Nuff

11 Julai 2013

ZIKIR HARIAN SEPANJANG RAMADHAN

Zikir Harian Sepanjang Ramadhan

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
Haii..entri ini teman share dari blog Shafiqolbu yang sangat awesome bagi teman.. maksud awesome teman tu, awesome dari segi maklumat2 ilmiah dan macam2 lagi tentang ilmu agama yang kita tak tahu.. teman suka baca blog tu.. kalau korang yang lum pernah singgah blog Shafiqolbu boleh lea berbuat demikian yea.. heee.. ok, teman tertarik untuk repost entri beliau yang ni untuk kita share kan bersama.. iaitu zikir di bulan Ramadhan, semalam teman share ZIKIR HARIAN kan.. kali ni plak Zikir di bulan Ramadhan.. moga ditambahkan pahala berlipat kali ganda kalau diamalkan.. aminn.. Berikut adalah zikir-zikir yang boleh diamalkan di sepanjang bulan Ramadhan al-Mubarak ini..
== SUBUH ==
1.  Setelah masuk waktu dan Azan Subuh, lakukan Solat Sunat Fajar dua rakaat. Di antara azan dan solat fardhu Subuh adalah waktu mustajab doa, maka bacalah istighfar tasbih 100 kali dan kemudian berdoa:
 2.  Dirikan Solat Fardu Subuh, wirid dan berdoa selepasnya.

== PAGI ==
1. Zikir:
.2. Tasbih 100 kali:
Fadhilatnya: Dikurniakan sepuluh ribu kebajikan, dihapuskan sepuluh ribu kejahatan, diangkat sepuluh ribu darjat.
.3. Selawat;
     Sekurang-kurangnya 10 atau 100 kali:
.4. Melakukan Solat-Solat Sunat:
Solat Sunat Israq
Solat Sunat Dhuha
Solat Sunat Tasbih
5. Membaca Al-Quran
6. Membaca doa taubat ‘Akasyah (memohon keampunan taubat dosa-dosa besar)
== TENGAHARI ==
1. Solat :
    Sunat Zohor – Fardhu Zohor – Sunat Zohor serta doa.
2. Istighfar:
== PETANG ==
1.  Solat : Sunat Asar – Fardhu Asar – wirid dan doa.
                                                  == MAGHRIB ==
1.  Berbuka puasa
2.  Solat Maghrib dan sunat Maghrib.
3.  Solat sunat Awwabin.
4.  Baca zikir berikut 50 atau 100 kali:
Fadhilatnya: Menjadi pelindung di dunia dan akhirat.
== ISYAK ==
1.  Solat sunat Isyak, Fardhu Isyak, Sunat Isyak
2.  Solat Sunat Terawih, sunat Witir
3.  Membaca Al-Quran
== TENGAH MALAM ==
Bermula dari  2.30 pagi sehingga keluar fajar subuh.
1.  Solat sunat Wuduk
2.  Solat sunat Tahajjud sekurang-kurangnya 2 rakaat.
3.  Solat sunat Hajat
4.  Solat sunat Tasbih
5.  Berdoa.

Related Posts

14 ulasan:

  1. sangat bermanfaat dan baik utk kita amalkan bersama.
    kakak suka:)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Alhamdulillah.. jom kita share yg baik bersama2 kan.. =)

      Padam
  2. thanks for the share awk...selamat berpuasa...

    BalasPadam
  3. saya juga kerap singgah di shafiqolbu

    BalasPadam
    Balasan
    1. o yeke.. best kan semua entri2 dia.. memberi ilmu apa yg kita mahukan.. alhamdulillah..

      Padam
  4. fae dah bookmark this page :) info bagus :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Alhamdulillah.. kalau rajin print n jadikan satu buku fae.. hu2.. akak pun buat camtu.. buku khas untuk solat2 sunat or oengetahuan agama..

      Padam
  5. alhamdulillah.. nice sharing dear :)

    BalasPadam
  6. tima kasih for sharing butang...

    BalasPadam
  7. semua yang komen sini teman dah bw lik.. tQ..

    BalasPadam

٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥
adik2, kakak2, abg2, ibu2, bapak2, pakcik2, dato2, tan sri2, maceh sebab sudi singgah n follow, meh lea komen sekali yea.. u olz mmg da gajus eh silap da gojes in da world lah! thanxxxx.. muah3 100000000000X buat u olz...!
٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙ ٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥

nuffy2

GA New