Nuff

29 Januari 2014

NASI GORENG PALING SEDAP DIDUNIA..

Gambo atas ni gambo contengan sebab terbayang Nasi Goreng hubby .. hu3
Dalam dua hari ni, teman agak tak berapa sihat sebenonya.. nak masak pun tak lalu, sakit perut.. sakit orang popuan.. tettttt.. udah! jangan tanya dah.. paham2 sendiri jea hokeh.. hu2.. kelmarin hubby teman buatkan Nasi Goreng stail dia.. ala2 masterchef gitu.. perghhh.. sedap giler beb! Nasi Goreng yang dia buat memang kena dengan selera teman.. nyum2 rasanya.. SEDAP! pastu malam tadi teman still tak berapa nak sihat lagi, so.. teman terbayang2 jea Nasi Goreng yang dimakan malam tadi (kelmarin).. nak request takut hubby marah.. yelah.. dia kan dah balik koje penat2, 

Pastu teman lak tak larat nak masak.. denagn harapan nak suruh dia buat nasik goreng lagi lea kononnnya.. hu2.. tapi teman takut dia marah.. tengok2 terlepas jugak cakap nak nasik goreng macam semalam.. SEDAPPP.. my hubby miaw2 kata ikan bilis dah habes.. 

huk2.. frust jugak masa tu.. last2 teman gi dapur n kua kan apa2 aje bahan nak masak.. keluarkan daging, konon nak buat kari daging.. sekali tengok2 santan plak dah tak elok.. alahai.. tukar menu nak buat sup lak.. pastu hubby teman datang dapur soh masak nasik.. nak buat nasik goreng macam semalam.. wahhh.. bestnyeee.. tapi kali ni guna daging lak.. sebab ikan bilis dah abes.. apa2 jelah, tak kisah.. sebab teman tau Masterchef ni masak apapun sodap.. dan akhirnyaaa.. jadilah Nasi Goreng!
Memang sedapppp.. tak taruk Ajinomoto, tak taruk perisa apa2, cuma diseimbangkan rasa garam, rasa pedas, rasa kunyit, rasa daging, rasa..... arghhh.. mabeles! memang terbaekkk! thank you cyg.. =)

Related Posts

13 ulasan:

  1. Assalamualaikum kakak! bertuahnya suami masakan nasi goreng. nyumm nyumm. suami sheila reti buat sambal dengan asam pedas. perghh terangkat bila teringat balik. hehhee

    BalasPadam
  2. untung nyer husband nak masuk dapur ;)

    BalasPadam
  3. best ni ...dri yg tesyg lak buat tu ...
    mmg kenyg 2 hri pon boleh ni *tipu* hehe

    BalasPadam
  4. wahh..tu mmg lengkap dgn penuh ksih syg dan cinta tu yg sedap yg amat tu..haha

    BalasPadam
  5. Adoii kak.. Nak jugak nak jugak! Sedanya! :D

    BalasPadam
  6. saya tengah laparrrrrr, nak siikit !! haha sedapnya ! >_<

    BalasPadam
  7. wah..suami masak untuk dia.. sweet gitu :)

    BalasPadam
  8. Xpayah letak apo pon mmg rasa sedap tu kalo dr air tgn insan tsayang.. hikhik.

    BalasPadam
  9. untung klau suami pndai msak sama.. if kita xshat masih dpt mkan..xde la nk membeli kn..

    BalasPadam
  10. hai..salam kenalan..hehe..teringat plak hubby ifnir masak lauk telur kicap masa ifnir tak berapa sihat..sweet kan klw laki tlg masak ntuk isteri..hehe..btw,tq bgi idea pasal nsi goreng daging ni..nk try buat laa..

    BalasPadam
  11. ayor tgn incik somi tu yg buat angau kannnnnn

    BalasPadam

٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥
adik2, kakak2, abg2, ibu2, bapak2, pakcik2, dato2, tan sri2, maceh sebab sudi singgah n follow, meh lea komen sekali yea.. u olz mmg da gajus eh silap da gojes in da world lah! thanxxxx.. muah3 100000000000X buat u olz...!
٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙ ٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥

GA New

Innity Mobile

nuffy2

BV2019 - 2