Nuff

03 April 2017

RESEPI PEKASAM DAGING SEDAP DAN MUDAH


  RESEPI PEKASAM DAGING SEDAP DAN MUDAH


Adoi.. terliur kot tengok Daging Pekasam dalam gamabr atas ni.. Rasa nak order je tapi tak tau mana nak order.. Ramai kata sedap.. So, TB pun rasa nak try juga masakkan untuk hubby TB.. Mesti dia suka punya.. hehehe.. So, apa-apa pun tepek resepi kat sini dulu.. bila dah jadi TB nak letak gambar hasil kami masak.. hehehehe..



RESEPI PEKASAM DAGING SEDAP DAN MUDAH



Bahan2:
  • Daging 1kg import@daging btg pinang(dihiris nipis,hiris jgn terlalu nipis sgt.agk2)
  • Garam halus 1sudu mkn(sy guna garam bukit)
  • Beras 2cwan(digoreng tanpe myk,goreng smpai perang)
  • Asam keping(1genggam)

Cara2:
  • Basuh daging & toskn air
  • Blender beras sampai hncur
  • Basuh asam keping & ketepikan
  • Masuk daging dalam besen
  • Gaul daging dengan garam & asam keping
  • Dah sebati masuk kan beras hancur
  • Gaul sebati,pasti kan semua daging terkena beras.. (beras tu nak letak banyak pun tak ape sebab nanti Bila goreng banyak kerak dekat pekasam) 
  • Simpan dalam bekas bertutup
  • Letak dalam peti selama 3-4hari
  • Selepas 3-4hari boleh di masak


Resepi & Gambar dari :





Related Posts

0 comments:

٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥
adik2, kakak2, abg2, ibu2, bapak2, pakcik2, dato2, tan sri2, maceh sebab sudi singgah n follow, meh lea komen sekali yea.. u olz mmg da gajus eh silap da gojes in da world lah! thanxxxx.. muah3 100000000000X buat u olz...!
٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙ ٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥

Innity Mobile

adseng

GA New