Nity

Nuff

02 April 2013

BAHAYA MINUM AIS

BAHAYA MINUM AIS 
[Kesan Minum AIS]

Baca dan terus sebarkan kepada teman dan kenalan anda. Serangan Jantung dan Amalan Minum Air Panas. Artikel ini berguna untuk semua. Bukan sahaja amalan meminum air panas selepas makan, tetapi berhubung SERANGAN JANTUNG!!!!. Kita tidak akan kehilangan apa apa... malah akan mendapat faedah dari amalan ini. Kepada sesiapa yang suka minum AIS, artikel ini sesuai untuk anda baca. 

Sememangnya sedap minum air berAIS selepas makan. Walaubagaimanapun, AIS akan membekukan makanan berminyak yang baru kita makan. Ia akan memperlahankan penghadaman kita. Bila lemak-lemak ini terbentuk di dalam usus, ia akan menyempitkan banyak saluran dan lama kelamaan ia akan menyebabkan lemak berkumpul dan kita semakin gemuk dan menuju ke arah mendapat pelbagai PENYAKITJalan terbaik...adalah untuk minum sup panas atau air PANAS/suam selepas makan.

:Nota penting tentang SERANGAN JANTUNG!!!

Baca ini.. Ia juga mungkin dapat menyelamatkan nyawa korang!!!!
Anda patut tahu bahawa bukan semua tanda-tanda serangan jantung akan mula terasa pada tangan sebelah kiri. Berhati-hati juga pada permulaan sakit sedikit-sedikit pada bahagian atas dada anda. Anda mungkin tidak akan mengalami sakit dada pada serangan pertama serangan jantung.

Keletihan dan berpeluh adalah tanda-tanda biasa. Malah 60% penghidap SAKIT JANTUNG tidak bangun selepas tidur. Marilah kita berwaspada dan berhati-hati..

Related Posts

14 ulasan:

  1. Nice sharing....
    ALamak... AJ ni dah la tak reti minum air tak berais...
    Kalau takde ais pun mesti nak sejuk...

    BalasPadam
    Balasan
    1. yeke? huu.. kena elakkan klu leh AJ.. utk kesihatan.. he2.. tp klu minum kat luar xdapat den nk nolongnya.. heee..

      Padam
  2. alamak,sy da la suke mkn ais

    BalasPadam
    Balasan
    1. hihihi... teman pun suka ais tp klu kat umah mmg x minum ais.. klu mkn kat luar j sallau minum ais.. aiuyoo

      Padam
  3. aku dah lama pantang ais, setahun lebih rasanya...tapi masa gi penang aku terorder ais pulak...sbb penang panas sgt masa tu...huhu...

    BalasPadam
  4. mak nory habit die suka kunyah ais..
    pastu menurun kat adik nory..
    nory plak tak suka kunyah ais..tapi suka aiskrim...hehehe...

    nak kena nasihatkan mak ni...bahaya utk kesihatannn

    BalasPadam
    Balasan
    1. ho2.. tau xpe.. kunyah ais? waaa.. mesti krupp krupp bunyi kunyahan ais kan.. hihihi

      Padam
    2. seyes..kunyah ais adalah sesuatu yg sgt best....tengok ais aje pun dah meleleh air liur..

      Padam
    3. fuh... teman pulak nak merasa kunyah ais niii.. hi3

      Padam
  5. Balasan
    1. alhamdulillah.. yg mana baik kita share sama2.. =)

      Padam
  6. lepas ni kena byk minum air suam la....:)

    BalasPadam
    Balasan
    1. teman mmg x suka minum ais sgt klu kat rumah.. tp bila dh ada 'KAWAN' (my hubby lea sape lg.. hu2) tekak ni ngada2 nak ais jugakk.. hih3

      Padam

٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥
adik2, kakak2, abg2, ibu2, bapak2, pakcik2, dato2, tan sri2, maceh sebab sudi singgah n follow, meh lea komen sekali yea.. u olz mmg da gajus eh silap da gojes in da world lah! thanxxxx.. muah3 100000000000X buat u olz...!
٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙ ٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥

GA New

Innity Mobile

nuffy2

BV2019 - 2

nity 2