Nuff

20 Julai 2014

DOA MUSTAJAB BUAT ISTERI


Alkisahnya.. malam tadi teman takleh tido sebab bahu rasa lenguh dan sakit sangat2.. mungkin sebab kesan pakai beg galas  belakang lama sangat atau kesan masa muntah teruk hari tu sampai tertarik urat belakang.. argh.. merepek aje teman ni kan.. suka je buat andaian sendiri kan.. nak jumpa doktor penakot.. takot kena cucuk, so bermain dengan andaian sendiri lah kau yeaaa... 

Pagi tadi memang teman rasa lenguh semacam dan cuba gak urut sendiri dengan minyak angin cap kapak, sedap je berangin tapi masih sakit2 lagi.. pastu.. teman teringat ada kata2 sorang Ustaz tu.. kalau dah ikhtiar apa2 pun untuk ubati penyakit2 kecil mahupun beso, leh lea cuba ikhtiar yang ni lak.. mana tahu mujarab.. pasti mujarab! InsyaAllah.. nak tau apa dia? 

Menurut Ustaz tu, duduk sebelah suami, cakap pada suami lembut2, kata pada dia apa sakit kome masa tu.. macam mengadu la kan.. tapi pastikan suami korang tengah mood Ok.. Jgn dia baru sampai umah terus korang serbu nak buat lagu tu yea! bagilah dia rehat dulu! Aishh.. haaa..

Sambung lik, lepas dah gitau apa sakit korang, korang gitau kat suami korang, "Ada ustaz tu cakap, doa suami ni mustajab.. kalau suami doakan isterinya yang baik2 mesti akan baiklah jadinya"... heeee.. pastu teman cakap kat hubby camtu.. korang tau apa dia cakap? Dia kata "doa dalam hati boleh"? 

He2.. teman memang leh agak dah hubby teman ni memang liat nak cakap menda2 macam tu depan2 teman.. dia ni berjiwa brutal sikit.. takde romantik2 atau sayam2 yang nk ditunjuk depan2.. heeee.. maka....Teman katalah "boleh".. tapi kena cakap macam ni " Ya Allah, berilah kesembuhan kepada isteriku dari segala sakit2 yang ada pada isteriku"pastu kena sebut Aamiinn 3x.. disebabkan hubby kata nak doa dalam hati, teman kata tang Aamiin tu teman nak dengar dia sebut.. sebab nak Aamiin kan sekali.. heeee.. hubby pun buatlah. Heee..
Haaa.. dengan kusyuknya dia berdoa.. comey tak? Ha3..
Dan selepas tu teman macam tak percaya je bahu teman dah tak lenguh dan sakit macam sebelum tu.. Subhanallah.. memang mustajab doa suami untuk isterinya sihat.. Alhamdulillah..

Opssssss!! Orang laki jangan dok berangan yea.. doa lain tak berfungsi tau kalau baca, sebab dikhuatiri doa tu tak disukai para isteri.. jangan coba2 tau! Takkan berkesan pon! (yeke? kih3.. risau gak nih... nak plak kita tolong Aaminn kan.. ) Ha3..

Errr.. buat yang belum bersuami tu.. leh lea buat cara yang sama dengan mintak pada mak or abah korang yea.. sebab untuk korang doa yang paling dekat dan mustajab ialah doa ibubapa.. heee.. tapi cara ni special sikit.. mintak doa depa depan2 kita.. heee.. leh tengok memek muka tersayang doakan kita kan.. best kan.. =)

Note : Yang beno nya kita tahu suami kita tak pernah lupa doakan kesejahteraan hidup kita didalam solatnya seperti mana kita selalu mendoakan mereka.. betul tak.. (^_____^)

Related Posts

9 ulasan:

  1. Hahaha...lawak pulak style korang yer.
    Wan Alhamdulillah...masih mampu utk cakap pada isteri mcm tuh. Selalunya wan cuba urut bahagian yang dia rasa sakit tuh. Sambil2 wan doa la. Mujarab...!

    BalasPadam
    Balasan
    1. ha2.. hubby teman ni brutal.. mana maunya dia nak cakap terang2.. urut tu pernah gak tapi teman memang tak biasa oang urut.. geli .. hahahaha

      Padam
  2. Doa ape yang lain tu eh? Keh keh keh keh. :p

    BalasPadam
  3. Salam Tenku butang,

    Mak Aji boleh agak je apa doa yang tak mujarab tu! Biarlah rahsia apa doanya. Orang lelaki ni xleh beritahu, panjang aja akalnya, he he!

    BalasPadam
    Balasan
    1. hehehehehe.. tau takpe.. shhhh... jangan citer.. heeee...

      Padam

٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥
adik2, kakak2, abg2, ibu2, bapak2, pakcik2, dato2, tan sri2, maceh sebab sudi singgah n follow, meh lea komen sekali yea.. u olz mmg da gajus eh silap da gojes in da world lah! thanxxxx.. muah3 100000000000X buat u olz...!
٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙ ٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥

nuffy2

GA New