Nuff

23 Mei 2013

Strawberi Oh Strawberi



  1. 10 fakta tentang strawberi. 

    Tadaaa.. hari ni bio teman layarkan korang dengan gambo2 strawberi yang menggiurkan lak.. slurpppp... teman punya liur pun dah meleleh ni bila tengok strawberi yg merah2 n sodap2 nih.. perghh... kalau dapat gi cameron lagi kan best.. leh makan strawberi ni puas2.. heeee.. opsss.. Sebenarnya teman nak share pasal fakta tentang Strawberi nih.. yg mana dah tau dok diam2.. ini untuk yg belum tau jea.. hu3.. okeh, silalah baca.. gambo2 ni teman google td.. agak padat gambo nya kan.. sebab? sebab teman mmg sukaaaaa sgt makan strawberi n sukaaaa sangat gambo strawberii.. nyumm.. nyummm..! okeh.. jom baca..!
    1. dibuktikan oleh kajian sains, makan strawberi sehari-harian dapat memperkuatkan sistem immunisasi tubuh kita.

    2. strawberi adalah agen antiseptik dan anti-inflamasi yang sangat baik. strawberi dapat menghalang perkembangan virus influenza.
    3. strawberi mengimbangi iodin dalam makanan dan minuman sehari-harian.

    4. strawberi mempunyai kesan menurunkan kadar gula.
    5. jika anda mempunyai masalah dengan sistem saluran kencing dan ginjal, digalakkan untuk makan strawberi. lebih baik makan strawberi setiap hari tidak kurang dari 400 gram.
    6. strawberi - natural diuretic !

    7. salicytic acid dalam strawberi dapat mengurangkan sakit-sakit sendi.
    8. dalam 200g strawberi, ada 60 kalori, 4.6g serat, 0 gram lemak, 1.2 gram protein, 14g karbohidrat, 28mg kalsium, 0.8mg zat besi, 20mg magnesium, 38mg phosphorus, 54mg kalium, 1.4mg selenium, 113.4 mg vitamin C, 35.4mcg folic acid, 54 IU vitamin A.
    9. masker strawberi dapat menghilangkan jerawat dan mengecilkan pori.
    10. jus strawberi segar adalah losyen terbaik n anti-ageing..
    Arghhh.. meroyan sekejap bila nampak gambo2 strawberi yg sedap2 ni wehh.. nyum2.. x tahan temna nengoknyaa.. tambah2 gambo yg ni.. strawberi cicah cekelat.. aishhh.. rasa nak repeat cameron jea dah.. hu2.. sedapnya strawberi.. tp kena mkn kat sana baru sedap.. kalau dah bawak turun dia jadi masam.. hu3..




Related Posts

18 ulasan:

  1. hehehehehe..mujur masa g cameron aritu ada membeli strawberi, kalau tak mmg terliur tgk gambar2 kt entry ni. hehhe

    BalasPadam
    Balasan
    1. ho2.. klu gi camero x beli strawberi memang rasa mcm x kena jea kan.. heee..

      Padam
  2. wow!!!kalau dok cameron higlands untung la.... kat sini mahal la nak beli....

    BalasPadam
    Balasan
    1. yup.. betuii.. sini mahal.. kalau kat cameron murah je leh beli bundle lg kan..

      Padam
  3. Bila tengok merah-merah strawberries kakak terus terliur dibuatnya. Banyak khasiat tapi kalau yg masam kakak tak bolehlah. Kalau yg manis oklah...

    BalasPadam
    Balasan
    1. he2.. yg masam tu teman pun x lalu.. tp bole jea makan kak, cicah dgn coklat.. perghh.. hilang terus masamnya.. hik3.. terliur sudah ni..

      Padam
  4. wah... nak kena cari strawberry ni.. hehehhehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. cari cepat boni... klu jumpa byk post sini sikit yewww.. ha2

      Padam
  5. strawberry ni memang favourite saya :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. sedap sgt kan! hu2.. ni mesti mkn hari2 kot??

      Padam
  6. klu mcm tu hari2 kna mkn strawberry la yerr..hehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. ha2.. klu mampu apasalahnyaa.. heee.. slurpp.. terliur lagi..

      Padam
  7. wah..sedapnya...terliur dibuatnya Aya..slurrppp...

    BalasPadam
    Balasan
    1. hahahah.. sama lea dgn teman.. teman yg buat entri ni pun dh meleleh air liuq dh.. hi2

      Padam
  8. aduh tetiba teringin nak makan strawberi la pulak....huhu

    BalasPadam
    Balasan
    1. ha2.. jom panjat Cameron petik strawberi freshh.. hihihi

      Padam
  9. akak pun suke fakta pasal stoberi ni... tq share citer...

    BalasPadam

٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥
adik2, kakak2, abg2, ibu2, bapak2, pakcik2, dato2, tan sri2, maceh sebab sudi singgah n follow, meh lea komen sekali yea.. u olz mmg da gajus eh silap da gojes in da world lah! thanxxxx.. muah3 100000000000X buat u olz...!
٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙ ٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥

nuffy2

GA New