Nuff

05 November 2016

PERGINYA ASRI TAKKAN KEMBALI LAGI.. | 3.11.2016

PERGINYA ASRI TAKKAN KEMBALI LAGI.. | 3.11.2016

Assalammualaikum.. Hari ni semoga kesedihan adikku kan beransur pulih.. Semoga adikku tabah menghadapi dugaan yang menimpanya baru-baru ini.. Kuatkan semangat ye adikku.. Aku tahu kamu kuat untuk tempuh semua ini.. 

Pada 3.11.2016 (Khamis) jam 11.50 malam,  adik ipar TB, arwah Asri namanya.. Telah kembali ke rahmatullah.. Asri pergi kerana masalah Asma yang menyerang.. 

Perasaan terkejut atas kehilangan adik ipar yang peramah dah mesra itu masih tidak dapat dilupakan.. Arwah seorang yang suka bergurau, selumber, seorang yang happy go lucky, dan disenangi ramai itu sudah semestinya kehilangan asri amat dirasai.. 

Namun..  Sesedih mana pun kami, orang yang paling terasa kehilangannya sudah tentulah orang terdekat iaitu adik TB dan anak-anaknya.. 

Asri telah pergi menghadap ilahi, meninggalkan isteri tersayang iaitu adik TB dan 4 orang anak yang masih kecil.

Allahuakbar.. Seperti tidak percaya apa yang berlaku.. Di usia semuda 37 tahun, Asri telah kembali ke rahmatullah.. Ia mengingatkan kita bahawa kematian itu tetap akan tiba untuk setiap yang hidup Di muka bumi ini... Tidak kira usia, tua atau muda, sakit atau sihat, kaya atau miskin.. Semua makhluk dibumi ini akan merasainya juga.  Cuma ketentuan masa itu hanya Allah yang mengetahui segalanya.. 

Melihatkan apa yang terjadi kepada adik TB, TB sendiri tak pasti adakah TB tabah atau sekuat adik TB untuk tempuh dugaan yang sama seperti yang adik TB lalui? 

Pastinya kita semua sudah semestinya tidak mahu berpisah dengan orang tersayang.. Sedangkan berpisah jarak pun hati kita rasa sayu.. Inikan pula berpisah nyawa.. Allahuakbar.. 

Selain doa untuk Abah dan Emak serta adik beradik lain.. tiap hari TB tak lupa untuk berdoa untuk suami tersayang, agar dilindungi dan dipelihara keselamatannya dan diberi kesihatan yang sempurna, dijauhkan dari sakit2 yang memudaratkan, diberi kemudahan dalam urusan mencari rezeki untuk keluarga kami.. 

TB tak sanggup kehilangan orang tersayang seperti apa yang berlaku kepada adik TB. Semoga Allah kuatkan semangat adik dan berikan dia kemudahan dalam menguruskan kehidupan seterusnya..

Takziah BUAT adikku..  Linda

Note : Selepas mendapat berita pemergian arwah Asri, pada jam 3 pagi semua yang berada di Ipoh termasuk abah dan emak bergegas ke Klang dengan dua buah kereta, dan sampai di rumah adik pada jam 6.45 am.. Dalam pukul 8, bergerak ke rumah mak arwah Asri.. Untuk urusan pengkebumian.. Setelah jenazah selesai dimandikan, dikafankan, dan di solatkan.. Urusan pengkebumian pun dilakukan dan selesai pada jam 11 pagi...  

Semoga Rohnya tenang disana.. Berkat kembali ke rahmatullah di malam Jumaat.. Aamiinn.. 


------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Sape nak voucher? ( KFC,TESCO,JUSCO,PIZZA HUT,IKEA...DLL )

Sila tekan: WHOHAA Terus register sahaja, 
PERCUMA! Free voucher ( KFC,TESCO,JUSCO,PIZZA HUT,IKEA...and another ) 
Please visit WHOHAA to join member . (join member for free ) 

Share Iklan --> Orang KLIK--> Dapat DUIT!!! Nak tahu macam mana?? 
Klik 8SHARE dan daftar FREE aje.. 

Share Iklan --> Orang KLIK--> Dapat DUIT!!! Nak tahu macam mana?? 
Klik GRAVYTRAIN dan daftar FREE aje.. 

Nak tebus barang FREE??? 
Jom join dan tebus hadiah.. Daftar free, kumpul point mudah sangatttt.. 
Join WOOP cepattt!!

klik LIKE sini yea.. tQ --> Tengkubutang Page



Related Posts

6 ulasan:

  1. Innalillahhiwainailaihirojiun....
    Dari Allah kita datang kepada Allah kita kembali.
    Al-Fatihah buat arwah adik ipar TB dan takziah Mrs. A ucapkan buat seluruh ahli keluarga berbanyakkan bersabar dan redho.

    BalasPadam
  2. Innalillahhiwainailaihirojiun....
    Dari Allah kita datang kepada Allah kita kembali.
    Al-Fatihah buat arwah adik ipar TB dan takziah Mrs. A ucapkan buat seluruh ahli keluarga berbanyakkan bersabar dan redho.

    BalasPadam
  3. Innalillahiwainnailaihi rojiun...semoga roh beliau dicucuri rahmat Ilahi..
    al-fatihah untuk keluarga arwah..

    BalasPadam
  4. Salam takziah. Moga adk akk sentiasa kuat dan tabah.
    Jadikan anak-anak sebagai penguat untuk kehidupqn akan datang.

    BalasPadam
  5. Innalillahhiwainailaihirojiun dan salam takziah

    BalasPadam
  6. Innalillahiwainnailaihi rojiun. SEMOGA DI TEMPATKAN DIKALANGAN ORANG YANG BERIMAN.

    BalasPadam

٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥
adik2, kakak2, abg2, ibu2, bapak2, pakcik2, dato2, tan sri2, maceh sebab sudi singgah n follow, meh lea komen sekali yea.. u olz mmg da gajus eh silap da gojes in da world lah! thanxxxx.. muah3 100000000000X buat u olz...!
٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙ ٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥

nuffy2

GA New