Nuff

02 Julai 2014

LALUAN DI JALAN IMBI TERJERLUS | TEROWONG BAWAH TANAH RUNTUH

LALUAN DI JALAN IMBI TERJERLUS | TEROWONG BAWAH TANAH RUNTUH | TANAH MENDAP

Tadi my hubby mesej gitau pasal ni.. terkejut gak dengar.. risau gak sebab hubby teman ada cakap nak gi DIY Shop yang berdekatan situ gak.. sib baik dia tak pi.. risau je kan.. dan nasib baik takde kecederaan atau kehilangan jiwa berlaku semasa kejadian tanah mendap tadi tu kan.. apa2 pun jom baca berita ni.. 

KUALA LUMPUR, 2 Julai (Bernama) -- Sebuah terowong bawah tanah yang dalam pembinaan runtuh apabila tanah ditapak pembinaan itu mendap di simpang empat Jalan Imbi. Keadaan trafik di ibu kota khususnya di Jalan Hang Tuah dan Jalan Imbi dijangka sesak petang ini..

Jurucakap Bomba dan Penyelamat Kuala Lumpur berkata akibat kejadian pada pukul 10.30 pagi itu, laluan di Jalan Imbi terjerlus sepanjang 19 meter tetapi tiada kemalangan jiwa dilaporkan.

Jurucakap Dewan Bandaraya Kuala Lumpur berkata akibat kejadian itu, laluan kedua-dua arah di Jalan Hang Tuah dan Jalan Imbi ditutup dan aliran trafik dari Jalan Hang Tuah ke Jalan Imbi dilencong ke Jalan Pudu.

Setakat ini keadaan trafik bergerak perlahan dan masih terkawal, katanya ketika dihubungi Bernama, di sini.

Sementara itu jurucakap Trafik Polis Kuala Lumpur berkata laluan di kawasan berkenaan kini dikawal oleh polis trafik.

Dalam kejadian 9.30 pagi tadi, sebahagian struktur terowong bawah tanah seliaan DBKL di simpang empat Jalan Imbi runtuh sedalam lima meter setelah berlaku mendapan tanah dipercayai berpunca daripada paip air bawah tanah yang pecah.

"Laporan awal mendapati ia kemungkinan berpunca daripada paip besar SYABAS (Syarikat Bekalan Air Selangor Sdn Bhd) yang pecah, namun siasatan masih dijalankan," katanya di tempat kejadian.

Susulan kejadian itu juga, Perkhidmatan KL Monorail dari stesen Hang Tuah ke Stesen Imbi terpaksa dihentikan akibat runtuhan bawah tanah berdekatan dengan tiang monorel di simpang empat Jalan Imbi berkenaan.

Sumber -- BERNAMA

Related Posts

6 ulasan:

  1. Innalillah...biasa jadi kat luar negara je bila tgok kat negara sendiri jadi risau dibuatnya

    BalasPadam
  2. dasyatnya kuasa alam..nasib bai tiada sebarang kemalangan jiwa yg berlaku..mungkin ada hikmah disebaliknya

    BalasPadam
  3. innalillah.... semoga tiada yang cedera....

    BalasPadam
  4. Ya allah,nasib xde yg cedera..

    BalasPadam

٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥
adik2, kakak2, abg2, ibu2, bapak2, pakcik2, dato2, tan sri2, maceh sebab sudi singgah n follow, meh lea komen sekali yea.. u olz mmg da gajus eh silap da gojes in da world lah! thanxxxx.. muah3 100000000000X buat u olz...!
٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙ ٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥

nuffy2

GA New