Nuff

28 Ogos 2013

OYEN yang meRISAUkan ...

Oyen semakin pulih, sakit2 pun manja tetap manja.. hu2
Alhamdulillah Oyen dah beransur pulih.. tak muntah2 dah.. risau teman semalam bila Oyen ni asik muntah2 jea dari pagi sampai ke petang.. makan pun taknak.. mula2 muntah frieskies pastu lama2 agaknya dah xde menda nak dimuntahkan, dia start muntah air plak.. yang tu lagi lea teman riso!! udah layu je teman nengok Oyen semalam.. xtau nak buat apa.. last2 ada member dekat FB bagi petua untuk hentikan muntah kucen tu.. dengan bagi minum air kelapa (teman bagi berapa titis jea).. Alhamdulillah Oyen macam dah OK sikit.. malam tu dia dah start makan.. syukur sangat2.. kalau tak jenuh paksa dia makan.. dia x mauu.. maybe fobia sebab takut makan nanti muntah lik.. macam manusia jugak le kann..  hu3.. cian Oyen teman ni..
ni Oyen selepas berkali2 muntah.. tido sebab penat muntah kot.. kesiann..
Sebelum tu teman x pasti apa sakit Oyen teman ni, lepas tu baru teringat kelmarin Oyen ni ada makan Ayam yang ada cili sikit tu.. mungkin perut dia x sedap lea tu.. kelam kabut tanya sahabat teman cik Mimi Najib.. almaklumlea.. dia banyak kucing n dah tentu arif pasal kucing ni.. hu3.. mimi pun kata mungkin sebab perut kucing tu mengelodak sebab makan ayam yg ada cili (sikit je pun.. tp lain kali xleh bagi dh.. mmg nampak dia mkn sedap jea tp perut dia x tahan susah pulak)
walauapapapun.. teman bersyukur Oyen dah sihat n sembuh.. dah bole main2 balik dgn si Butang.. cukuplah risau untuk satu hari.. jangan lea buat tuan kamu risau lagi yea Oyen.. err.. ekceli teman yang salah lea kan sebab bagi Oyen makan ayam ada cili? adehhh.. pengajaran tuuu.. kucen bukan macam orang, leh cakap sakit apa kalau dia sakit kan... kalau leh cakap x lea teman risau sangat mcm semalam tu.. fuh.. syukur..
Oyen.. kucing pendatang pada mulanya kini dah jadi kesayangan kami.. 
Kesayangan Butang jugakkk.. heeeeeee....

Related Posts

7 ulasan:

  1. kucing pendatang tapi bulu dia cantik..
    dah gebu dah dia kan..
    ha'ah, lupa jgk nak ckap ngan akk pasal air klapa tu..
    tp kalau dia xnak mkan, bg je mkanan lmbik tu.. kasi tukar selera skit..hehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tu lea.. masa mula2 dia datang tu kurus jea, x pasan bulu dia cantik.. sekarang dh gobu baru pasan kecomelan dia.. heee..

      Dh beli mknan lembik dlm tin tu mimi..

      Padam
  2. tgok kucing jugak..ade yg leh tahan kalo ade cili sket..hehehe

    BalasPadam
  3. eee..comelnye..kenapa tak bawak oyen gi klinik haiwan?

    BalasPadam
    Balasan
    1. semoga oyen cepat semboh ..
      sakit meow, kita pun pening samaa kan !!

      Padam
  4. Assalamualaikum kak tengku. alhamdullilah oyen dah sihat. hoyeahhh! sheila pernah nampak kucing muntah depan mata. kesian sangat tengok. lepas tu, 2-3 hari kucing tu jadi kurus gila. pastu mati kalau tak silap sheila. sedihnyaaa hati walaupun sheila agak geli dengan kucing :(

    BalasPadam
  5. Macam keracunan makanan jgk, lepas minum air kelapa ok la

    BalasPadam

٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥
adik2, kakak2, abg2, ibu2, bapak2, pakcik2, dato2, tan sri2, maceh sebab sudi singgah n follow, meh lea komen sekali yea.. u olz mmg da gajus eh silap da gojes in da world lah! thanxxxx.. muah3 100000000000X buat u olz...!
٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙ ٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥

Innity Mobile

adseng

GA New