Nity

Nuff

26 Julai 2014

Nasi Minyak - Menu Berbuka Puasa Minggu Lepas

Hari tu dah buntu nak masak apa dah, selongkar peti sejuk jumpa plak satu tin minyak sapi.. ho2.. terus keluar idea nak masak nasi minyak.. memandangkan bahan-bahan semua dah ada.. baik masak je terus.. malas nak fikir lain dah.. lagipun dah ada resepi dari my BFF NurulHudaMajid..tQ

heee.. sebelum tu teman tanya gak kat kawan2 FB apa yang sesuai dimakan dengan Nasi Minyak.. macam2 idea diorang kasi.. Antaranya Ayam Masak Merah, Papedem, Kuah Dalca Kacang, Acar buah, Pajeri, Acar timun/nenas.. haaa.. macam2 lah.. 

tQ lea kat korang semua sebab sudi bagi idea kat teman yang buntu ni.. heee.. Akhirnya pada hari tu teman pun masakkan ini.. heee.. takleh masak banyak jenis, hubby tak suka makan lauk banyak sangat campur2.. so.. inilah dia menu berbuka kami hari tu.. Alhamdulillah.. rezeki dar Allah..
 

Ni teman tak pernah buat.. mintak resepi kat kawan2 FB hari tu..
senang je rupanya.. heee.. tQ yea mengkome yang baik hati..  
Kari Kambing..  sedapp 
tu.. ada papedem lagi tu.. ingat nak buat ayam masak merah sekali, tapi hubby kata itu pun dah cukup.. kang buat banyak lauk sape nak makan.. hu3.. kami berdua je pun.. 

Related Posts

2 ulasan:

  1. butang..pasni leh ajar zaza lak masak2... teringin gak nti nak masak sedap2 tu encik somi bila dh khwin nti..hihihih

    BalasPadam
  2. Wah... sedap tu kari kambing...!

    BalasPadam

٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥
adik2, kakak2, abg2, ibu2, bapak2, pakcik2, dato2, tan sri2, maceh sebab sudi singgah n follow, meh lea komen sekali yea.. u olz mmg da gajus eh silap da gojes in da world lah! thanxxxx.. muah3 100000000000X buat u olz...!
٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙ ٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥

GA New

Innity Mobile

nuffy2

BV2019 - 2

nity 2