Nuff

28 Februari 2017

RESEPI AYAM GORENG BEREMPAH KESUKAAN TENGKUBUTANG!


RESEPI AYAM GORENG BEREMPAH
KESUKAAN TENGKUBUTANG!

Hari ni menu makan malam simple aje, Ayam Goreng Berempah dengan Nasi panas-panas, yang tu untuk hubby. Untuk TB pulak ialah Ikan Goreng Berempah.. sama adunan cuma lauk je lain.. hehe..

TB tengah berpantang makan ayam dan benda-benda gatal, tu yang TB tak makan ayam tu.. TB hanya makan Ikan aje.. Cuma kadang-kadang TB langgar gak pantang.. sebab terlampau teringin nak makan ayam.. haha.. Oh ya.. TB berpantang makan ayam sebab TB ada alahan sakit kulit.. kalau makan ayam je atau makan seafood je.. mulalah tergaru-garu macam nyet.. so, kenalah berpantang makan.. bukan pantang nampak ayam yea.. haha..

Ok lah.. saja nak share resepi mudah sangat untuk korang buta Ayam Goreng Berempah.. jom tengok!

RESEPI AYAM GORENG BEREMPAH

BAHAN-BAHAN
5 keping peha ayam
1 sudu besar rempah kari
1 sudu besar lada sulah
1 sudu besar serbuk cili
1/2 sudu besar Jintan Manis (kalau ada)
1/2 sudu besar Jintan Putih (kalau ada)
daun kari (3 pelapah)
garam secukup rasa
Minyak masak

BAHAN DIKISAR
5 ulas bawang putih
1 inc halia
6 batang serai (kalau letak banyak dapatlah serbuk banyak.. sedap!)

CARA-CARA :


Gaulkan ayam dgn semua bahan kecuali minyak

Perapkan selama 1/2 jam
Panaskan minyak yg banyak dan gorengkan ayam
Apabila ayam sudah masak dgn kekuning keemasan, angkat dan toskan minyaknyer..

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Sape nak voucher? ( KFC,TESCO,JUSCO,PIZZA HUT,IKEA...DLL )

Sila tekan: WHOHAA Terus register sahaja, 
PERCUMA! Free voucher ( KFC,TESCO,JUSCO,PIZZA HUT,IKEA...and another ) 
Please visit WHOHAA to join member . (join member for free ) 

Share Iklan --> Orang KLIK--> Dapat DUIT!!! Nak tahu macam mana?? 
Klik 8SHARE dan daftar FREE aje.. 

Share Iklan --> Orang KLIK--> Dapat DUIT!!! Nak tahu macam mana?? 
Klik GRAVYTRAIN dan daftar FREE aje.. 

Nak tebus barang FREE??? 
Jom join dan tebus hadiah.. Daftar free, kumpul point mudah sangatttt.. 
Join WOOP cepattt!!

klik LIKE sini yea.. tQ --> Tengkubutang Page



Related Posts

4 ulasan:

٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥
adik2, kakak2, abg2, ibu2, bapak2, pakcik2, dato2, tan sri2, maceh sebab sudi singgah n follow, meh lea komen sekali yea.. u olz mmg da gajus eh silap da gojes in da world lah! thanxxxx.. muah3 100000000000X buat u olz...!
٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙ ٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥

nuffy2

adseng

Innity Mobile

GA New