Nuff

20 Jun 2017

RESEPI PES IKAN BAKAR PALING MUDAH DAN SEDAP!

RESEPI PES IKAN BAKAR
PALING MUDAH DAN SEDAP!

Hai.. TB lupa nak update pasal resepi yang ni, hari tu TB pernah buat dah lama dah.. tapi masa tu sebab ingatkan tak jadi.. huhuhu.. almaklumlah.. baru 1st time buat.. so, tak bajet pun menjadi.. TB buat guna foil gak.. konon nak buat sebijik macam Portugese Grill tu.. hehehe.. letak bendi, petai, udang sotong semua tu.. tapi bahan tak cukup, letak ikan jelaaa.. kih3.. Tapi kalau letak udang memang sedpa woo.. lagi2 kalau janggut dan kepala udang tu tak dibuang.. gerenti sedap woo.. ish.. meleh pulak air liur TB ... kih3.. Ok lah.. jom kita tengok resepi dibawah ni yea!

PES IKAN BAKAR PALING SEDAP!
Nak guna untuk siakap ke pari ke semua boleh. Kena plak dgn air asam.馃構

RESEPI PES IKAN BAKAR
2 inci lengkuas
3 inci halia
5 batang serai
8 biji Bawang merah 
1 biji bawang holland 
1 sudu udang kering @ jika takde guna belacan 
8 biji cili padi (dependsnak letak berapa)
3 biji cili merah
3 helai daunlimau purut

Cara-caranya :
1. Blender semua sampai lumat.
2. Tumis dgn minyak yg Agak byk, kemudian masukkan cili boh 4-5 sudu. 
3. Masukkan garam gula..serbuk perasa + asam keping .Tumis sampai pecah minyak.siapp.!
4. Masa nak Bakar ikan, lumur jer atas ikan tu, buh dalam aluminium foil. Balut bagi kemas dan bakar atas dapur. Teman letak dalam Pemanggang Ajaib je.. huhuhu.. senang nak terbalik balik kan.. 
5. Udang dan Sotong pun sesuai gak.. lagi sedap wooo...
6. Pes ni tahan sehingga 1- 2minggu di luar peti ais.




Nanti kalau TB buat lagi teman up gambo nya yea.. yang ni takde gambo siap masak.. gambo n resepi semua bukan TB punya macam biasa.. TB akan up entri lain untuk yang TB dah masak sendiri ye! Apap-pun selamat mencuba.. 
Resepi ini diambil dari fb 
Habeebah Md Daud

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Sape nak voucher? ( KFC,TESCO,JUSCO,PIZZA HUT,IKEA...DLL )

Sila tekan: WHOHAA Terus register sahaja, 
PERCUMA! Free voucher ( KFC,TESCO,JUSCO,PIZZA HUT,IKEA...and another ) 
Please visit WHOHAA to join member . (join member for free ) 

Share Iklan --> Orang KLIK--> Dapat DUIT!!! Nak tahu macam mana?? 
Klik 8SHARE dan daftar FREE aje.. 

Share Iklan --> Orang KLIK--> Dapat DUIT!!! Nak tahu macam mana?? 
Klik GRAVYTRAIN dan daftar FREE aje.. 

Nak tebus barang FREE??? 
Jom join dan tebus hadiah.. Daftar free, kumpul point mudah sangatttt.. 
Join WOOP cepattt!!

klik LIKE sini yea.. tQ --> Tengkubutang Page



Related Posts

10 ulasan:

  1. Alaaaaa....sedapnyaaa..ok nanti akak nak buat la..

    BalasPadam
    Balasan
    1. hihi.. pastu kirim sini sikit.. kih3.. nyum2..

      Padam
  2. kalau takde pes ikan ni,rasa macam tak smepurna kan ikan bakar tu dimakan..hehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul.. kalau nak buat nanti, kena buat lebih.. kot esoknya nak ulang makan senang.. heee

      Padam
  3. Meleleh air liurrrrrr!!! Adesss, menduga betul puasa puasa nih.

    BalasPadam
    Balasan
    1. kan.. hahaha.. teman yang menaip pun dah berjujuran air liur.. kih3

      Padam
  4. dh lama terliur ngn ikan bakar ni..

    BalasPadam
  5. Terima kasih resepi yang sedap.

    BalasPadam
  6. Oooo nampak sedap sedap je.... terima kasih

    BalasPadam
  7. Terima kasih share resepi...nnti cuba馃憤馃憤

    BalasPadam

贍•●♥ 聘̵̡訙̵̨̄品 ♥●•贍·˙˜”*°•.·贍•●♥ 聘̵̡訙̵̨̄品 ♥●•贍·˙贍•●♥ 聘̵̡訙̵̨̄品 ♥●•贍·˙˜”*°•.·贍•●♥
adik2, kakak2, abg2, ibu2, bapak2, pakcik2, dato2, tan sri2, maceh sebab sudi singgah n follow, meh lea komen sekali yea.. u olz mmg da gajus eh silap da gojes in da world lah! thanxxxx.. muah3 100000000000X buat u olz...!
贍•●♥ 聘̵̡訙̵̨̄品 ♥●•贍·˙˜”*°•.·贍•●♥ 聘̵̡訙̵̨̄品 ♥●•贍·˙ 贍•●♥ 聘̵̡訙̵̨̄品 ♥●•贍·˙˜”*°•.·贍•●♥

GA New

Innity Mobile

nuffy2

BV2019 - 2