Nuff

23 Mei 2013

SUSAH KALAU PUNYA HATI LEMBUT NIH...

huuu.. nampak x apa dalam gambo ni? hu2.. ni kucen pendatang yg singgah umah teman.. mula2 singgah dok depan pintu grill jea pun.. pastu teman bg lea frieskies sikit.. pas dia mkn dia balik (x sure dia balik ke mana sebab lepas mkn jea teman buka pintu dia dh ilang xtau g mana) 

Pastu esoknya dia dtg lg.. teman bg lagi makan.. tapi kali ni dia xnk balik.. dia dok lea nunggu depan pintu umah teman.. siap cedok2 tgn dekat bawah pintu lg.. hu2.. yg kucen teman si Butang 2 lak memang nak berkawan sangat.. so, teman bawak lea masuk kejap bagi diorang main.. (err diorang ke? hu3.. gasaklah!) 

Lepas dh bg main kejo2 satu umah, malam tu teman letak lea dia kat luar..  x lama pastu teman check balik ada x dia kat luar.. tengok2 dah ilang.. hati teman berkata2... ho.. dah balik umah agaknya, 
Pastu teman pun intai2 jugak tgk ada x dia kat tepi2 tu.. xde jugak.. sekali terpandang dia tgh baring kat depan pintu grill umah jiran sebelah.. 

Kesiannyaa.. rupa2nya selama ni dia xde umah nak berteduh.. patutle kurus jea dia..selsema lak tuu.. kesiannn.. hati teman mula lea sebak.. rasa nak membela kucen tu.. walhal masalah Butang pun x settle lagi.. (Butang dh nak start ber 'aweks") ... hu2.. 

Teman pun bawak kucen 2 masuk umah n bg dia mkn n minum.. manja giler2 kucen ni.. huu.. teman pun namakan dia OYEN.. sebab kaler dia oren ke putihan sikit.. bila panggil nama OYEN dia macam paham jea cakap teman.. hu2.. tu satu kelebihan OYEN yg xde pada Butang.. opsss.. jangan membeza2 kan.. x baikkk.. he2.. TAPI..
TAPI.. ada masalah dengan OYEN ni.. dia suka beyak n kencing merata.. aduii. ni yg teman cukup pantang sangat.. bila jadi camni kita nak solat pun x sah klu tiba2 terpijak najis dia kan.. aduii.. terus rasa nk marah n letak dia kat luar umah.. apa lagi.. menjerit2 lea dia soh bukak pintu.. teman buat bodo jea.. 

Sebab masa tu baru lepas cuci tempat dia kencing tu.. gerammm.. tempat yg sama lak 2.. sakit jiwa jea teman masa tu.. pastu teman dengar senyap jea OYEN x kua sora.. teman intai2 lea kat luar, tengok2 OYEN dh xde.. dia gi mana ntah.. teman intai2 jugak sebelah umah.. alamak.. upe2nya dia dok situ balik.. 

hemm.. dia tengok muka teman dengan wajah sekupang.. adoiyaiii.. teman mula lemah n cayaq dah bila tgk muka dia camtu.. terpaksa lea panggil dia masuk umah lik.. 

laju mcm lipas kudung berdesup bila dipanggil masuk.. haishhh... OYEN.. OYEN.. so, teman decide nak bela dia n akan cuba ajar dia beyak n kencing kat tempat yg teman dh sediakan.. 

hemm..x sampai hati nak biar dia tido luar kesejukan.. dah lea dia tgh selsema tu.. 
  
Malam tadi teman terkejut sangat bila OYEN ni bole plak naik katil teman n tido dekat teman.. aiyoo.. siap dengo bunyi dengkur manja dia kat telinga teman.. aduii.. ni nape manja sangat ni? pelik pun ada.. 

Teman selalu jea marah dia sebab dia suka kencing merata, tapi dia ni elok jea nak manja2 dgn teman lagi.. aish.. x reti bahasa kot.. OYEN.. OYEN.. xpelea.. sekurang2nya bila OYEN ada Butang dh x melalak cari kawan.. aman sikit dunia.. kalau tak.. melalak sampai ke tengah malam la sampai sekarang.. aiyoo.. 

Related Posts

31 ulasan:

  1. hahaha sweetnya Oyen... best la butang da ada geng :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. ha2. memang butang muka bahagia sekarang ni.. hu2..

      Padam
  2. ala comelnya oyen tu ..nak boleh ?? .. nak peluk2 dia

    BalasPadam
    Balasan
    1. ho2.. minat kucen gak yea? nak ke? ha2..

      Padam
  3. mesti oyen ni pernah ada tuan dulu..klu tak takkan manja cangat2....klu dah jenis suka kucen...mmg x sampai hati tengok kucen terbiar camtu...

    BalasPadam
    Balasan
    1. hemm.. betul jugak ckp awk tu.. tentu dia ni bertuan kot.. 2 pasai manja giler2 kan.. klu x bertuan gerenti dia liar nk garang.. hemm.. betul2.. tapi.. sape tuan dia yea.. arghh.. tinggal tanda tanda.. hu2

      Padam
  4. Salam singgah..:)

    Dulu Kak Ummi ada juga pelihara kucing namanya Badak sebab badannya macam badak, gemuk dan berkhatam-khatam...tapi kini tinggal memori sahaja...sebab Badak telah 'pergi' meninggalkan Kak Ummi....Oeyen mesti manja macam tuannya... :D

    BalasPadam
    Balasan
    1. huu.. sedihnya.. badak dh 'pergi' jauh yea.. mesti nak nangis kan masa tu.. hu2.. dan yg pasti badak tu cumey giler n sedap di peluk.. sebab gomok.. heee.. ha a.. Oyen manja giler..

      Padam
  5. hai oyen omeynye oyen...hohoho

    BalasPadam
    Balasan
    1. ho3.. cumey tapi x reti buang tah* .. ayo.. berak merata lak dia ni.. susahnya nk ajo..

      Padam
  6. Balasan
    1. memang manja sgt.. paling terkejut bila malam2 dia dtg naik katil tido sebelah. siap bunyi dnegus manja lagi kat telinga ni.. aduii. BUtang pun x manja camni.. hu3

      Padam
  7. cantiknya bulu dia ..kal0 jaga el0k2,msti dia gebu :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. yup.. memang nk jaga dia elok2.. nk bg gobu mcm butang.. hu3.. cuma dia ni lembik sikit.. x taough mcm butang.. harap bulu je tebal.. hik3

      Padam
  8. bila nengok kucing comel ni teringat kat kawan yang gile kucing...hehehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. heeee.. kawan tu tentu byk bela kucen gak kan.. hu2.. sweet..

      Padam
  9. Comeiii :DD Kucing blh buat kita hilang stress :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. betui3.. setuju.. kucen buat kita ilang stress.. geremmz tgk muka deme ni tauu.. hu3

      Padam
  10. Balasan
    1. he2.. thanx yunk.. mmg oyen ni cute.. cuma noti x reti beyak jea. he2

      Padam
  11. Hati yg lembut inilah dpt membantu OYEN...nme dia pun comel..

    BalasPadam
    Balasan
    1. hehehe.. nama OYEN sempena kaler badan dia nk seakan2 oren tp x oren betul.. aish.. apa teman ckp ni.. hu3..

      betul Teena, rasa x sampai hati nak biar OYEN tido luar, sebab dia selsema.. xtau nk ckp.. dh syg sgt plak rasanya..

      Padam
  12. erm..tmpat dia membuang sebelum bi, bila akk dah cucibuh something kat situ yng kucing x suka bau..macam bau cuka ke apa ke..nti dia dah x membuang kat situ..

    dia mnja mngkin sebab dah lama x rasai mcam tu kut..kita rasa kalau dia gmuk sikit dia cantik..sebab bulu dia pnjng je..

    BalasPadam
    Balasan
    1. yeke mimi? letak cuka yea? minyak wangi leh x? hu2.. nk try buat ni.. cne nak ajor dia beyak kat pasir butang tu yea? nape dia xnk beyak ctu? nk kena asingkan bekas pasir ke mimi?

      2 lea.. dia manja sgt.. masa letak dia kat luar rasa nk nangis kje.. cian dia kesejukan, so teman panggil masuk dlm umah lik.. x sampai hati.. ni tgh try nak bg dia gemuk sikit.. hee..

      Padam
    2. erm..boleh juga..asalkan bau 'bekas tu' hilang la..xperlu asing kan..cuma kalau nampak dia macam nak membuang, cepat2 letak dia dalam tmpat pasir tu..

      Padam
  13. So sweet of you Oyen. Saya pun ada kucing yang suka berak kencing merata tak kira tempat. Tapi depa manja sangat. Suka tidur atas badan orang. ^^

    BalasPadam
    Balasan
    1. ho2.. yeke Aida? bestu Aida wat cne? ada tips tak? hu2.. teman ni paling x suka kucen yg suka beyak2 n kencing merata ni.. silap2 memang teman nekad nk letak luar umah terus.. tapi.. kesiannn.. aduh.. lembutnya hati beta.. arghhh!

      Padam
  14. Assalammualaikum.

    Masa kome tgk oyen buat muka seposeng kat depan umah jiran sbelah tu, mesti rasa sayu sayup je kan, hehehe

    Allah nak kome jage oyen kot.. mana tahu, rezeki melimpah ruah pas ni.. :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. hu3.. betull.. teman rasa sayu n sedih sebab dia xde umah rupanya.. dia tido kat mana2 jea tempat perhentian dia.. cian dia.. teman nangis masa tu tgk dia mcm tu.. 2 yg teman panggil masuk dalam umah.. berdesup laju je masuk bila dipanggil.. hu2..

      InsyaAllah.. ramai pulak yg ckp mcm tu.. moga2 murah rezeki kami.. aminn..

      Padam
  15. dia manja sebab nak cover perbuatan dia yg tak senonoh tu la tu...kehkekkeh...oyen oh oyen pandai kau buat muka seposen eh....

    BalasPadam

٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥
adik2, kakak2, abg2, ibu2, bapak2, pakcik2, dato2, tan sri2, maceh sebab sudi singgah n follow, meh lea komen sekali yea.. u olz mmg da gajus eh silap da gojes in da world lah! thanxxxx.. muah3 100000000000X buat u olz...!
٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙ ٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥

Innity Mobile

adseng

GA New