Nuff

09 Julai 2013

SELAMAT MENYAMBUT RAMADHAN ALMUBARAK DAN SELAMAT BERPUASA BUAT SEMUA


Pengumuman Tarikh mula berpuasa...
 
  
Assalammualaikum.. heee.. sepatutnya teman buat entri tentang cerita2 selama seminggu teman menghilang tu kan.. memang nak buat entri pasal tu pun, tapi memandangkan esok kita mula berpuasa, teman nak publishkan dulu entri ini sebagai menyambut bulan yang dinanti2 kan setiap tahun.. Ramadhan Al-Mubarak.. 
Malam tadi x sempat nak tengok TV tentang pengumuman tarikh mula puasa, almaklumlah teman BZ sgt2 sejak kebelakangan ni.. bayangkan balik jea umah  kena kemas umah yang bersepah dibuat oleh si Oyen n si Butang tu.. x tau lea depa main apa sampai tonggang terbalik umah dibuatnya.. siap tong sampah bergolek2 tengah rumah.. aiyooo.. tapi teman nak marah pun x lalu sebab sedih tengok makanan depa abes lansung.. teman x tau lea start bila makanan depa tu abes.. 5 hari tuu.. xtau lea camne depa masa tu.. kesiann.. sedih teman nengoknya.. bila teman tuang makanan dalam mangkuk depa, depa makan dengan lahapnya.. Ya Allah.. rasa berdosa lak sebab letak makanan x cukup hari tu.. lain kali memang kena letak 2 paket whiskes kot baru cukup.. teman lupa, sekarang dah dua ekor.. dulu Butang sekor je.. boleh lea  letak sepaket.. teman sepatutnya sediakan makanan lebih banyak lagi untuk 5 hari.. Maafkan teman wahai my bulus yang comey..
kesian.. kelaparan Si Butang ni.. Si Oyen lagi lea.. dah lea kuruss.. 
Okeylah.. sambung balik citer Ramadhan tadi, Alhamdulillah teman bersyukur sangat2 kerana masih bernafas lagi pada Ramadhan kali ni.. macam biasa, setiap kali Ramadhan, teman akan rasa bersemangat, dan berkobar2 nak sambut Ramadhan ni.. siap beli kurma Yusuf Taiyoob lagi tu.. ha2.. kali ni tahun kedua teman berpuasa bersama en.miaw teman tu.. memang berharap sangat Ramadfhan kali ni teman dapat mengumpul lebih banyak pahala lebih dari hari2 dan bulan2 sebelumnya.. moga dimuliakan Akhlak, dipercantikkan tutur kata, di per'elokkan tingkahlaku dan semua yang dapat meningkatkan lagi pahala kita semua di bulan Ramadhan yang mulia ni.. huk3.. tahun ni jugak adalah tahun kedua teman berpuasa berjauhan family.. (argghhh.. masih fikir lagikah? helloo.. awak bukan anak manja lagi hokehh.. !) 
Semoga kita semua dapat menjalani Ibadah puasa dengan sempurna, insyaAllah.. Aminn.. salam sayang buat semua yang singgah dan komen disini.. love u all so much.. rinduuuuu nk blogwalking! haaa.. esok jangan lupa sahur OK! bagi yang liat sangat nak sahur tuu.. konci jam siap2 yea.. kalau terlepas sahur, alamat bergoyang lea lutut kome bila time tengahari.. hihihi.. kalau tahan lapo x ngape.. klu x tahan?? 



Related Posts

13 ulasan:

  1. selamat berpuasa yek... semoga dpt kite menyempurnakan ibadah ini ngn jaya nyer

    BalasPadam
  2. Assalamualaikum kak tenku! kesiannya kucing kelaparan ye. nape tak biarkan kat luar atau tinggal dekat jiran ke? kesiannyaaaaa. selamat menyambut ramadhan al-mubarak buat kak tenku sekeluarga >_________<

    BalasPadam
    Balasan
    1. jiran org cina, n kami pun rasa diorang x suka kucing kot.. segan plak nak mintak tolong diorg.. so, kami lepas je dalam umah ni.. x masuk kandang pun.. tapi terbubuh makanan sikit lea plak..aduh.. nasib baik depa masih boleh bertahan.. kesiannya depa..

      selamat menyambut ramadhan gak sheila.. =)

      Padam
  3. Itulah yg mereka dok mengamuk sebab laparlah ye..
    Aha... kan siapa susah kena mengemas hihi...tak apa pahala tu.

    Selamat berpuasa juga dari kakak.

    BalasPadam
    Balasan
    1. hehehehe.. tu lea.. depa menyelongkar cari makan dalam tong sampah kot.. adoii.. kesiannya bulu2 teman ni..sorry sgt2.. xmo buat dh ..

      thanx akak.. slmt bpuasa..

      Padam
  4. selamat menjalani ibadah puasa yer... *_^

    BalasPadam
  5. semua yg komen sini teman udah bw n komen blog u all lik.. thanx sudi singgah blog teman yea.. =)

    BalasPadam

٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥
adik2, kakak2, abg2, ibu2, bapak2, pakcik2, dato2, tan sri2, maceh sebab sudi singgah n follow, meh lea komen sekali yea.. u olz mmg da gajus eh silap da gojes in da world lah! thanxxxx.. muah3 100000000000X buat u olz...!
٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙ ٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥

Innity Mobile

adseng

GA New