YG NI BUTANG NAMANYA...
YG NI LAK.. MATE BESO.. SERUPA X?
Opss.. sebelum bercerita panjang.. teman nak bagi tau nama yg teman mention sebagai BUTANG' 2 adalah seekor kucing.. he2.. kucing kesayangan teman yg x berapa nk noti.. (noti sgt2 sbnr nya..) memandangkan teman xde story nk d postkan kat sini (almaklumlea.. newby lea katakan..) so, apa kata teman post ajelah citer pasal BUTANG ni yea.. asalkan Blog teman ni berisi'.. idaklea kosong j bila korang view kan..

BUTANG ni teman gambarkan macam jelmaan kucen teman yg dh arwah bln Mei 2012 lepas.. sebab apa teman ckp cenggitu? sebab byk persamaan deme ni.. kucen yg dh arwah 2 namanya MATE BESO.. manja n cumey sgt2.. selalu mlm2 dia akan dtg bilik teman, dia tgu tepi katil mtk teman angkat dia naik ats katil.. sebab dia xleh panjat katil.. dia ada mslh urat saraf.. dia sbnrnya baru baik dari lumpuh (x bole berjalan).. teman lea yg buat terapi kaki dekat dia.. buat mcm manusia jgk.. klu lumpuh, doktor akan sarankan jalani terapi.. doktor akan lipat kaki k ats n k bwh supaya drh akan bergerak n x lea jem kaki 2 klu d biakan tanpa exercise kan..

mcm 2 lea jugak teman buat dekat MATE BESO, terapi kaki dia sapai dia bole berjalan.. Alhamdulillah.. masa dia start bole berjalan 2, teman hepi x terkata.. bersyukur sgt2.. x sedar airmata menitis tup tap tup tap.. air mata gembira.. (^__^').. pastu makin rapat lea dia dgn teman.. tiap2 malam teman selimutkan dia, tepuk dia mcm baby sapai dia tido (x pecaya?? x pecaya sudaah.. hu2).. bau dia pun teman dh kenal.. dia kucen yg baik.. xpnh beyak ats katil pun.. kecuali klu dia demam lea.. itu kira bole d maafkan.. he2.. x baik mrh kucen kan.. kucen xde akal nk pk..

tp 2 semua citer dh lepas.. MATE BESO dh xde.. skrg Butang lea jd penggantinya.. pengubat rindu teman kepada MATE BESO.. tp si butang ni noti sgt2.. x leh dok diam n suka gigit n cako teman n hubby.. hu3.. dh bercalar balar  kami d buatnya.. hu3(calor balor ckp org perak).. tp xpelea.. kucen ni kan kucen ksygn nabi.. noti camne pun kita kena sayangi dia.. betui x.. hee.. ok lah.. teman malas nk melalut2 lg.. esok2 kita sambung lg yea.. insyaAllah.. Butang kata dh ngantok, nk tido.. ha2.. Yolahhh..

To be continue....

1 Ulasan

Catat Komen

Lebih baharu Lebih lama

TB MOBILE

tengkubutang nity

GA New