Nuff

10 September 2013

PETUA AWET MUDA CARA ISLAM - PART 2

●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•.Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ●♥●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•.Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ●♥
PETUA AWET MUDA CARA ISLAM 
●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•.Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ●♥●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•.Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ●♥

Petua Awet Muda Cara Islam | Cakkkk.. heee.. Semalam entri Petua Awet Muda Cara Islam-Part 1 kann.. haaa.. kali ni part 2 pulak.. mungkin ada persamaan tapi yang ni lebih terang lagi x silap teman.. hu3.. actually orang cakap, kalau kita sayangkan sesuatu tu, mesti lea berusaha menjaganya dengan baik, betui x? haaa.. macam tu jugak wajah kita, tubuh badan kita.. semua kena jaga.. badan nak pakai lama yopp.. (ayat mkcik2 kat kg teman dulu.. ha2)
tuan2 dan puan2.. cewahhh.. Tak dinafikanlah memang semuanya akan tua bergedut satu hari nanti, tapi kalau tak jaga elok2, nanti silap2 wajah lebih tua dari umur yg sebenar.. x ke frust kalau gitu.. kannn.. nak pulak ada mulut longkang gi tegur lak, "eh, awat muka kamu KUSAMMM aje, dah macam nyonya jual sayur je aku tengok.." rasa macam nak lempang aje muka org yg cakap camtu kan! ha2.. so, kalau xnk ditegur camtu.. kenalah dari sekarang menjaganya orraittt.. dan teman amat setuju dengan Kenyataan kat bawah ni yang mengatakan :
"Semua orang nak kekal cantik dan sihat….Awet muda bukan tujuan menidakkan fitrah kejadian manusia, peredaran masa yang sememangnya manusia semakin tua yang telah Allah tentukan buat hambaNya. Kita bukan mengubah, tetapi memelihara atau menjaga serta mensyukuri nikmat Allah Yang Maha Pencipta."
haa.. apa tunggu lagi.. moh le kitaa nengok kat bawah ni, baca dan praktikkan. InsyaAllah pasti menjadi,.. yakin pada Allah dan pasang niat yang baik maka baiklah jadinya.
Petua Awet Muda Cara Islam 

  • Urutkan wajah korang dengan air dari bawah dagu hingga ke atas dahi 
  • diiringi selawat ke atas Nabi Muhammad s.a.w. 3 kali.
  • I
  • I
  • V
  • Gunakan jari telunjuk kedua-dua belah tangan dan letakkan di bawah dagu. 
  • Pusingkan jari korang ke pipi,pipi ke hidung dan seterusnya ke bahagian dahi.
  • I
  • I
  • V
  • Lakukan setiap pagi disusuli dengan meminum air suam sebelum mengambil sarapan pagi. 
  • Perlu diingat, jangan sekali mengurut wajah korang dari atas ke bawah 
  • kerana ia akan mempercepatkan proses kedutan.
  • I
  • I
  • V
  • Sejurus bangun pagi baca doa, amalkan petua ini sebelum mandi dan gosok gigi. 
  • Masukkan air dalam mulut selama 10 saat dan selawat 3 kali dalam hati. Kemudian, baru diteguk.
  • Air liur pada awal pagi mengandungi enzim yang boleh menjadi penawar, kemudian barulah menggosok gigi.
  • I
  • I
  • V
  • Baca ayat 35 hingga 38 surah Al-Waqiah setiap kali mandi untuk curahan pertama, mulakan dari kepala.

  • PETUA AWET MUDA CARA ISLAM
    I
  • I
  • V
  • Setelah solat subuh, bacalah surah Yusuf kemudian minum 3 teguk air suam. 
  • Mudah-mudahan wajah kelihatan berseri dan awet muda.
  • I
  • I
  • V
  • Setelah itu, lakukan senaman ringan. Hirup udara segar dari luar dan jalan tanpa memakai kasut 
  • di halaman yang berumput. Geselkan kaki di atas rumput yang masih berembun.
  • I
  • I
  • V
  • Semasa berdandan pada waktu pagi baca selawat di kedua-dua telapak tangan dan rautkan ke muka beserta niat dalam hati supaya diindahkan wajah seperti wajah Nabi Yusuf AS. Amalkan setiap pagi.
  • I
  • I
  • V
  • Amalkan memotong kuku atau rambut pada hari-hari baik iaitu Isnin, Khamis dan Jumaat..
  • Mulakan dari telunjuk kanan sehingga kelingking jari kanan, seterusnya kelingking jari kiri ke ibu jari kiri dan diakhiri dengan ibu jari kanan. Amalkan menanam kuku dan rambut yang dipotong atau gugur mudah-mudahan mendapat berkat di dunia dan akhirat.
  • I
  • I
  • V
  • Ketika makan, janganlah disulam dengan minum air. 
  • Minumlah setelah setengah jam selepas makan.
  • I
  • I
  • V
  • Mulakan sesuatu urusan dengan nawaitu yang baik dan niat kerana Allah.
  • I
  • I
  • V
  • Rajin-rajinlah membaca Al-Quran dengan niat ikhlas kerana Allah.
  • I
  • I
  • V
  • Sentiasa tenang dan bersikap positif.
  • I
  • I
  • V
  • Maafkan semua orang sebelum tidur.
  • I
  • I
  • V
  • Amalkan solat tahajud.

  • Related Posts

    12 ulasan:

    1. Assalamualaikum...bagusnya petua ni. Bace sambil iron baju..hahahaha..rehat kang bace yg part satu plak. Pape pon terima kasih byk2 sbb share..mmg sesuai utk oli yg mukanya lg nmpk tua dari usia..huhuhuhhu..

      BalasPadam
      Balasan
      1. heee.. jom kita sama2 amalkan jom.. untuk hubby kita jugakk.. kann.. =)

        Padam
    2. Sentiasa tenang dan bersikap positif...yaaa betul tu.
      Perlu tenang n positif slalu wlaupun berdepan berbagai masalah.
      InsyaALLAH..AWET MUDA..!!hehehe

      BalasPadam
    3. oooo kebetulan mmg sy amalkan petua2 mcm ni.urutan pun mmg dari bawah ke atas.insyaallah mmg awek muda...ehehe utk pompuan sesuai la.lelaki xtau la...ehehe :p

      BalasPadam
      Balasan
      1. he2.. lelaki pun sesuai gak harith.. pasti maintain awet muda punyoo

        Padam
    4. Wow, that's what I was searching for, what a stuff!
      existing here at this blog, thanks admin of this web site.


      Check out my homepage :: www.biorezmez.pl/pasozyty_badanie.php

      BalasPadam
    5. ada antaranya mmg sudah jadi amalan lazim ... insha Allah akan memberi manfaat kepada yg membaca ...

      BalasPadam
    6. Memang sentiasa kena urut setiap hari..sebaiknya amalkan ayat2 tertentu dan berselawat.. nice sharing dear..

      BalasPadam
      Balasan
      1. thanx yunk.. ada ayat2 lain ? leh share dgn teman .. heee

        Padam
    7. semua yg komen sini teman udah kunjungbalas yea.. thanx semua..

      BalasPadam

    ٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥
    adik2, kakak2, abg2, ibu2, bapak2, pakcik2, dato2, tan sri2, maceh sebab sudi singgah n follow, meh lea komen sekali yea.. u olz mmg da gajus eh silap da gojes in da world lah! thanxxxx.. muah3 100000000000X buat u olz...!
    ٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙ ٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥

    Innity Mobile

    adseng

    GA New