Nuff

27 Mei 2013

AMALAN MURAH REZEKI


Salam Isnin buat semua ikhlas dari Butang n Oyen.. amboihh.. sejak Oyen dah ada kat umah ni.. Butang dah x mengaumm.. kui3.. mana taknya.. syonok sgt dpt kawann.. aishhh.. Memandangkan Butang pun dh x main "Seksofon" dah.. so, umah ni xde lea gangguan pencemaran bunyik macam selalu tuu.. ha2.. nak kawan upenya kucen teman nih.. hope masalah dah selesai.. (err.. dh selesai kah? arghh.. nanti2 lah teman pk lain.. )

haaa.. ok lah.. tinggalkan citer pasai kucen2 teman tuh.. jom baca entri teman ni lak.. kali ni teman nak kongsikan artikel Amalan Murah Rezeki lak dgn korang semua..meh kita baca ramei2..Moga dapat manfaat bersama.. dh abes baca komen sikit yea..=P

Murah Rezeki
Hadis Nabi S.A.W~mencari rezeki halal dan mengelak daripada meminta sedekah

Rasulullah s.a.w bersabda:"Mereka yang mencari harta dunia (kekayaan ) dengan jalan yang halal dan menahan dirinya dari meminta-minta (tidak menjadi pengemis ) dan berusaha mencari nafkah untuk keluarganya serta belas kasihan, kasih sayang terhadap jiran tetangganya, nescaya di hari kiamat kelak ia akan berjumpa dengan Allah dengan mukanya berseri-seri seperti bulan purnama pada waktu malam."Riwayat At-Tabrani 





1) Setiap pagi sebelum kita mulakan sesuatu kerja kita Solat dhuha 2 rakaat (sekurang-kurangnya) yang terbaik 8 rakaat sebaik-baiknya dilakukan 2 rakaat 1 salam.

Kelebihan : Kebanyakkan orang tidak sempat nak lakukan solat ini, kerana kurang pendedahan tentang kelebihannya...bayangkan di waktu pagi yang tenang ada seorang hamba Allah tengah bersolat sedangkan waktu itu ramai orang sedang sibuk dengan urusan masing-masing...solat dhuha ini mampu membuka pintu rezeki yang luas dan di rahmati OlehNya..klu boleh lakukan walaupun 2 rakaat.
2) Setiap pagi pasang CD mengaji Al-Quran selama 30 minit sehingga 1 jam. sebab apa? dengan memasang bacaan Al-Quran dapat membuka pintu rezeki perniagaan kita.
A'ah tengok Mydin setiap pagi mesti pasang Bacaan Al-Quran selepas 1 jam barulah depa tuko yang lain.kenapa kita tidak praktikan @ tiru cara Mydin buat.
3) Baca Surah Al-Waqiah setiap malam-dirinya tidak akan ditimpa kefakiran (Tiap2 malam lepas maghrib teman x pernah tinggal lagi baca ni.. kecuali time uzur jgn citer lea kan.. =P )

4) Setiap pagi amalkan ini sepanjang perjalanan ke kerja atau memulakan sesuatu pekerjaan di awal pagi :-
*Hadiahkan Al-Fatihah kepada Rasulullah,
*Hadiahkan Al-Fatihah kepada kedua ibu bapa,
*Hadiahkan Al-Fatihah kepada diri sendiri dan 
perjalanan hari tersebut.



Related Posts

33 ulasan:

  1. moga2...kita semua dapat manfaat dari entry ni... thanks for sharing dear...

    BalasPadam
  2. Perkara mudah yang payah hendak kita (kakciklah tu) buat...

    BalasPadam
    Balasan
    1. heee.. xpe.. pelan2.. heee.. teman pun bukan buat semua diatas..

      Padam
  3. ameen..mudah2an kita sama2 mendpt keberkatan. semoga kita sentiasa dimurahkan rezeki

    BalasPadam
  4. Harap kita boleh terus istiqomah. Kakak sedang didik anak bongsu kakak utk solat dhuha. Kalau kakak ada di rumah dia buat tapi kalau kakak kerja dia memang tak buat...

    BalasPadam
    Balasan
    1. heee.. xpe.. buat pelan2.. budak2 biasa lea..

      Padam
    2. hu2.. mula2 nng liat sikit.. lama2 ok lea nti.. heee.. sabo yea.. =)

      Padam
  5. akak sedang terus beristiqomah.. moga terus menjadi amalan seharian kita :)

    BalasPadam
  6. thanks dgn perkongsian ni...semoga sentiasa murah rezeki..amin...

    BalasPadam
  7. tengku butang...... heheehehehee...murah rezeki kita semua

    blog 3 dalam 1
    http://blog3dalam1.blogspot.com/

    BalasPadam
  8. Assalamualaikum yanggg, thanks sharing. insyallah berguna untuk semuaaa :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. insyaAllah Sheila.. moga jd ilmu buat semua.. =)

      Padam
  9. Terima ksih atas perkongsian yg sangat berguna

    BalasPadam
  10. alhamdulilah syukran buat entri yang sangat berguna... acik suka sangat

    BalasPadam
  11. tak lupa..kalau rezeki dah dapat..kongsi dan jangan dilupakan padaNya.. ^^

    BalasPadam
  12. assalamualaikum...tengkubutang :)

    kebanyakkan amalan2 diatas memang popular di kalangan masyarakat kita..cuma skrg tinggal kita nak buat atau tidak jer kan... :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. yup.. betul tu ayie, terpulang kpd kita nk buat ke x nk buat jea.. kan? heee..

      Padam
  13. terima kasih utk perkongsian hebat ni :)

    BalasPadam
  14. perkongsian yg baik....hehe terserlah kegemukan si butang tu nampaknya.....

    BalasPadam

٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥
adik2, kakak2, abg2, ibu2, bapak2, pakcik2, dato2, tan sri2, maceh sebab sudi singgah n follow, meh lea komen sekali yea.. u olz mmg da gajus eh silap da gojes in da world lah! thanxxxx.. muah3 100000000000X buat u olz...!
٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙ ٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥

Innity Mobile

adseng

GA New