Nuff

04 November 2013

JUS TIMUN UBAT GASTRIK SEMULAJADI

JUS TIMUN UBAT GASTRIK SEMULAJADI

Hemm.. tengah bersiap nak tido ni, jam dah hampir pukul 2 pagi dah.. tapi sebelum nak tido tu teman nak tempek entri ni untuk perkongsian bersama semua dan untuk simpanan diri sendiri gak, sebab teman pun ada gastrik.. heeee... ni pun perut dah merut2 ni lambat makan punya pasal..  adehh.. jom baca sama2.. 

Berjuta-juta orang di seluruh dunia mengalami masalah ini. Sakit Gastrik adalah berkaitan kandungan asid yang berlebihan di dalam perut. Perut dibiarkan kosong dan makan tidak teratur adalah puncanya. Sebelum terjadi lebih baik jagalah jadual pemakanan anda. Dalam kes-kes tertentu boleh ke tahap kebocoran pada dinding perut. 

Timun adalah rawatan alternatif kepada sakit gastrik. Ia adalah bersifat alkali dan akan menstabilkan kandungan asid dalam perut.

Caranya amat mudah. Kisar timun dan jadikan jus. Tambahkan gula untuk lebih enak. Semasa mengisar, gunakan kelajuan paling rendah untuk mengelakkan zat-zat teroksida atau musnah disebabkan peningkatan suhu semasa mengisar. 

Amalkan minum jus hingga gastrik anda sembuh sepenuhnya. Selain merawat gastrik kebaikan lain adalah seperti mengubati sembelit, jerawat, kecantikan kulit dan sebagainya. 


Related Posts

29 ulasan:

  1. emmm.... satu ilmu baru hari ni :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. yup.. begitu jugak teman.. baru tahu jugak.. untuk perkongsian bersama.. =)

      Padam
  2. Bleh try ni..sllu je gastrik ni.. :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. kan.. x ;larat sangat kalau gastrik menyerang

      Padam
  3. Salah seorangnya adalah saya..dulu tiap2 bulan kena gastrik sampai terguling-guling.. faktornya memang sbb makan tak teratur. Info ni menarik sebab tak pernah tahu lagi yang timun ni mujarab untuk gastrik.. kalaulah ku tahu dulu..

    BalasPadam
    Balasan
    1. hu2.. memang x tahan kalau dia datang kan Mieza..

      Padam
  4. baru tau ni...memang suka makan timun buat ulam

    BalasPadam
    Balasan
    1. haaa.. bagus sangat tu tau.. terus amalkan.. =)

      Padam
  5. alhmadulillah tb xde gstrik..tp bgus pengkongsian ni..

    BalasPadam
    Balasan
    1. bagus.. syukur.. jaga makan elok2 kalau belum ada gastrik.. kalau dah dapat gastrik memang jenuh..

      Padam
  6. Wow... informasi yang sangat bagus.. Bole kita campur timun biase dengan timun jepun atau zuchinni?

    BalasPadam
  7. salam hii.. kite dh follow awk balik. thanks sbb follow kte kt
    http://www.msprple.blogspot.com tuuu
    very nice entry here :)

    BalasPadam
  8. semua yang komen disini teman udah bw lik yea.. tq sudi singgah n baca.. =)

    BalasPadam
  9. tak pernah try lagi jus timun ni. hehehe

    BalasPadam
  10. ooo baru tahu rupanya jus timun blh ubati gastrik
    mmmm minuman berkhasiat tu
    isi tabung nuffnang sini-inti international university

    BalasPadam
    Balasan
    1. rajin Yumida tolong isi tabung.. tq yea.. nanti teman singgah sana lak n isi tabung yea..

      jus timen kalau berperisa mungkin sedap kan..

      Padam
  11. Banyak khasiatnya timun ni. Kalau buat jus, lagi sedap. tapi ada juga org yg tak suka. Akak masak tempoyakpun campur timun, hubby suka

    BalasPadam
  12. Akak memang tak suke makan timun... especially yang dah agak-agak nak tua tu.. Tapi buat jus ok jer.. boleh telan :)

    BalasPadam
  13. apa rs nyer yek? kalu buat tkt x tertelan je ;-)

    BalasPadam
  14. boleh try gk nih dik.. tp akak riso kene asthma pulak sbb timun ni sejuk kui3

    BalasPadam
  15. Baru sy tahu, sbb belum pernah kena gastrik lg.. tp ada juga kekawan yg slalu kena gastrik ni.. t kasih diatas perkongsian ye

    BalasPadam

٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥
adik2, kakak2, abg2, ibu2, bapak2, pakcik2, dato2, tan sri2, maceh sebab sudi singgah n follow, meh lea komen sekali yea.. u olz mmg da gajus eh silap da gojes in da world lah! thanxxxx.. muah3 100000000000X buat u olz...!
٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙ ٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥

nuffy2

GA New