Nuff

26 April 2015

Beli Ubat Cacing Untuk Oyen dan Adik di Klinik Mueza

Pergh.. 1st time bagi makan ubat dekat Oyen.. Sampai terkencing2 dia punya takut mkn ubat.. Aduhai.. 

Yang adik lak.. Terloncat loncat.. Entah ubat tu dah dia telan ke terpelanting ke mana mana entah.. 
Pagi semalam (25/4/2015).. Beli ubat cacing untuk bulus bulus teman tu ha.. Beli kat Klinik Mueza.. Malam tadi gak start bagi makan sebab risau doktor kata cacing jenis yang Oyen dan Adik kena tu amat bahaya.. Bukan cacing biasa.. Apa pun.. Harap oyen n adik cepat sembuh yea.. 

Lupa lak.. Harga ubat tu 5 biji RM35.. Dos yang kena bagi kat Adik atau Oyen lain-lain sebab dos ubat tu berbeza ikut size kucen kata doktor Anis.. 
Ubat ni kena belah untuk bagi Oyen dan Adik

Dos untuk Oyen.. 
3/4 ubat tu.. Diberi sekali sahaja tiap minggu..
(stok ubat doktor bagi untuk 3 minggu)..

Dos untuk Adik..
1/2 ubat tu.. Diberi sekali sahaja tiap minggu..
(stok ubat doktor bagi untuk 3 minggu)..

Kalau dah ok nanti maybe dalam 3 bulan sekali kena bagi ubat cacing tu lagi.. Cuma tak boleh biarkan sebab cacing jenis ni akan buat sarang dalam perut.. Dan ia bahaya untuk kucen kucen kita.. 

Doktor Anis ada juga kata yang cacing tu disebabkan oleh kutu.. Argh.. Seramm.. Kesian adik dan oyen.. Hemm.. Bila sebut kutu.. Kami pulak yang risau.. Sebab pernah kena gigit dengan kutu kucen.. Allahuakbar.. Harap jangan le ada apa apa pada kami.. 

Ops.. Lupa nak citer.. Doktor Anis ni doktor yang sama merawat Butang semasa kena Flutd bulan febuari hari tu tau.. Datang je klinik doktor kenal n ingat muka teman.. Alahai.. Terharu rasanya.. Tapi yang pasti nama Butang memang senang diingat kot.. Hahaha.. 

Note: i love my cat.. Walau kadang selalu marah oyen kencing dan berak merata.. Tapi hati tu tak sampai hati nak biar dia sakit atau tak sihat mahupun kelaparan.. I love my cat.. Sayang kome semua.. 




JOM CANTIK & KURUS DENGAN 
PANACEA BEAUTY

Sape nak voucher? ( KFC,TESCO,JUSCO,PIZZA HUT,IKEA...DLL )
Sila tekan: WHOHAA Terus register sahaja, 
PERCUMA! Free voucher ( KFC,TESCO,JUSCO,PIZZA HUT,IKEA...and another ) 
Please visit WHOHAA to join member . (join member for free ) 


Share Iklan --> Orang KLIK--> Dapat DUIT!!! Nak tahu macam mana?? 
Klik 8SHARE dan daftar FREE aje.. 

Nak tebus barang FREE??? 
Jom join dan tebus hadiah.. Daftar free, kumpul point mudah sangatttt.. Cepatt.. 
KLIK

klik LIKE sini yea.. tQ --> Tengkubutang Page


Related Posts

5 ulasan:

  1. Saya biasanya pergi amik kat klinik veterinar kerajaan.. free je..
    bagi makan sekali dengan makanan dorang.. tapi kena hancurkanlah.. tak pun masukkan dalam air minum

    BalasPadam
    Balasan
    1. Oyeke.. Kena bawak kucen kucen tak gi klinik tu..? Atau boleh ambil ubat je?

      Kucen kucen teman tu macam kenal dan tau je ada ubat dalam air dan makanan diorang.. Tak sentuh pun.. Sabo jelah..

      Padam
  2. Tapi memang betul bila kucen kita sakit tak sampai nak biar walaupun kadang kadang kucen buat hal huhuhu

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kan Azney.. Nakal macam mana pun.. Kita tak sampai hati nak biar depa sakit..

      Padam
  3. Tapi memang betul bila kucen kita sakit tak sampai nak biar walaupun kadang kadang kucen buat hal huhuhu

    BalasPadam

٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥
adik2, kakak2, abg2, ibu2, bapak2, pakcik2, dato2, tan sri2, maceh sebab sudi singgah n follow, meh lea komen sekali yea.. u olz mmg da gajus eh silap da gojes in da world lah! thanxxxx.. muah3 100000000000X buat u olz...!
٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙ ٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥

GA New

Innity Mobile

nuffy2

BV2019 - 2