RESEPI PEKASAM DAGING SEDAP DAN MUDAH


Adoi.. terliur kot tengok Daging Pekasam dalam gamabr atas ni.. Rasa nak order je tapi tak tau mana nak order.. Ramai kata sedap.. So, TB pun rasa nak try juga masakkan untuk hubby TB.. Mesti dia suka punya.. hehehe.. So, apa-apa pun tepek resepi kat sini dulu.. bila dah jadi TB nak letak gambar hasil kami masak.. hehehehe..



RESEPI PEKASAM DAGING SEDAP DAN MUDAH



Bahan2:
  • Daging 1kg import@daging btg pinang(dihiris nipis,hiris jgn terlalu nipis sgt.agk2)
  • Garam halus 1sudu mkn(sy guna garam bukit)
  • Beras 2cwan(digoreng tanpe myk,goreng smpai perang)
  • Asam keping(1genggam)

Cara2:
  • Basuh daging & toskn air
  • Blender beras sampai hncur
  • Basuh asam keping & ketepikan
  • Masuk daging dalam besen
  • Gaul daging dengan garam & asam keping
  • Dah sebati masuk kan beras hancur
  • Gaul sebati,pasti kan semua daging terkena beras.. (beras tu nak letak banyak pun tak ape sebab nanti Bila goreng banyak kerak dekat pekasam) 
  • Simpan dalam bekas bertutup
  • Letak dalam peti selama 3-4hari
  • Selepas 3-4hari boleh di masak


Resepi & Gambar dari :




Post a Comment

Lebih baharu Lebih lama

TB MOBILE

tengkubutang nity

GA New