RESEPI BISKUT NUTELLA POD
YANG SEDAP & MUDAH!


Haaa.. mentang-mentang orang dah mula dok kecoh-kecoh ganti puasa sebab nak standby untuk Ramadhan ni, TB pulak kumpul resepi konon nak buat kuih raya tahun ni.. haha.. jadi ke tidak entah.. tengoklah kewangan camno kan.. tak pun main kuih tunjuk ajo lah.. kih3..

Ni ada resepi best yang pernah viral dulu.. TB terasa nak try sebab tau emsti sedap.. guna NUtella kot.. mau tak sedap.. hahaha.. comel lak tu rupa dia kan! jom jenguk-jenguk resepi dia.. senang ke tidak.. hehehe




RESEPI BISKUT NUTELLA POD 

1/2 cwn marjerin 
3sb gula halus
1sk esen vanila
👆kacau je sampai sebati

1biji telur kuning
👆masukkan dan kacau sebati

1 1/2 cwn tpg gandum
1/2 sk baking soda
1/2 sk baking powder
1 sb tpg beras (nak bagi rangup)
👆ayak dan masuk kacau dalam adunan atas

1sb Serbuk badam
👆uli sebati

Bulat2kan doh dan tekan tengah dia.. Nak senang masuk dalam acuan shell tart tu..
Bakar suhu 160 30min
Dah siap pipe nutella pastu hiaskan


Kredit: 
fb nor hidayah russlan




1 Ulasan

  1. Sedapnya nampak sebab ada nutella kan..kalau buat banyak² macam mana nak simpan dalam balang ni..nanti melekat pulak nutella tu..

    BalasPadam

Catat Komen

Terbaru Lebih lama

TB MOBILE

tengkubutang nity

GA New