sebab kulit makin jadi teruk.. kadang rasa tegang sangat kulit wajah ni bila kering melampau.. so, TB terpaksa cari something yang bantu melembapkan kulit agak tak terasa kering dan pedih.. Pulak tu, kena cari yang tiada bahan kimia tinggi.. atau cari yang natural terus.. sebab kulit yang ada problem macam TB ni tak boleh dengan produk yang punya bahan kimia.. 


Kebetulan, TB terjumpa lah satu product brand Forever Living ni.. ternampak dekat facebook hari tu, orang dok share-share.. memang dah lama nak try product Forever Living ni, yang minuman aloe vera tu, dengan product-product lain.. Tapi buat permulaan kita test Aloe Vera Gelly dia dulu.. hehehe.. 

Aloe Vera Gelly by Forever Living ni adalah Gel lembut yang tidak berminyak yang menenangkan untuk melincirkan tisu sensitif, ia berguna sebagai rawatan untuk luka kecil, luka terbakar, sunburn dan apa jua masalah kulit yang lain. Diperbuat daripada gel aloe vera yang stabil, Aloe Vera Gelly by Forever Living ni yang pada dasarnya serupa dengan daun dalaman lidah buaya, adalah gel lut tebal yang kaya dengan pelembap yang melembapkan kulit yang kering dan bermasalah yang kerap membuatkan rasa gatal yang tak terkawal. TB memang sedang hadapi maslah itu sekarang ni.. Sampai terasa nak menggaru tapi TB tahan kan saja sebab kalau dah tergaru memang non stop weh.. dan tergaru garu sampai berdarah kulit tu tau.. tak sedar okey! punya sedap menggaru..

So, TB tahan je dulu walaupun rasa nak garu sangat0-sangat, tapi.. itulah.. hahaha.. mida ni dok bagi arahan GARU PLEASE... dan tanpa sedar tergaru juga akhirnya.. haha.. my bad .. bukan salah sesiapa.. salah diri sendiri..

Tapi sejak guna Aloe Vera Gelly ni TB dah rasa ada perubahan sikit, rasa gatal-gatal berkurangan.. dan TB okey je tepek benda ni berulang kali kat muka sebab ia juga mudah digunakan dan cepat diserap kulit, tak melekit pun.. tapi bau dia tu tak la wangi yea.. sebab dia kan natural tanpa campuran apa-apa, sama macam aloe vera yang dari pokok dia tu.. tau kan bau macam mana.. hehehehe.. but for me, its ok.. janji lega.. tak gatal, tak kering, tak pedih muka.. terbaekk..

Seterusnya apa TB boleh katakan ialah.. Aloe Vera Gelly  memberi kelegaan buat mereka yang memerlukan. Paling penting ialah ianya sesuai untuk semua jenis kulit, termasuk kulit berminyak.


Aloe Vera Jelly


Pada dasarnya sama dengan daun dalaman lidah buaya, Aloe Vera Gelly by Forever Living yang mempunyai kestabilan 100% melincirkan tisu sensitif dengan selamat sebab ia tiada bahan campuran kimia yang merbahaya.. Dicipta khas untuk aplikasi topikal untuk melembapkan, melegakan dan menenangkan, Aloe Vera Gelly adalah gel lut tebal yang mengandungi humektan dan pelembap. Mudah diserap oleh kulit, dan lagi satu yang TB suka, bila ia mudah menyerap, selain ia menenangkan  kulit, ia juga tak mengotorkan pakaian. TB pakai kat muka, bila dah serap kat muka, tak melekit dan bila TB sarung Tudung, tak melekat pun dekat tudung.. best sangat kan.. 

Aloe Vera Gelly memberikan kelegaan sementara dari kerengsaan kulit ringan. Ia juga dapat digunakan pada kulit sebelum perawatan ultrasonik, atau setelah elektrolisis. Manakala pendandan rambut menggunakan Gelly di sekitar garis rambut untuk melindungi kulit sebelum meresap dan mewarnai.

Menenangkan dan melincirkan kulit sensitif. Kelegaan sementara untuk kegatalan kulit, sesuai untuk diletakkan dalam bilik mandi korang dan juga simpan buat spare dalam peti pertolongan cemas.

Aloe Vera Gelly

So, meh sini TB nak ulang balik kebaikan yang TB suka tentang Aloe Vera Gelly . Baca betul2 ok!

• Menenangkan kulit dengan cepat
• Tidak mengotorkan pakaian
• Sesuai untuk sebarang peti pertolongan cemas




Sapu kat muka, masyaAllah.. selesa sangat rasa.. sapu tang merah-merah tu, buat muka rasa lega sangat.. tapi kena sapu kerap la.. sebab bila dah kering mula rasa tegang balik.. apa-apa pun ia tak memedihkan kulit muka TB sebab tu TB suka... Sebab dia natural.. takde campuran bahan kimia berbahaya.. 


So, TB berharap sangat lepas ni TB tak bergantung dah pada krim Steroid untuk legakan merah-merah dan gatal-gatal diwajah ni.. 

Forever Living ditubuhkan pada tahun 1978 oleh Rex Maughan, berasal dari Tempe, Arizona. Hari ini, Forever Living Products adalah syarikat bernilai berbilion dolar yang mengeluarkan dan menjual beratus-ratus produk kecantikan dan kecantikan di seluruh dunia. Masih dimiliki secara peribadi, ia lebih dari sekadar perniagaan - Ini adalah keluarga.


nak beli? klik sini :



12 Ulasan

  1. Faham sangat seksa bila ada psoriasis ni. Boleh lah ana try AVG ni pula.mana tau sesuai dengan ana kn.

    BalasPadam
  2. Baguslah ada produk Aloe Vera Gelly ni utk kulit yg alergi kdg2 susah gak nak cari produk yg sesuai dgn kulit kita

    BalasPadam
  3. aloe vera mmg bagus kan for kulit tapi if i use it on my face.. gatal gatal

    BalasPadam
  4. Kalau bak citer bab aloe vera ni banyak citer dia kan. Tapi paling bagus utk kulit aloe vera laa.. Macam2 blh buat ctjnya lembapkan kulit. Forever Living antara produk terbaik yang di senangi pengguna ..

    BalasPadam
  5. I think I’ve read review about this product by Wui Kathy. This product does look good. Thank you for sharing your review too.

    BalasPadam
  6. Kalau namnya alovera macam2 boleh guna kan.. Bgusla ni.. Kalau sunburn sapu je guna ni.. Banyak kebaikannnya

    BalasPadam
  7. Aloe Vera memang banyak manfaatnya kan. Dah ada dalam bentuk gini, senang nak bawa ke mana2 kan

    BalasPadam
  8. Product Aloe Vera dari Forever Living memang bagus kan? And aloe vera natural memang terbukti banyak manfaat untuk semua.

    BalasPadam
  9. Aloe vera mmg berkhasiat sgt. Za mmg ada gel aloevera dlm beg utk anak2. Ruam2 pun pakai elok je

    BalasPadam
  10. Penah pakai ni sebab ada orang bg percuma kt suami masa buat grab lepastu habis xtahu nk cari kt mane. Haha. Mmg bagus gel ni

    BalasPadam
  11. Kalau caru aloe vera skincare. Memang elok jenama Forever Living ni. Lagi pula Aloe Vera sesuai untuk kita di Malaysia. Cuaca panas, sunburned, oily skin. Hehehe.

    BalasPadam
  12. senang kalau ada aloe gel ni, convenient untuk bawa ke mana je kan. Sebagai mostuirizer pun sesuai. Alhamdulillah TB dah jumpa produk yang hilangkan gatal tu

    BalasPadam

Catat Ulasan

Post a Comment

Terbaru Lebih lama